fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מיזם ייחודי: הפנינג עד הבית למשפחות של חולי סרטן

ארגון "עזר מציון" נרתם למען משפחות של חולי סרטן, שלא יכולות בימים אלה לבלות בחיק הטבע, ושולח לבתיהן "ערכת כיף" המכילה אטרקציות לכל המשפחה
"הפנינג עד הבית" | צילום: באדיבות ארגון עזר מציון
"הפנינג עד הבית" | צילום: באדיבות ארגון "עזר מציון"

במשך שנים רבות קיים ארגון "עזר מציון" הפעלות וימי כיף למשפחות של חולי סרטן על מנת להקל עליהן ולו במעט את הקושי שבהתמודדות היומיומית. אלא שתקופת הקורונה והסיכון המוגבר לחולי סרטן בהיחשפות לנגיף, מונעים מהם את ימי הכיף, שהפכו לחמצן עבור משפחות רבות בישראל.

ב"עזר מציון" החליטו לצאת עם מיזם ייחודי – "הפנינג עד הבית" – שבמסגרתו המשפחות מקבלות לבתיהן ערכות כיף המכילות אביזרי ג'מבורי, הפעלות, מכונות סוכר וופל בלגי על מנת לייצר בבתים אטרקציות מהנות לכל המשפחה ובבטיחות המרבית. מתנדבות "עזר מציון" מכינות למשפחות ארוחת ערב להשלמת החוויה. הציוד עובר חיטוי קפדני לפני שהוא נמסר למשפחה אחרת, והוא מועבר באמצעות צוות המתנדבים הארצי של "מחוברים לחיים".

אטרקציה בטוחה למשפחה | צילום: באדיבות ארגון עזר מציון
אטרקציה בטוחה למשפחה | צילום: באדיבות ארגון "עזר מציון"

ההחלטה להקים את מיזם "הפנינג עד הבית" נולדה בעקבות העובדה שבחצי השנה האחרונה מאות משפחות החליטו להיכנס לבידוד מרצון. ילדיהן לא הולכים למסגרות חינוכיות ונמנעים מלצאת מהבית בשל החשש להדביק את בן המשפחה החולה בקורונה. מדובר במשפחות שנמצאות בבתים שבועות ארוכים, שזקוקות לאוורור ולימי הכיף כמו אוויר לנשימה

מנהל מחוז צפון של "עזר מציון", הרב משה בארי: "ערכות הכיף הללו מכניסות חיים ושמחה למשפחות שסגורות בבתיהן מרצון ומאפשרות להן לשבור שגרה, להיכנס לפעילות מענה. באמצעות ההפעלות הללו אנחנו אומרים להן, שלמרות שאין אפשרות לצאת לימי כיף, אנחנו ב'עזר מציון' לא שוכחים אותם לרגע".

לדברי הרב בארי, נכון לסוף השבוע שעבר יותר מ-40 משפחות כבר נהנו מערכות ההפנינג ו-30 משפחות מחכות בתור לקבל את הערכה, שעוברת בתור בין בית לבית בכל אזור הצפון.

מגוון אטרקציות למשפחה | צילום: באדיבות ארגון עזר מציון
ערכת כיף של "עזר מציון" | צילום: באדיבות ארגון "עזר מציון"

כאמור מי שמשנע את הציוד הם מתנדבי מחוברים לחיים. "אנחנו מבצעים חיטוי יסודי של כל הציוד ברגע שהוא יוצא מבתי המשפחות, אם זה חיטוי יסודי למתנפחים, ולשאר ההפעלות כדי להבטיח את בטיחות המשפחות והחולים" אומר הרב שלמה טאוסקי רכז עזר מציון בצפון.

"אבל המאמץ הזה משתלם כשאנחנו רואים את האור בעיניהם של המשפחה כשהם רואים את המכונית של המתנדב שלנו שמגיע לתת להם את הציוד. זה מרגש בכל פעם מחדש, וזה מאפשר לנו לתת למשפחות הללו, שמקריבות מעצמן בצורה שבלתי ניתן לתאר, לתת להם קצת ולסייע להם קצת".

 

לחדשות נוספות הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות