fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"בפורים יפתחו שערי שמיים"

במילים אלה מתאר השף אייל שני את שעומד להתרחש בקרית ים במסגרת פסטיבל תושבים מבשלים. הבשלנים יהיו התושבים שיציגו את מאכליהם בכ-500 דוכנים. שני: "לא נעשה דבר כזה בשום מקום בעולם, להערכתי, ולא יכול להיעשות אלא אם יש אנשים שרוצים לברוא עיר, והאמונה באור ובאדם חזקה אצלם"
לקראת פסטיבל תושבים מבשלים. דוד אבן צור, אייל שני ופרנק אזולאי (צילום: שאול בכר)
לקראת פסטיבל תושבים מבשלים. דוד אבן צור, אייל שני ופרנק אזולאי (צילום: שאול בכר)

"מעולם לא היה בישראל, ולהערכתי גם בעולם, פסטיבל כזה ייחודי, המאגד מאות מבשלים, טעמים ושפות, אני מתרגש מכך התרגשות עצומה", כך אמר בסוף השבוע האחרון השף אייל שני, שהגיע לקרית ים לקראת "פסטיבל תושבים מבשלים"- האירוע הקולינרי הגדול שיתקיים במתחם המדע פארק בעיר בין התאריכים 1- 6 במרס.

הפסטיבל, שהכניסה אליו תהיה חופשית, נערך ביוזמת העירייה, המדע פארק ובשיתוף פעולה עם World Ort קדימה מדע. כ~500 דוכני מזון מסוגים שונים יוצגו באירוע, על ידי המבשלים המשתתפים. משום אופיו הייחודי, הראשוני והקהילתי של הפסטיבל, צפויים להגיע אליו מבקרים מכל רחבי הארץ, שייהנו ממבחר מנות במחיר אחיד של 10 שקלים למנה ויוכלו לבחור מתוך שפע עצום: תבשילי דגים, בשרים, גבינות, מאכלי עדות, קינוחים ועוד. בימי הפסטיבל יתקיימו גם שוק איכרים, סדנאות בישול וסדנאות אמן של בכירי השפים במדינה כמו אביב משה, שאול בן אדרת, ישראל אהרוני ואחרים.

ביום חמישי שעבר, נערך באשכול פיס בעיר, מבחן הטעימה, האירוע המקדים לפסטיבל. החל משעות הבוקר ועד הערב הגיעו מבשלים חובבים ומקצועיים והציגו את מעשה ידיהם מול שולחן השופטים, שמסביבו ישבו בין השאר ראש עיריית קרית ים דוד אבן צור, מנהלת מדע פארק, מרים אלבז- מרצ'לי והשפים אייל שני ופרנק אזולאי. לדברי אבן צור "אין מדינה בעולם שאינה מיוצגת בקרית ים, שתושביה באים מכל המדינות. אוכל זה תרבות, אוכל כיום הוא גם IN בכלי התקשורת, אז חשבנו על פסטיבל גדול שיעלה את התרבות בקרית ים בדרגה נוספת".

איל שני: "הרגע בו יעמדו 500 המשתתפים ויבשלו, נראה לי כאילו שייפתחו שערי שמיים, אני מתרגש התרגשות עמוקה, מכיוון שהעיר הזו אוספת בתוכה אנשים מכל כך הרבה מקומות בעולם ומכאן וכשכל זה מתבטא ב- 500 עמדות בישול, יש בזה אנרגיה עצומה, תפילה לאלוהים". השף פרנק אזולאי מוסיף : "זה מרגש מאוד, ממש לגעת באוכל. אני חושב שהולך להיות פסטיבל מדהים והייתי כבר באירועי אוכל רבים בעולם. כאן, מדובר בבאזז קולינרי מאוד גדול. אני מאוד מתרגש כי גם אני, עם הניסיון שלי לא נתקלתי בכזה דבר".

כתבה: נטע פלג

הסיפור המלא יתפרסם מחר ב"הד הקריות"

לקראת פסטיבל תושבים מבשלים. דוד אבן צור, אייל שני ופרנק אזולאי (צילום: שאול בכר)
לקראת פסטיבל תושבים מבשלים. דוד אבן צור, אייל שני ופרנק אזולאי (צילום: שאול בכר)

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות