fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורסל ליגה לאומית: ביום שני משחק העונה בקרית אתא

אחרי תיקו 1:1 בסדרת חצי גמר הפלייאוף ייפגשו ביום שני אליצור קרית אתא וברק נתניה למשחק גורלי שיקבע מי מהן תגיע לגמר הפלייאוף. ניצחון עולים לגמר, הפסד הולכים לים. אין תיקונים. אתא בונה על הביתיות, נתניה בונה על הזרים המצוינים
להיות או לחדול. אליצור קרית אתא צילום: אדריאן הרבשטיין
להיות או לחדול. אליצור קרית אתא צילום: אדריאן הרבשטיין

אחרי עשרה ניצחונות רצופים (7 בליגה הסדירה ועוד שלושה בפלייאוף) נוצחה קבוצת הכדורסל של אליצור עירוני קרית אתא על ידי ברק נתניה 84:78 בסדרת חצי גמר הפלייאוף. בכך השוותה נתניה את הסדרה ל-1:1, אחרי שבשישי שעבר ניצחה אתא באולמה הביתי בתוצאה 70:78.

משחק הגומלין התקיים ביום שלישי בנתניה, וכמו המשחק הראשון כך גם המשחק הזה היה שקול לכל אורכו ורק ברבע האחרון הצליחה נתניה לברוח בדרך לניצחון שהשאיר אותה בחיים. אתא פתחה טוב והובילה בתום הרבע הראשון 14:21. הרבע השני היה שקול, אך אתא המשיכה להוביל ובתום המחצית הראשונה התוצאה הייתה 34:39.

זה נראה טוב בשלב הזה, כשחניכיו של שרון אברהמי הצליחו לנטרל את המקומיים במשחק הגנה טוב ושמרו אותם על 34 נקודות בלבד, כשהמטרה של אברהמי הייתה לסיים את המשחק עם 70 נקודות ספיגה, או פחות, כמו במשחק הראשון.

להיות או לחדול. אליצור קרית אתא  צילום: אדריאן הרבשטיין
להיות או לחדול. אליצור קרית אתא צילום: אדריאן הרבשטיין

30 נקודות ספיגה ברבע האחרון

המחצית השנייה הייתה אופרה אחרת. המקומיים הפגינו שיפור במשחק ההתקפה, אתא החלה לזייף במשחק ההגנה ובתום הרבע השלישי התוצאה הייתה שוויון 54. עדיין בסדר, בהתייחס לעובדה שאתא מיטיבה לשחק, בדרך כלל, ברבע האחרון.

אבל דווקא הרבע הזה היה קטסטרופלי, בו ספגה אתא 30 נקודות. היא אומנם קלעה 24 נקודות ברבע הזה ובמשחק כולו 78 נקודות, בדיוק כמו במשחק הראשון, אלא ש-30 נקודות ספיגה ברבע אחד זה הרבה מעל לממוצע שסופגת הקבוצה העונה וזה סיפור ההפסד. יכולת גבוהה של הזר ג'וינר דאליס והמתאזרח סיימון פארין לא הספיקה, מול יכולת מצוינת של הזרים של נתניה, בראון ומארגיני, שקלעו יחדיו 48 נקודות.

קלעו לאתא: דאליס 23, פארין 18, ג'וליאן מילס 16, גיא דותן 8, תומר גינת 5 (9 ריב'), אוראל לב 4, לירן מורן וגורדון לואיס 2 כ"א. בשישי שעבר נפתחה הסדרה בקרית אתא. המקומיים שמרו שוב על הבית וניצחו 70:78. המפתחות לניצחון היו, כרגיל, משחק קבוצתי מצוין ובעיקר משחק הגנה, שחיסל את האורחים. המשחק התנהל אומנם בשליטה של אתא, אבל הוא היה צמוד כמעט לכל אורכו והאורחים לא נתנו לאתא לברוח.

קלעו לאתא: מילס 18 (8 ריב'), גינת 16 (11 ריב'), דאליס 13 (12 ריב'), פארין 10, לב ודותן 7 כ"א, לואיס 4, מורן 3. ביום שני תוכרע הסדרה במשחק שלישי, שיתקיים בהיכל הספורט בקרית אתא בשעה 19:00. זה משחק של להיות או לחדול, כמו גמר גביע. ניצחון יבטיח לאתא את העלייה לגמר הפלייאוף ואת הזכות להתמודד על האליפות והעלייה לליגת העל. הפסד יגמור להם את העונה הגדולה.

אתא תהנה מיתרון ביתיות ויש לכך משמעות גדולה, שכן היא לא הפסידה העונה כלל בבית. אבל צריך לזכור שבמחזור ה-8 של הליגה הסדירה נפגשו הקבוצות בקרית אתא שניצחה בשיניים, עם הרבה מזל, 103:109, לאחר הארכה, בתום שוויון 96 אחרי 40 דקות. שתי הקבוצות נפגשו עד היום ארבע פעמים, פעמיים בליגה הסדירה ופעמיים בפלייאוף. כל המשחקים היו שקולים, לפיכך צפוי משחק חמישי קשה מאוד בין שתי קבוצות חזקות. שלושה מפתחות לניצחון של אתא: משחק קבוצתי, משחק הגנה קטלני וסגירה של הזרים המצוינים של נתניה ושגב המסוכן. בואו לעודד.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות