fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פרשה של עבירות הונאה נגד קשישים ומוגבלים הותרה לפרסום

חוקרים חשד לעבירות מרמה והונאה נגד קשישים. צילום: דוברות המשטרה
חוקרים חשד לעבירות מרמה והונאה נגד קשישים. צילום: דוברות המשטרה

הותר לפרסום כי בתום חקירה סמויה המשותפת למשטרת ישראל, רשות המיסים והרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, נעצרו היום, רביעי, 12 תושבי הקריות וחיפה בחשד לעבירות מרמה והונאה כלפי קשישים ואחרים ביותר מ– 150 תיקים שונים.

במסגרת אכיפה ממוקדת וחסרת פשרות כנגד תופעה מכוערת של עושק אוכלוסיות מוחלשות, פועלת המשטרה בשיתוף פעולה מקצועי עם רשות המיסים, הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן והרשות לאיסור הלבנת הון, במטרה לשמור ולהגן על שלום הציבור ורכושו, לצד מיצוי כלל סמכויות האכיפה של גופים אלה כנגד מבצעי העבירה.

היחידה המרכזית במחוז חוף ניהלה במהלך השנה וחצי האחרונות, בשיתוף רשות המסים (משרד אזורי מע"מ חיפה וחקירות מס הכנסה חיפה), הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן, והרשות לאיסור הלבנת הון, בליווי פרקליטות חיפה, חקירה סמויה ומורכבת, שהתמקדה במספר חברות באזור הקריות וחיפה. על פי החשד הן  עסקו בעבירות מרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, עבירות מס בהיקף של מליוני שקלים ועבירות נוספות לפי חוק הגנת הצרכן, תוך ביצוע עושק וניצול של אוכלוסיות מוחלשות ופגיעות, בהן: קשישים, מוגבלים ועולים חדשים.

חשד לעבירות נגד קשישים. צילום: דוברות המשטרה
חשד לעבירות נגד קשישים. צילום: דוברות המשטרה

במהלך החקירה הסמויה בחנו החוקרים של כלל הגופים מעל 150 תלונות שהעלו קווי דמיון בשיטת הביצוע שלהן ולפיכך פעלו רשויות האכיפה במגוון פעולות חקירה ומודיעין,  במטרה לאסוף את הראיות הנדרשות כנגד החשודים, עד המעבר לשלב הגלוי, במסגרתו נעצרו החשודים, תושבי חיפה והקריות וכן עוכבו לחקירה חשודים נוספים.

מחומר החקירה עולה כי החשודים נהגו לאתר את הקורבנות הפוטנציאלים באמצעות פרסומים ברשתות חברתיות ובשיחות טלפון (טלמרקטינג), תוך שהם מציעים לכאורה שירותים פיננסיים תמורת תשלום וכך מוציאים מהם במרמה כספים רבים, ללא כל תמורה ובכלל זה : מכירת פוליסה פיקטיבית של שירותי תיקון למוצרי חשמל, דרישת "דמי ניהול תיק" בסך מאות שקלים לבחינת מתן הלוואה (שלא קיימת), שירות "ניקיון צ'קים" תוך גביית הכסף ואי העברתו לבעליו, כנדרש.

עם המעבר לשלב הגלוי ומעצר החשודים, ערכו החוקרים חיפוש במשרדיהם ובבתיהם ונתפסו מסמכים, מחשבים והתקני אחסון העשויים לשמש כראיות בתיק וכן רכבי יוקרה, במסגרת הליך חילוט על פי דין. הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן שמה לה את המלחמה בתופעה של ניצול לרעה של אוכלוסיות מוחלשות בראש סדר העדיפויות והיא פועלת בכל המישורים העומדים לרשותה, בין השאר בשילוב המשטרה ורשות המיסים. מהמשטרה נמסר כי משטרת ישראל, יחד עם כלל רשויות האכיפה הנוספות, תמשיך לפעול להגנה על שלום ובטחון הציבור תוך מתן קשב מיוחד לאוכלוסיות מוחלשות ומיצוי מלוא חומרת הדין עם אלה הבוחרים לעשוק, תוך ניצול פגיעותם.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות