fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דרך חיים

חיים יבין מספר בראיון מיוחד על הדרך שעשה מהילדות בקרית בנימין, דרך הכמעט הקריירה בכדורגל שכללה גם את הפועל קרית חיים, ועד שהגיע למעמד "מר טלוויזיה" שמבלה לא מעט מול המסך ומאוד מודאג ממה שהוא רואה. כתבתה של עינב אלקיים
חיים יבין
חיים יבין (צילום: רשות השידור)

מחר "בהד הקריות": גיליון חג ענק

מר טלוויזיה, חתן פרס ישראל לתקשורת לשנת 1997, העיתונאי חיים יבין, לא מרוצה ממה שניבט מבעד למסך הקטן. האיש שהיה ממייסדי הטלוויזיה בישראל במשך שנים רבות, מודאג. מי שהטביע את המושג "מהפך" בבחירות 77', מביט בדאגה על התכנים שיונקים הצופים הקטנים, בהם נכדיו, ומתגעגע לימים ההם, התום, התמימות, בשדות של קרית בנימין שבה גדל.

החופש הגדול
חיים יבין, בן 82, נולד בעיר בויטן שבגרמניה. בהיותו בן שנה עלה עם משפחתו לישראל, והתגורר במשך שנים בקרית בנימין. באותם הימים קרית אתא היתה ברובה מוקפת שדות חקלאיים. "הייתי ילד פריפריה במלוא מובן המילה. רצתי בין עשבים וקוצים, השתוללנו והרגשנו את החופש", נזכר יבין, "אני זוכר בבירור את פרחי הנרקיסים, השטחים העצומים והאוויר הצח והנקי ששאפנו. בתקופת הילדות שלי לא היה צריך לנעול את דלת הכניסה של הבית, היתה רעות ואחווה בין השכנים. רצנו יחפים החוצה, שיחקנו במחבואים, תופסת וסימני דרך. המשחקים הפשוטים הוציאו אותנו מהבית ונתנו לנו את תחושת החופש". הוא אומר.

חיים יבין
"הפוליטיקאים מסרבים לוותר על האחיזה ברשות השידור". יבין בימיו בערוץ הראשון (צילום: יח"צ רשות השידור)

יבין אומר כי תקופת הילדות בקרית בנימין היתה הבסיס לעיצוב אישיותו. "בעיניי החיים שחיינו בעבר הם המתכון לצמיחה ולחופש הבחירה של האדם", הוא מספר, "אמנם בצעירותי לא היו לי המון חברים, אבל יכולתי לחיות בשלום וטוב עם מעט חברים שהיו לי. החופש לנפשו של ילד שצומח במרחב הגדול של שדות בר וחיטה משפיע על האישיות שהוא מעצב לעצמו, ואין ספק שכל זאת השפיע עליי רק לטובה".

"אני לא שותף להרגשת הנחיתות הזו של הפריפריה, אני לא חושב שחיפה צריכה
להיות יותר תל אביב, ואז הערים סביבה יהיו פחות פריפריה. אני חושב שיש
בפריפריה דברים מאוד יפים. אין בה את הבלגן, הצפיפות והזיהום שיש בערים
המרכזיות. זה שמכנים את הקריות פריפריה, לא אומר בהכרח שבתל אביב
וירושלים הכול טוב"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות