fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פעילויות לשילוב בעלי מוגבלויות בקהילה

רשת המתנ"סים בקרית אתא יוזמת פעילויות תרבות והעשרה לעידוד שילובם של תושבים בעלי מוגבלויות בקהילה
שילוב בעלי מוגבלויות בקהילה. צילום: דוברות העירייה

פברואר יוצא מן הכלל הוא מיזם ארצי של החברה למתנ"סים לקידום המודעות לעולמם של אנשים עם מוגבלויות ושילובם בקהילה. במהלך החודש תקיים רשת המתנ"סים בקרית אתא שלל פעילויות שנועדו לעודד שילוב, נגישות, היכרות ושותפות של ילדים, בוגרים ומבוגרים עם מוגבלות בקהילה.
"פברואר יוצא מן הכלל"  הוא יוזמה ארצית שמגיעה על רקע סקרים אחרונים שבוצעו עבור החברה למתנ"סים הארצית ושהראו חוסר נכונות להתחשב בצרכי אנשים עם מוגבלות בצד תפישות נגד שילוב והשתלבות של ילדים, בוגרים ומבוגרים עם מגבלה בפנאי ובתעסוקה. חודש פברואר נבחר לציין את הפעילות כיוון שבאופן סימבולי הוא החודש היחידי בשנה שיש בו מספר ימים שונה משאר החודשים.
במסגרת התוכנית יתקיימו הרצאות בנושאים : האחר הוא אני, אוטיזם וקבלת השונה-  עבור גימלאים, בני נוער וילדי הגיל הרך בצהרונים.  עבור ילדי העיר יתקיימו שעות סיפור בעלות מוסר השכל לילדים בספרייה העירונית העוסקות בשונות בספרי הילדים כדוגמת: הברווזון המכוער, דירה להשכיר, טרמפ על מטאטא ומרק דלעת. במקביל יתקיימו אימוני כדורסל משולבים בהם משחקים גם שחקנים בעלי מוגבלויות. המשחקים יתקיימו בהיכל הספורט ויהיו פתוחים לקהל הרחב.
רשת המתנ"סים בקרית אתא מפעילה בשלוחותיה את תוכנית "עמיתים" של החברה למתנ"סים ומשרד הבריאות, הפועלת לשילוב אנשים המתמודדים עם קשיים נפשיים בקהילה באמצעות שיבוצם במגוון פעילויות תרבות שונות הפתוחות לקהל הרחב. במהלך חודש פברואר תקיים המחלקה הרצאות לקהל הרחב במטרה להעלות את המודעות לנושא.
מרשת המתנ"סים בקרית אתא נמסר: "רשת המתנ"סים חרטה על דגלה את קידום נושא הנגישות ושילוב בעלי מוגבלויות בקהילה. במהלך פברואר ייחדנו את פעילותנו להעלאת המודעות לנושא מתוך האמונה כי שילובם של אוכלוסיות מיוחדות הינו מרכיב עיקרי וחיוני בקהילה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות