fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המשרד להגנת הסביבה נגד צורי ולהיפך

צורי מתנגד להקמת תחנת ניטור בקרית מוצקין למדידת זיהום מכלי רכב. המשרד להגנת הסביבה: "נפעיל כל סמכות". צורי: ראוי שמשרד ממשלתי יפסיק להסיט מהנושא המרכזי שהוא זיהום אוויר מהמפעלים המזהמים"
חיים צורי [צילום: ראובן קפוצ'ינסקי]
חיים צורי [צילום: ראובן קפוצ'ינסקי]

 

בדיון שהתקיים השבוע בוועדת הפנים והסביבה של הכנסת, שעסק בנושא התחלואה וזיהום האוויר מפרץ חיפה, אמר השר להגנת הסביבה אבי גבאי, לראש עיריית קרית ביאליק אלי דוקורסקי, כי ראש עיריית קרית מוצקין חיים צורי מסרב לאפשר הקמת תחנת ניטור בעירו.

עו"ד אליס גולדמן, ממובילי המאבק במפרץ חיפה, המשמשת יו"ר ועדת הסביבה בתנועת אומ"ץ, שהשתתפה בדיון, אמרה: " בדיון הסוער בוועדת הפנים נודע לנו בהפתעה שראש עיריית מוצקין לא מוכן שתקום בעירו תחנת ניטור. כבת הקריה, נדהמתי לגלות שאין בה תחנת ניטור. כיצד חיים צורי, ראש עיר של עשרות אלפי תושבים, יכול לזלזל כך בחיי אדם?

חיים צורי [צילום: ראובן קפוצ'ינסקי]
חיים צורי [צילום: ראובן קפוצ'ינסקי]
"זה בדיוק משל שלושת הקופים. הוא מעדיף שתושבי מוצקין לא יידעו את האמת. אני רוצה להזכיר לתושבי מוצקין, ובעיקר לתושבות העיר, כי לפי דוחות השלכה המרכזית לסטטיסטיקה, כי בין השנים 2009_2005, מוצקין 'כיכבה' בשיעור תחלואת הסרטן בקרב נשים והיא הייתה במקום השני בדירוג, רק אחרי נשר, עם 32 אחוז יותר תחלואה מהממוצע הארצי.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: "המשרד דורש להקים תחנת ניטור תחבורתית בדרך עכו בקרית מוצקין בעקבות חשש לזיהום אוויר מתחבורה בעורק זה, שרלוונטי עבור כל הרשויות השוכנות על הציר. המשרד אינו יכול להציב את התחנה ללא הסכמת הרשות המקומית. בעיית זיהום האוויר כוללת את כל מפרץ חיפה ואנו מצפים מכל ראשי הערים לשתף פעולה עם התוכנית הלאומית לצמצום זיהום האוויר באזור ונפעיל כל סמכות על מנת להקים תחנת ניטור בעיר".

מעיריית קרית מוצקין נמסר בתגובה: "המשרד להגנת הסביבה פנה אל הרשויות מוצקין וביאליק בבקשה להקים תחנת ניטור בדרך עכו, למדידת זיהום אוויר מכלי רכב. קרית מוצקין נעתרה מיד וביחד עם המשרד להגנת הסביבה נבחר מיקום אפשרי סמוך לאנדרטת השיירה. המיקום נבחר מתוך הנחה כי מדובר במתקן בודד וקטן כפי שהיה בעבר.

"כאשר נשלחה סקיצה מטעם המשרד להגנת הסביבה, התברר כי מדובר במבנה מרובה אנטנות, בשטח של 20 מ"ר ונדרש לו גידור מרחבי מטעמי בטיחות, מה שהצריך פגיעה בשטח הסמוך לאנדרטת השיירה, לזכרם של לוחמי הפלמ"ח וההגנה. לכן, הרשות ביקשה לאתר מקום חלופי. מאז ועד עתה לא נעשתה פנייה חוזרת מטעם המשרד אל הרשות למציאת מקום חלופי. עם זאת, צוות מהנדס העיר פעל לאתר מספר מקומות חלופיים להתקנת המתקן.

"ראש העירייה חיים צורי פועל להצבת תחנות ניטור בקרית מוצקין שיוקמו בעיר וימדדו את כל החלקיקים המסוכנים המוכרים והגורמים לזיהום האוויר על ידי ארגון הבריאות העולמי ולא לזיהום הנגרם מכלי רכב בדרך עכו. ראוי שמשרד ממשלתי יפסיק להסיט מהנושא המרכזי, שהוא זיהום אוויר מהמפעלים המזהמים, לנושא מינורי של מדידת זיהום אוויר מכלי רכב".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות