fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפגנה בעכו: "האסירים המנהלים הם גם חטופים", בקרית אתא הפגינו נגד זועבי

הצפון סוער בעקבות האירועים האחרונים. תושבים משני צידי הקשת הפוליטית יצאו הערב להפגין. בעכו העתיקה דורשים לשחרר אסירים במעצר מנהלי ששובתים רעב. בקרית אתא מחזקים את צה"ל
מפגינים בעכו עם דגלי אש"ף
מפגינים בעכו עם דגלי אש"ף (צילום: אושרי כהן)

הפגנות משני צידי הקשת הפוליטית התקיימו הערב (רביעי) בעכו ובקרית אתא.  בקרית אתא התקיימה אחר הצהריים, הפגנה  נגד ח"כ חנין זועבי  בסמוך לסופר פארם ובעקבות התבטאויותיה של זועבי שטענה אתמול כי "החוטפים אינם טרוריסטים".  לפני מספר שבועות תלמידי רוגוזין עזבו מפגש  במשכן הכנסת עם ח"כ זועבי לאחר שכינתה אותם "רוצחים" במהלך שיחה על דמוקרטיה.

בצד השני, התקיימה בעכו הפגנה של השמאל, שאירגנו תושבי חיפה. ההפגנה התקיימה בעכו העתיקה והשתתפו בה כ-40 תושבים מהגליל המערבי בדרישה לשחרר את האסירים המנהליים שמוחזקים בבתי הסוהר בישראל יותר.  כ-200 אסירים נעצרו וטרם הובאו לדין, 120 מתוכן שובתים רעב זה 56 ימים ונמצאים במצב קשה בבתי החולים בארץ.

הפגנה בקרית אתא נגד ח"כ חנין זועבי
הפגנה בקרית אתא נגד ח"כ חנין זועבי (צילום: אסף להב)
הפגנה בעכו לשחרור אסירים מנהליים
הפגנה בעכו לשחרור אסירים מנהליים (צילום: אורי כהן)
מפגינים בעכו עם דגלי אש"ף
מפגינים בעכו עם דגלי אש"ף (צילום: אושרי כהן)

יואב מחיפה אחד ממארגני ההפגנה מסביר: "אנו דורשים להפסיק את המעצרים המנהליים ולשחרר את האסירים. יש יותר מ-70 אסירים נמצאים בסכנת חיים בעקבות שביתת הרעב וכל יום שעובר מגדיל את הסכנה. אלו אנשים שלא הואשמו בשום סעיף, כי אם היו ראיות, המדינה לא היתה מהססת לפעול".

מדוע עכשיו, שבוע לאחר חטיפת שלושת הנערים?
"האסירים המנהליים נעצרו קודם. יש הרבה בעיות והתחושה היא שגם הם חטופים, הם חטופים להרבה זמן. הם נלקחו  מביתם ללא הליך שיפוטי הוגן".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות