fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"הדרך של עזריאלי היא להאמין בפריפריה"

ירון ספיר. (צילום: יח"צ)
ירון ספיר. (צילום: יח"צ)
פוטנציאל עתודות הבנייה של קרית אתא יהפוך אותה בעתיד לעיר הכי גדולה בקריות. בכל שנה  קרית אתא מושכת אוכלוסיות חדשות מכל הארץ שמוצאים בה בית. במדד המשקיעים, למשל, קרית אתא נחשבת לעיר השנייה בארץ עם התשואה הגבוהה ביותר לנדל"ן להשקעה. התנופה הנדל"נית  מציבה על המפה את הפוטנציאל העסקי והכלכלי.
 חמש שנים עברו מאז הוקם קניון עזריאלי ברחוב העצמאות.  דוד עזריאלי ז"ל  זיהה את ההזדמנות העסקית להצמיח  קניון,  שהפך למוסד בארץ 'עזריאלי'  ולהעניק לתושבי הקריות חוויה אחרת.  הקניון מותאם  לאורח החיים של הקהילה המקומית בנגישות וזמינות מיידית  וגאה להיות קניון שכונתי _ אגב הראשון ככזה בקריות.  זה לא פשוט לשנות את הרגלי הצריכה של התושבים, לבדל קניון ממתחריו שהשתרשו בקריות במשך עשרות שנים.
 ברבעון הראשון של שנת 2016,  שוק הקניונים ספג מכה קשה בארץ, בעיקר בשל המצב הביטחוני.  עזריאלי קרית אתא על פי מדד ריס סיימה את הרבעון עם עלייה של 0.6 אחוז בפדיון למ"ר.  הקניון היחיד בצפון, שהצליח לעשות קפיצת מדרגה, בעוד שהנתון  הארצי סימן ירידה  של 5.93 אחוז בממוצע ארצי לעומת הרבעון המקביל אשתקד.  מנכ"ל קניון עזריאלי קרית אתא, ירון ספיר מעודד מאד מהנתונים.
רנואר, זברה וקונדיטורית שני
ספיר בן 45,  יליד  קרית מוצקין,  נמצא בתפקידו שנה וארבעה חודשים, הוא מכיר חי את השטח היטב. לאחר  שחרורו מצה"ל עבד בעסק המשפחתי לסוכנות רכב ואופנועים, עסק ותיק  שהיה מוכר בקריות.  ב-13 שנים האחרונות עבד בחברת פז ובתפקידו האחרון   כמנכ"ל בחברת ניתוב_ חברת בת של פז שמפעילה 40 חנויות נוחות.   לצד ניהול קניונים, ספיר מכיר היטב את הצד  השני של המטבע הקמעונאי והם השוכרים.
ספיר: "שהגעתי לקרית אתא, ראיתי קניון מדהים עם הרבה פוטנציאל. קניון שכונתי,  שהרבה מתושבי הקריות כלל לא יודעים שהוא קיים, האתגר הראשון היה להביא את הקניון לתודעה, לכל בית בקריות.  המהלך הכי נכון שעשינו היה להקים משחקייה לילדים, הגדולה ביותר בכל מטרופולין חיפה והקריות, בהשקעה של מיליון שקלים.  אנחנו לא גובים תשלום בכניסה, הכל בחינם. אנו רואים את ההשפעה של המיזם הגדול הזה,  גם בסקרים שערכנו לאחרונה. כשנכנסתי לתפקידי ידעתי שאני צריך  לחבר את הקניון לקהילה ויצרנו חיבור מדהים עם  קבוצת הכדורסל עירוני עזריאלי קרית אתא, בליגה הלאומית.  חתמנו על חסות לעונת המשחקים  וזה חיבור שאנחנו מאד גאים בו.  ילדים ובני נוער נחשפים לשחקני כדורסל גדולים בספורט הישראלי  ואנו מקיימים טורנירים חברתיים  כדי להציב את המצוינות  וההישגיות במרכז העשייה.
 "אנחנו ממוקדי מטרה, מתרכזים רק בקהל שלנו על מנת ליצור בידול תחרותי בחנויות קונספט. למשל; המשחקייה, שהקמנו; 'עזריאלי קידס', קונדיטוריית שני שתפתח סניף ראשון בקריות בתוך הקניון, חנות  בגדי הילדים המובילה אביגדור. היה צריך לשנות את התמהיל של החנויות ואחת התוצאות המשמעותיות היתה  הכניסה של  רשת המזון יינות ביתן  לפני חודשיים למרכז העסקים של עזריאלי, אשר שהציבה רף חדש בתרבות הקנייה של התושבים באזור. בחודשים הקרובים ייפתח סניף של רשת האופנה  רנואר, סניף גדול של רשת זברה להלבשת המשפחה. הדנה הצבנו  נקודת חלוקת דואר ישראל וחבילות למען הנגישות והנוחות לתושבי קרית אתא.  אני לא חושב שאנחנו צריכים להיות כמו כולם,  אלא רק מה שנכון בטריטוריה של הקניון".
ירון ספיר. (צילום: יח"צ)
ירון ספיר. (צילום: יח"צ)
 בואו נדבר על בילוי
 לדברי ספיר, עזריאלי קרית אתא מעניק אווירה אחרת, שומר על חווית בילוי ועל חמימות בקניון אינטימי ולא המוני.  "מי שעושה את הקניון, הם האנשים  והסינרגיה שיוצרים עם הרחוב", מסביר ספיר וממשיך, "בקניון יש תמהיל חנויות שפונה לכל טווח הגילאים והמגזרים.  גם מגזר החרדי, יש  חנויות בקניון שנותנות מענה לאופנה צנועה, אבל אנחנו לא פונים לקהל אחד. כשמקימים קניון מסחרי בלב העיר ישנה תקופת הסתגלות עד שהקהל משנה את הרגלי הצריכה הקבועים.  זה אגוז קשה לפיצוח, לכן יצרנו פעילות תרבותית וייחודית בקניון.  אנו מקיימים חוג חיות בימי שני ומגיעים מבקרים בקביעות  גם מחיפה, הופעות של כוכבי הילדים, סדנאות יצירה ועוד.  הקהל מבין את הערך המוסף  וגם את החיסכון הכלכלי עבור המשפחה.  אנשים מבלים אצלנו  כי התוכן נכון להם ועל זה עמלים כיום בקניונים; בפיצוח הנכון בין הבידור לבילוי".
ספיר מסביר כי גם רשתות האופנה  הם חלק מהשינוי בענף. היום לקנות בקניון  כבר לא נחשב ליקר.  "בכל הדוחות רואים שההכנסות של הרשתות  גדלו, אבל הרווחיות קטנה וכולם יישרו קו כדי להתייעל.  כיום, הלקוח מחפש איכות במחיר אטרקטיבי.  במגרש העסקי יש לקבוצת עזריאלי יתרון משמעותי, כי הדרך של עזריאלי היא להאמין בפריפריה, משם תצא הבשורה והקבוצה הזאת תביא לשינוי אדיר בצפון בעוד הרבה תחומים,  החזון והאנשים מונעים מיצירתיות וחדשנות וזה הקלף המנצח".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות