fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פנייה למבקר המדינה נגד חברת קאר2גו

עמותת " שומרי הסף – התנועה להגנת שלטון החוק " פנתה למבקר המדינה ונציב תלונות הציבור לפתוח בחקירה נגד עיריית חיפה וכנגד חברי ועדת המכרזים של עיריית חיפה בחשד לכאורה להטיית מכרז
קאר2גו. צילום: דורון גולן
קאר2גו. צילום: דורון גולן

עמותת " שומרי הסף – התנועה להגנת שלטון החוק "  פנתה למבקר המדינה ונציב תלונות הציבור לפתוח בחקירה נגד עיריית חיפה וכנגד חברי ועדת המכרזים של עיריית חיפה בחשד לכאורה להטיית מכרז וחשד לכאורה לשחיתות שלטונית בכל הקשור להתקשרות של עיריית חיפה עם חברת קאר2גו ללא פרסום מכרז בניגוד להתחייבויות כלפי הציבור.

על פי התלונה שהוגשה ע"י "עמותת שומרי הסף- התנועה להגנת שלטון החוק " באמצעות עו"ד אורי שילה, שותף מייסד בא. שילה ושות, גם כיום בעיריית חיפה בראשותה של ראש עיר חדשה, ד"ר עינת קליש- רותם , ממשיכה העירייה בהתקשרות עם חברת קאר2גו ללא מכרז כחוק.

במכתב התלונה למשרד המבקר מדגיש עו"ד שילה שהפנייה אינה עוסקת בטענות שעלו בעתירה שהוגשה ונמצאת כעת בערעור בבית משפט העליון. עמותת שומרי הסף – התנועה להגנה על שלטון החוק " טוענת במכתב כי גם טרם פרסום מודעה מטעם עיריית חיפה בדבר הכוונה להתקשר עם החברה בפטור במכרז, למעשה כבר העירייה חתמה עם קאר2גו על הסכם מחייב. "העובדות מצביעות על כך שלא הייתה לעירייה ולקאר2גו כוונה אמיתית לקיים את הפרסום, וכי המודעה הייתה פרסום פיקטיבי שמאחוריו עומדת התנהלות לא תקינה בעליל וחוסר תום לב, שביסודה עומדת כוונה לתפור חוזה למידותיה של קאר2גו ללא מכרז".

עוד נטען בתלונה כי למרות שחלו כשנה וחצי מאז פרסום מודעה , ולמרות שבעקבות המודעה פנתה לעיריית חיפה מציעה בסדר גודל כלכלי לא מבוטל דוגמת ענקית חברת שלמה Sixt אשר הודיעה על רצונה להשתתף במכרז וטענה כי יש בידה את הידע הארגוני והפיננסי לספק את השירות המבוקש, אך עיריית חיפה ממשיכה לפעול בניגוד להתחייבותה בפרסום על הכוונה להתקשר בפטור ממכרז עם קאר2גו.

"על ידי הימנעות מקיום הדין ומקיום הבטחתה של העירייה לציבור במסגרת המודעה, ועל ידי המנעות מפרסום מכרז, נפל פגם חמור של אי חוקיות במעשיה של העירייה וכי כ-10 מיליון שקל מכספי ציבור וכ-500 מקומות חנייה השייכים לציבור נמסרו לחברת קאר2גו ללא מכרז תוך פגיעה חמורה בדיני המכרזים ובשלטון החוק. מאחר והנסיבות מעלות חשד כבד לפגיעה בטוהר המידות וסטייה מאמות מידה של מנהל ציבורי תקין" נכתב בפנייה למבקר המדינה.

מהלשכה המשפטית בעיריית חיפה נמסר "למרות האמור על ידי העמותה, הנושא הנטען בפנייה תלוי ועומד בפני בית המשפט העליון בעקבות ערעור, אותו הגישה העמותה, לאחר שבית המשפט המחוזי דחה את טענותיה בדבר אי חוקיות הליכי המכרז וההכרזה על קאר2גו כספק יחיד. הפנייה למבקר המדינה, כמו גם לעיתון, בזמן בו מתקיים דיון בנושא בבית המשפט העליון מעוררת תמיהה, בעיקר לאור העובדה הידועה גם לפונים, שחברת שלמה סיקסט הודיעה לוועדת המכרזים על הסרת התנגדותה להכרזה על קאר2גו כספק יחיד. בנסיבות אלה אנו ממליצים לפונים לכבד את ההליך המשפטי בו פתחו ולהתאזר בסבלנות עד לפסיקת בית המשפט העליון אשר יפסוק בנושא ועל פי פסקתו תפעל ועדת המכרזים".

יצויין כי מיזם השכרת הרכב השיתופי הפרטי היה אמור להגיע גם לקריות אולם עקב התנגדויות עזות של תושבים וחברי מועצות ערים, הנושא ירד מסדר היום. כיום פועל המיזם אך ורק בקרית חיים.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות