fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית בריא הוא הבית שלכם

בחנות הטבע "בית בריא" ברחוב קרן היסוד בקרית ביאליק תמצאו שלל מוצרים טבעיים איכותיים, תוספי מזון וצמחי מרפא הנותנים מענה לשלל בעיות. ישבנו עם הבעלים ארנון רפצקי, נטורופת והרבליסט קליני, לשיחה על רפואה טבעית משלימה, על חינוך לתזונה בריאה, על החוק החדש לסימון אריזות וגם על טרנד הקולגן. היה מעניין
נטורפת והרבליסט קליני. ארנון רפצקי מ"בית בריא" | צילום: עצמי
נטורפת והרבליסט קליני. ארנון רפצקי מ"בית בריא" | צילום: עצמי

ארנון רפצקי, שהגיע לקריות בעקבות אשתו, שנולדה וגדלה בקרית ביאליק, הביא איתו אלינו את הידע הרב שצבר בתחום הנטורופתיה וצמחי המרפא, כנטורפת והרבליסט קליני, ופתח ברחוב קרן היסוד בקרית ביאליק את חנות הטבע "בית בריא", וכמו שאתם בוודאי כבר מבינים משמה, נמכרים בה רק דברים טבעיים ובריאים.

הוא בן 36, נשוי פלוס שניים ובן שלישי בדרך, נולד וגדל ברמת גן. בסמינר הקיבוצים הוא למד נטורופתיה וצמחי מרפא, ואת התורה הזו גם לימד

בסמינר הקיבוצים. "היה לי ברור שאפתח חנות טבע", הוא מספר, "החלטתי לעשות זאת בצפון, בקרית ביאליק, קרוב לבית הוריה של אשתי, וכך לספק לתושבי הקריות את כל הצרכים הבריאותיים הטבעיים".

מבחר גדול של מוצרים במחירים מהזולים בצפון | צילום: עצמי
מבחר גדול של מוצרים במחירים מהזולים בצפון | צילום: עצמי

מענה טבעי לכל בעיה
ב"בית בריא" מציע ארנון תוספי מזון, צמחי מרפא, מוצרי מזון טבעיים, אורגניים, ללא גלוטן, מוצרים ללא סוכר, קטניות, ירקות ופירות אורגניים, חליטות תה, מוצרי טבע מהמזרח, אבקות חלבון, לחמי מחמצת ללא סוכר באפייה מיוחדת, טריים יום-יום, קוסמטיקה טבעית, מוצרי היגיינה וטיפוח טבעיים, חומרי ניקוי אקולוגיים, קמחים מקינואה, גבינות למיניהן, ואם אתם מתארגנים לט"ו בשבט, שיחול ביום שני הקרוב, זו גם הכתובת למבחר פירות יבשים משובחים.

ארנון מסביר: "מכיוון שאני נטורופת וגם העובדים בחנות הם אנשי מקצוע, אנחנו מסייעים ללקוחות, כל אחד לפי צרכיו ובהתאם לבעיה ממנה הוא סובל. אנחנו מעניקים מענה טבעי לבעיות רפואיות שונות, כמו בעיות במערכת החיסון, בעיות פרוסטטה או בעיות נשיות, דלקות, כולסטרול, כלי דם ועוד. אנחנו משלבים את הרפואה המשלימה הטבעית עם הרפואה הקונבנציונאלית ונותנים מענה לכל הפרמטרים. לחולים אונקולוגיים, למשל, אנו מעניקים פתרון תזונתי או פתרון מתחום צמחי המרפא, שיחזק אותם ויסייע להם בטיפול בבחילות, הנובעות מהטיפולים שהם עוברים".

אורגני טעים יותר
על השאלה האם ירקות ופירות אורגניים הם לא עסק יקר, משיב ארנון בלי היסוס: "מי שרוצה להיזכר בטעמים הנפלאים של הירקות והפירות של פעם ויאכל פעם אחת ירקות ופירות אורגניים, יהיה קשה לו להיפרד מהם. אין תחליף לטעם שלהם, לטריות, לעמידות. הירקות והפירות הלא אורגניים סובלים מריסוס יתר. אין בכלל מה להשוות. אנחנו מקבלים לחנות מדי יום ירקות ופירות אורגניים טריים".

אין פשרות על איכות המוצרים וחומרי הגלם | צילום: עצמי
אין פשרות על איכות המוצרים וחומרי הגלם | צילום: עצמי

חוק סימון האריזות
לאחרונה נכנס לתוקפו חוק סימון האריזות, וארנון לא מתלהב ממנו, בלשון המעטה. "החוק הזה מבלבל אנשים. בכל מה שקשור לנתרן הוא בסדר, אבל לגבי הסוכרים והפחמימות – יש בלבול", אומר ארנון ונותן דוגמה מצוינת: "פרי, למשל. מבחינת החוק החדש, יסומן בתווית אדומה, כי הוא מכיל סוכר. סוכריה נטולת סוכר, לעומת זאת, תסומן בתווית ירוקה, כי אין בה סוכר. ובינינו, מה יותר בריא?".

בכלל, לפי משנתו של ארנון, החינוך למזון בריא צריך להתחיל בגיל מוקדם בבית ובבית הספר. "צריך ללמד אנשים כיצד לקרוא את הרכיבים ואת האותיות הקטנות, כיצד נכון להגיש את האוכל לשולחן. גם ההורים צריכים ללמוד את זה כדי ללמד את ילדיהם, הם צריכים לשבת לאכול עם הילדים, כדי שהילדים ילמדו לאכול נכון".

טרנד הקולגן
טרנד נוסף שהשתלט לאחרונה על נשות הארץ והעולם הוא טרנד כמוסות ואבקות הקולגן למיניהן, המבטיח, בין השאר, מראה עור פנים מתוח ומוצק יותר, ואיזו אישה לא תרצה בכך? ארנון מסביר, כי הקולגן הוא חלבון עם שלל יתרונות מעבר למיצוק העור, ויש לו תועלות רבות למערכת העיכול ולפעילות התקינה של מערכת השלד ומערכת כלי הדם.

ארנון: "קולגן הוא החלבון הכי נפוץ בגוף שלנו. הוא מהווה בין 25 ל-35 אחוז מכל החלבונים בגוף ומהווה כ-6 אחוז ממשקלו של הגוף. הוא המרכיב העיקרי בגידים, רצועות, עצמות, כלי דם, מעיים, סחוס וכמובן בעור. הבעיה עם החלבון הזה הוא שהגוף מייצר אותו רק עד גיל 30. אנשים מעשנים כמעט שלא מייצרים קולגן, כי רמת הוויטמין C שלהם נמוכה. ויטמין C חיוני לתהליך הביוכימי של בניית הקולגן. לכן, למעשנים מומלץ לשלב ויטמין C עם הקולגן. בהוליווד יש היום טרנד של שתיית 'ציר עצמות', כי הג'לטין של העצמות הוא בעצם הקולגן".

סל קנייה מהזולים בצפון
המוצרים המצוינים ב"בית בריא" מוצעים במחירים נוחים מאוד, ולדברי ארנון, סל הקנייה ב"בית בריא" הוא מהזולים בצפון. השירות הוא אישי ומקצועי, היחס חם ולבבי, אין שום פשרות על איכות וטריות המוצרים וחומרי הגלם, ומדי פעם מתקיימים בחנות אירועי טעימות מיוחדים בהשתתפות נטורופת מומחה נוסף שמעניק ייעוץ. שווה לכם לעקוב.

בית בריא, קרן היסוד 22 קרית ביאליק | שעות פתיחה: א'-ה': 20:00-09:00, ו': 15:00-09:00, טל': 04-682-7575

בקרו אותנו בפייסבוק

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות