fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אתא כבשה את פסגת הליגה

ניצחון ביתי על הפועל רמת גן/גבעתיים והפסד שני ברציפות של המוליכה גלבוע/גליל הקפיצו ביום שלישי את עירוני עזריאלי קרית אתא למקום הראשון. נותרו עוד 5 משחקים לסיום הליגה הסדירה, כולם קשים מאוד. הדרך עוד ארוכה
"לא מהמר, מקווה לסיים את העונה במקום הראשון". יוסי בונן צילום: אדריאן הרבשטיין
"לא מהמר, מקווה לסיים את העונה במקום הראשון". יוסי בונן צילום: אדריאן הרבשטיין

 

5 מחזורים לפני תום הליגה הסדירה כבשה עירוני עזריאלי קרית אתא את פסגת הליגה הלאומית בכדורסל. ביום שלישי גברה אתא בביתה על הפועל רמת גן/גבעתיים 57:67, בעוד מובילת הטבלה גלבוע/גליל נוצחה בפעם השנייה ברציפות. לשתי הקבוצות 37 נקודות, אבל אתא נהנית מיתרון על גלבוע כיוון שגברה עליה פעמיים במהלך העונה.

צריך להדגיש, אתא מתקשה במשחקים האחרונים דווקא בבית. כך היה גם מול רמת גן/גבעתיים, שהחזיקה את אתא בתוצאה צמודה עד שלהי הרבע האחרון. רמת גן הובילה כל הרבע הראשון, רק בשניות האחרונות של הרבע עלתה אתא ליתרון 17:19. מכאן ועד הסיום אתא אומנם הובילה – 31:36 בתום המחצית הראשונה, 45:51 בתום הרבע השלישי ובסיום כאמור 57:67, אבל היא נאלצה לעבוד קשה. 8 דקות לסיום רמת גם צימקה את הפער עד נקודה בלבד – 50:51, אבל ריצת 7:16 של אתא סגרה עניין.

"לא מהמר, מקווה לסיים את העונה במקום הראשון". יוסי בונן צילום: אדריאן הרבשטיין
"לא מהמר, מקווה לסיים את העונה במקום הראשון". יוסי בונן צילום: אדריאן הרבשטיין

כמו ברוב המשחקים גם הפעם ההגנה ניצחה את המשחק. לספוג 57 נקודות ב-40 דקות זו מנה שכל מאמן בליגה היה מאחל לעצמו. לעומת זאת ההתקפה חרקה ושחקני מפתח כמו סיימון פארין ותומר גינת היו הרבה מתחת לממוצע שלם. ג'ורדן לואיס, באחד ממשחקי ההתקפה הכי טובים שלו בקבוצה, וגל חלמיש חיפו על חבריהם במנת נקודות יפה.

קלעו לאתא: ג'וליאן מילס 15 (12 ריב'), ג'ויינר דאליס וג'ורדן לואיס 14 כ"א, גל חלמיש 10, תומר גינת 6 (12 ריב'), סיימון פארין 5 ורועי יחיא 3 נק'.

יצוין כי גם הפעם הרכז הפצוע ליאור ליפשיץ לא שיחק. מאמן אתא יוסי בונן התייחס לעניין: "ליאור היה אמור לשחק נגד רמת גן, אבל החלטנו ברגע האחרון לתת לו עוד שבוע של מנוחה, הוא אמור לשחק בוודאות במשחק הקרוב במגדל העמק".

בונן לא מתרגש מהעובדה שהקבוצה מתקשה במשחקים האחרונים דווקא בביתה, כזכור במשחק הביתי הקודם היא נוצחה על ידי הפועל כפר סבא: "אני לא מייחס חשיבות רבה לעניין, באותה מידה אתה יכול להגיד שבמשחקי החוץ אנחנו משחקים טוב יותר. מה שחשוב, אנחנו עקביים מבחינה הגנתית וזה משמח אותי, אולי קצת פחות יציבים בהתקפה. קורה לפעמים ששחקנים כמו פארין וגינת קולעים פחות, גינת שחקן צעיר שמתפתח וזה בסדר, אז האחרים עשו הפעם את העבודה. אני מדגיש כל הזמן אנחנו קבוצה ואנחנו מתפקדים כקבוצה ואני מאמין שזה מה שיוביל אותנו למעלה".

עד כמה למעלה, זרוק הימור, באיזה מקום תסיימו בסוף העונה?

"אני לא מהמר, אבל מקווה שבסוף הפלייאוף נסיים במקום הראשון. זה שאנחנו עכשיו במקום הראשון זה יפה ויכול לעזור לנו בפלייאוף, אבל אם לא נסיים את העונה כולה במקום הראשון לא עשינו כלום".

עוד 5 משחקים נותרו עד סוף העונה, כולם קשים, מול קבוצות שמתמודדות על כניסה לפלייאוף העליון, או התברגות בין 4 הראשונות, בעיקר המשחק האחרון נגד באר שבע בחוץ. ביום שלישי תצא אתא למשחק חוץ במגדל העמק.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות