fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אני מרגיש שמתעללים בי, גם ככה אין לי חיים"

תושב קרית אתא ביקש מהעירייה חניית נכה ליד ביתו, אך נתקל בסירוב. העירייה בתגובה: "מדובר ברחוב צר ורווי בכלי רכב. הוצעו לו חלופות"
"מה בסך הכל ביקשתי?". טוביה קיסולוביץ בחנייה (צילום: נטע פלג)
"מה בסך הכל ביקשתי?". טוביה קיסולוביץ בחנייה (צילום: נטע פלג)

בקשתם של טוביה ושושנה קיסולוביץ מקרית אתא לקבל חניית נכים במיקום נוח ומותאם ליד ביתם, נתקלה, לטענתם, בסירוב עיקש ולא מנומק מצד העירייה.

עולמם של בני הזוג התהפך וחייהם השתנו לפני כשנה, כששושנה לקתה באירוע מוחי, שגרם לה לנכות. מאז, הם מתניידים עם רכב מסוג קרייזל שרוחבו 6 מ' והוא נפתח באופן שמאפשר הכנסת כיסא גלגלים לתוכו.

קיסולוביץ מחנה את הרכב סמוך לביתו, במקום שם הוא יכול להעלות ולהוריד את הכיסא בבטחה, באין תנועה. לטענתו, הוא פנה לעירייה בבקשה לקבל סימון של חניית נכים במקום זה, שפנוי רוב הזמן. לדבריו, באגף התשתיות דחו את בקשתו ואמרו לו כי הרחוב שבו הוא גר הוא רחוב ללא מוצא. מנהל אגף התשתיות בעירייה אברהם אברהם הציע לו לקבל חניית נכים מעבר לביתו, באזור הכביש הפעיל של הרחוב.

"מה בסך הכל ביקשתי?". טוביה קיסולוביץ בחנייה (צילום: נטע פלג)
"מה בסך הכל ביקשתי?". טוביה קיסולוביץ בחנייה (צילום: נטע פלג)

קיסולוביץ': "מדובר במקום סואן ומסוכן. אין שם טווח ירידה לכיסא הגלגלים ואני גם צריך לעבור את הכביש עם אשתי. המקום שביקשתי הוא שקט ונגיש. אני מרגיש שמתעללים בי, גם ככה אין לי חיים מאז האירוע של אשתי. שלחתי לעירייה מסמכים, תמונות, אפילו צילומי אוויר. תשובתם הייתה סירוב לקוני, אפילו לא הסבירו למה. מה בסך הכל ביקשתי? יש פה חניות רבות, וכמובן שאני אשלם ברצון אגרת חניית נכים שנתית".

מעיריית קרית אתא נמסר בתגובה: "בביתו של מר קיסולוביץ קיימת חניית נכה, שבעבר אושרה בהיתר ברוחב של כ-3 מ' ואורך של כ-6 מ'. עם חלוף השנים, הוצרה וקוצרה החנייה עקב תוספות חריגות שביצע בביתו מר קיסולוביץ'. מר קיסולוביץ פנה לעירייה והציג אישור זכאות לנכות ללא אישור על מוגבלות בניידות כמתבקש על פי חוק.

"כפי שהוסבר גם למר קיסולוביץ, הרחוב אינו רחוב חד סטרי אלא צר ורווי בכלי רכב ובמקום אושרה חניית נכים כללית. כמו כן, הוצעה למר קיסולוביץ חנייה ברחוב צבי הרר, בסמוך לכניסה הראשית המאושרת בהיתר וקרובה לביתו. עיריית קרית אתא תשמח לסייע אם יחליט לעשות כן".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות