fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרייתים: האלכימאי

איקה לידר. צילום: דורון גולן
איקה לידר. צילום: דורון גולן
איקה לידר. צילום: דורון גולן
איקה לידר. צילום: דורון גולן

סיפורו של מורה הנהיגה, איקה לידר, הוא דוגמא למרדף אחר האושר והרצון להיות עצמאי. לידר, 63, נשוי ואב ארבעה וסב לשישה נכדים, אחד ממורי הנהיגה המוכרים ביותר בקריות, גדל בתל אביב ועבר לקריות לאחר שהכיר את אשתו במהלך השירות הצבאי בחיל הים. הוא בוגר החוג לכימיה בטכניון עם התמחות בכימה אורגנית של נפט. לידר עבד כמנהל כימיקלים באחד המפעלים הפטרוכימיים הגדולים במפרץ חיפה ותוך כדי העבודה למד ועבד בהוראת נהיגה.

"ראיתי שאני מבלה יותר זמן בנהיגה מאשר בכימיה והוראת הנהיגה גרמה לי לאושר, אז החלטתי לעזוב את הכימיה" מספר לידר "עזבתי כי אני אוהב לעבוד עם אנשים ונמאס לי לעבוד בשביל אחרים". מאז, כבר 28 שנה, לידר הספיק ללמד יותר מ-4000 תלמידים. "שיעור נהיגה הוא לא רק עניין טכני" הוא אומר "התלמידים עבורי זה כמו הילדים שלי וככה אני מתייחס אליהם. אני מלמד אותם קודם כל לעבוד עם הראש ורק אחר כל להתעסק עם הענין הטכני".

לידר החליט שמעבר ללימוד מהטכני, שיעורי הנהיגה הם דרך מעולה לשמש להם כמנטור לחיים והקשר שלו עם הלמידים נמשך הרבה לאחר שהם מקבלים את רישיון הנהיגה והוא אפילו מייעץ להם בנושא של רכישת רכב "שלא יסדרו אותם. אני רואה עצמי כחבר שלהם, כל הזמן לכל החיים". אחד הפרויקטים עליהם הוא גאה, היה לימוד נהיגה לכיתה של שניים-עשר נערים בדרגות שונות של אוטיזם "זה היה מאתגר ולפעמים קשה אולם בסופו של דבר לכולם יש רישיון נהיגה. זה מוכיח שכל תלמיד יכול להוציא רישיון נהיגה ברגע שאתה מוצא את הדרך אל התלמיד".

המעוניינים להשתתף במדור מוזמנים לפנות לדורון גולן, טל': 054-3337313, דוא"ל: doronphoto@gmail.com

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות