fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

7 עובדות שלא ידעתם על צמח התה

כאשר אנחנו מדברים על תה, אנחנו מדברים בדרך כלל על צמח ספציפי, ולא על חליטת צמחים כמו נענע או לואיזה החביבה במיוחד על רוב הישראלים.
צמח התה תמונה מאתר pixabay
צמח התה תמונה מאתר pixabay

צמח התה – היסטוריה עשירה

תה הוא אחד מהתענוגות המודרניים שאנחנו נוטים לקחת כמובן מאליו. עם זאת, חשוב לזכור שלמרות שבני אדם צורכים אותו זמן ממושך, הוא מלווה את האנושות חלק קטן יחסית מקיומה. כאשר מדברים על תה, מדברים על צמח ספציפי, ולא על חליטת צמחים כמו נענע או לואיזה החביבה במיוחד על ישראלים. הדברים שכל אחד צריך לדעת על ההיסטוריה של המשקה הפופולארי כוללים:

  • הקשר בין התה והאופיום: הבריטים ידועים בחיבתם האדירה לתה. חיבתם של הבריטים לתה היא כה רבה, עד שהיא השפיעה מהותית על יחסי המדינה עם סין, ואף הובילה אותה למלחמה. הסינים מכרו לבריטים תה, ובתמורה קיבלו תשלום במטילי כסף. האהבה של הציבור הבריטי לתה הייתה כה גדולה, עד שהממלכה החלה להתרוקן מכספה, והיה צורך למצוא סחר חליפין. לכן, הבריטים החדירו לסין כמויות אדירות של אופיום, סם חזק המופק מפרגים. האוכלוסייה הסינית התמכרה, וחברות הסחר הבריטיות יכלו להמשיך לייבא תה.
  • מקורו הקיסרי: ישנה אגדה סינית עתיקה על הגילוי של צמח התה. על פי האגדה, הצמח התגלה כאשר קיסר סין ישב תחת שיח גדול ושתה כוס מים חמים, ולפתע צנח עלה ונחת אל תוך כוסו של הקיסר.
  • הקשר תרבותי: תרבויות רבות ברחבי העולם שותות תה בצורות שונות ומגוונות. באזור מונגוליה וטיבט, התה מוכן בבישול בתוך חלב, כאשר מוסיפים במהלך הבישול מלח ומעט חמאה.
  • צריכה היום: היום, כאשר שואלים אנשים מהו המשקה הפופולארי ביותר לאחר מים, רבים יענו קפה, בירה או יין. למעשה, כמות התה הנצרכת בעולם עולה על כל אלו, והוא שני רק למים.

התה הוא משקה עם חשיבות בריאותית רבה

מבחינת הערכים הבריאותיים, יש המון חובבי בריאות הממליצים על צריכה קבועה של תה. הסיבות לכך הן בין השאר:

  • תכולת קפאין: יש לרבים נטייה להימנע מצריכת קפה מאחר והוא מכיל כמות קפאין גדולה, ולכן ממריץ ומשנה את חילוף החומרים הטבעי. בתה, בעיקר תה ירוק, תכולת קפאין קטנה בהרבה, ולכן ההשפעה שלו על הגוף היא מעודנת בהרבה.
  • בריאות החניכיים: מחקרים רבים גילו שאנשים הצורכים תה ירוק באופן קבוע, סובלים משמעותית פחות מדלקות חניכיים. דלקות חניכיים הן גורם סיכון לשלל בעיות בריאות, כולל מחלות לב.
  • סוגי התה: יש סוגים רבים של תה, אשר מיוצרים ממגוון עצום של זנים שפותחו ושופרו לאורך הזמן. עם זאת, ההבדל המוכר לרבים הוא ההבדל בין תה ירוק ותה שחור. למעשה, עיקר ההבדל הוא בזמן היישון ותהליך העיבוד של העלים.

 

אל תתפשרו על איכות המשקה שלכם

כאשר צורכים תה, אסור להתפשר על איכות המשקה. נסו לרכוש תה העשוי מעלים איכותיים שנקטפו ומוינו בקפידה, ותוכלו לחוש בהבדל, וליהנות אפילו יותר מהמשקה אשר ההיסטוריה שלו שזורה בזו של התרבות האנושית כולה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות