fbpx

נועם בתן בסינגל ראשון ומרגש מתוך אלבום מחווה לשירי רחל שפירא

נועם בתן בסינגל ראשון מתוך אלבום מחווה לשירי רחל שפירא כחלק ממיזם תרבותי רחב וחשוב אשר נותן כבוד לגיבורי תרבות ישראלים, בהפקת 'צאן ברזל' ותחת ניהולו האומנותי של קובי בן עטר. "מעפר פורחת שושנה" חולק כבוד והוקרה לפעילותה החשובה ולכתיבה המרגשת האישית והמופלאה של המשוררת רחל שפירא
נועם בתן | צילום זהב מיוזיק
נועם בתן | צילום זהב מיוזיק

נועם בתן בסינגל ראשון ומרגש מתוך אלבום מחווה לשירי רחל שפירא

 

לפני כשנה כחלק ממיזם תרבותי רחב וחשוב אשר נותן כבוד לגיבורי תרבות ישראלים, בהפקת "צאן ברזל" מבית "aromamusic" ותחת ניהולו האומנותי של קובי בן עטר, נולד הפרויקט "מעפר פורחת שושנה" אשר חולק כבוד והוקרה לפעילותה החשובה ולכתיבתה המרגשת האישית והמופלאה של המשוררת רחל שפירא.

רחל שפירא היא פזמונאית ומשוררת ישראלית, כלת פרס אקו"ם למפעל חיים בתחום הזמר העברי ובעלת עיטור נשיא מדינת ישראל רבים משיריה הפכו לנכסי צאן ברזל, ביניהם "מה אברך", "כמו צמח בר", "חלומות", "שיר של יום חולין", "מנטה" ו"עוד יהיה לי"..

עם פרוץ המלחמה, בזמן העבודה על השירים, באה המציאות הנוכחית ושינתה את פניה ואת פני החברה הישראלית כולה לנצח. הטקסטים של רחל שפירא שברובם מתארים חוויות רגשיות אישיות הקשורות לחיים הפרטיים של אדם החי בעולמו, קיבלו ממד לאומי ואישי חדש של עומק רגש ותקווה לעתיד טוב יותר.

אחד משירי הפרויקט, עליו גם נקרא שמו, הוא השיר "היי שקטה", המבוצע ע"י נועם בתן בגרסה מצמררת. נועם בתן, בקולו העמוק והמרגש במיוחד מעביר בצורה מדויקת את המסר המנחם שבשיר. הקולות המהדהדים בשיר "היי שקטה" מעבירים מסרים של תקווה, אופטימיות וניחומים – אמירות כה חשובות בתקופה בה אנו נמצאים, ומכאן גם שם הפרויקט.

"כאילו הצרות כבר מתגבשות ליופי.

כאילו מעפר פורחת שושנה."

נועם בתן: "זכות ענקית לבצע קאבר לשיר של כותבת כל כך מדויקת ומוכשרת, שמעבירה את המסרים בדרכה הייחודית.

אני מאוד מתחבר לשיר הזה והתעקשתי לבצע דווקא אותו."

הפרויקט מורכב מ11 שירים. חלק מן השירים חדשים לגמרי, שירים אשר הוקלטו לראשונה, לכבוד הפרויקט. חלק אחר מן השירים הם מתוך הרפרטואר הקנוני של רחל שפירא, אותם שירים זכו לעיבודים וביצועים חדשים ועדכניים.

שמות היוצרים והמשתתפים בפרוייקט: קורין אלאל, נועם בתן, ליהי טולדנו, נופיה, שיר גדסי, אלון עדר, ענבל ביבי, נורית גלרון, משה דץ ואופק נחמן.

 

 

 

 

לרכילויות נוספות בקים קונקשנ'ס לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות