fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מיוחד לשבועות: טרמיסו ועוגת גבינה פירורים קלאסית

טלי שני ממלכת האופים משתפת בשתי עוגות מיוחדות לחג השבועות
טרמיסו (באדיבות ממלכת האופים)
טרמיסו (באדיבות ממלכת האופים)

עוגת גבינה פירורים קלאסית. תמיד מוצלח!

להכנת התחתית:
200 גרם קמח
100 גרם קמח שקדים bakers
200 גרם חמאה
100 גרם אבקת סוכר
1 ביצה +1 כפית תמצית וניל bakers

מלית:

10 גרם אבקת ג'לטין bakers
1/4 כוס מים
500 גרם גבינת שמנת 9%
80 מ"ל מחית אוכמניות bakers
125 גרם אבקת סוכר
157 גרם שמנת להקצפה 38%
2 כפות אבקת סוכר תוספת bakers
158 גרם גבינת ריקוטה

עוגת גבינה פירורים
עוגת גבינה פירורים (צילום: ממלכת האופים)

אופן הכנת הבצק:

במיקסר עם וו גיטרה מערבבים את שתי סוגי הקמחים, סוכר, חמאה חתוכה לקוביות עד קבלת מרקם פירורי. מוסיפים תמצית וניל וביצה ומערבבים בפולסים עד קבלת פירורים עבים. ממשיכים ללוש ביד עד קבלת בצק אחיד. מקררים כחצי שעה במקרר. מרדדים על משטח מקומח לגודל 25*25, מניחים על התבנית המלבנית ומחוררים בגלגלת מחוררת. מקררים במקפיא 30 דקות. אופים במשך 15-25 דקות עד קבלת בצק שחום. את שארית הבצק אופים בנפרד מצננים מעט. טוחנים את שארית הבצק שאפינו לתערובת פירורית ומניחים בצד.מקציפים לחוד שמנת להקצפה עד קבלת קצפת יציבה. שומרים בצד. הכנת הג'לטין:

* מערבבים את אבקת הג'לטין עם המים ומניחים בצד עד שכל ג'לטין יספוג את המים. מעבירים לקערה מעל * בן מרי ומערבבים עד המסה. מניחים בצד לצינון. (בן מרי – שיטת המסה בה מניחים על אש נמוכה סיר עם מים ומעליו קערה עם המוצר אותו מעוניינים להמיס והחום של המים שמתחממים מתחת לקערה ממיסים את המוצר)

בעזרת מיקסר מקציפים את הגבינות עד שהן חלקות ואז מוסיפים סוכר ומיץ לימון ומקציפים לתערובת חלקה. לוקחים מעט מתערובת הגבינות כ 2 כפות לערך ומערבבים עם תערובת הג'לטין לקבלת מרקם אחיד, ממשיכים כך עם עוד 2 כפות תערובת גבינה ואז מעבירים את כל תערובת ג'לטין לתערובת הגבינות. מקפלים פנימה את הקצפת בזהירות. שופכים את התערובת לתוך תחתית העוגה ומצננים כשעה. מפזרים את תערובת הפירורים שהכנו על העוגה ומצננים את העוגה כשעתיים.

פיתוח מתכון: טלי שני – ממלכת האופים

עוגת טרמיסו
עוגת גבינה מסקרפונה קלילה ועדינה בטעמים וניחוחות קפה.
המרכיבים לתחתית העוגה:

3 כפות פרלינה
1 כוס פקאן טבעי קצוץ דק
1 כוס פירורי עוגיות
2 חבילות עוגיות "לשונות החתול".

טרמיסו (באדיבות ממלכת האופים)
טרמיסו (באדיבות ממלכת האופים)

מלית גבינה טרמיסו:
250 סמ"ק שמנת מתוקה
2 כפות גדושות קלאסיק קפוצ'ינו (מחית קפוצ'ינו מרוכזת)
1 כוס קפה אספרסו בטמפרטורת החדר
1 כוס אבקת קרם פטייסיר
250 גרם גבינת מסקרפונה
500 גרם גבינת שמנת 9%
150 גרם סוכר
1 כפית תמצית קפה טהורה
1 צנצנת מחית טרמיסו וריגטו
1 כפית מייצב גבינה

אופן ההכנה:
מתחילים לילה לפני. שמים במסננת בד לסינון נוזלים ובתוכו את גבינת השמנת ומכסים. יום אחרי שופכים את הנוזלים ומשתמשים בגבינה. בתבנית בקוטר 26 שמים שקף מסביב לשולים הפנימיים של התבנית. שמים בצלחת עמוקה את האספרסו ומחית הקפוצ'ינו ומערבבים יחדיו. טובלים עוגיות "לשונות החתול" משני צידיו בנוזל הקפה במהירות ומניחים מסביב לשולי התבנית. ממשיכים בצורה זו עד אשר מקיפים את כל שולי התבנית.

מערבבים את כל מרכיבי התחתית לקבלת מסה אחידה (במידה והמסה פירורית ולא מתגבשת מוסיפים עוד מעט פרלינה). מניחים בתחתית התבנית עוגיות טבולות בנוזל קפה ומעליהן את המסה המוכנה לתחתית ומיישרים בעזרת הידיים.

להכנת מסת הגבינה מערבבים יחדיו את הגבינת שמנת, גבינת מסקרפונה, מחית טרמיסו וריגטו, אבקת מייצב הגבינה, סוכר ותמצית הקפה ומערבבים. מקציפים את השמנת עם 2 כפות סוכר ומוסיפים בהדרגה את קרם הפטייסיר וממשיכים להקציף עד קבלת תערובת הומוגנית ואחידה. מערבבים את הקצפת המוכנה עם מסת הגבינה עד קבלת תערובת אחידה. שופכים חצי ממסת הגבינות על התחתית ומעליה מניחים עוגיות נוספות טבולות בתערובת הקפה ומעל את שארית מסת הגבינה. מקררים את העוגה 3 שעות לפחות במקרר. בוזקים על העוגה אבקת קקאו ומקשטים בקישוטי שוקולד בעזרת דפי טקסטורה ותבנית פוליקרבונט ליצירת צורת טיפה.

פיתוח מתכון: טלי שני – ממלכת האופים

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות