fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מושתל הלב המלאכותי המבוגר ביותר בעולם

אמרי רון, מציין שלוש שנים להשתלה שבוצעה בבית החולים כרמל והצילה את חייו
ח"כ לשעבר אמרי רון עם הצוות הרפואי ובני משפחתו (מרכז רפואי כרמל)
ח"כ לשעבר אמרי רון עם הצוות הרפואי ובני משפחתו (מרכז רפואי כרמל)

ח"כ לשעבר אמרי רון, בן ה-77, הוא מושתל הלב המלאכותי המבוגר בעולם, שנושא בבית החזה שלו לב מלאכותי במשך הזמן הארוך ביותר בעולם. השבוע הרים רון כוסית עם צוות בית החולים כרמל לציון שלוש שנים להשתלה המוצלחת.

"אמרי רון הוא מושתל הלב המלאכותי מהדור החדש שהופך לנו את התקווה להוכחה, שאכן אפשר לחיות טוב ולאורך זמן עם לב מלאכותי", אמר מנהל היחידה לאי ספיקת לב בבית החולים, ד"ר עופר אמיר.

אם תנסו היום לתפוס את רון סביר להניח שלא תצליחו. או שהוא בנסיעה בדרך לישיבה חשובה בירושלים, או שהוא עובד באגף למשימות מיוחדות בתנועה הקיבוצית או שהוא בצעדה רגלית. עם לב מטיטניום בבית החזה הוא עושה כמעט הכל חוץ מלנוח.

לפני 3 שנים שכב במחלקה הקרדיולוגית של בית החולים כרמל כשטובי מומחי הלב מנסים לאזן את אי ספיקת הלב החמורה שלו, שכמעט הביאה למותו.

"אחרי התקף הלב האחרון שלי עברתי השתלת קוצב לב, עברתי היפוך קצב, אבל זה לא שיפר את מצבי, והרגשתי איך אני הולך מתדרד והחיים שלי נגמרים לאט לאט", סיפר רון. "מצבי החמיר יותר ועל כל כמה צעדים שהלכתי קיבלתי התקפי קוצר נשימה קשים והרגשתי שזהו. אני כבר לא מסוגל".

בניתוח מורכב שארך יותר מ-5 שעות, השתיל מנהל המחלקה לניתוחי לב וחזה בבית החולים כרמל, פרופסור דן ערבות, את הלב המלאכותי החדש מסוג Heart-Ware אשר שוקל  140 גרם בלבד. את האנרגיה ללב המלאכותי מספקים סוללות קטנות ונטענות המורכבות על תיק צד קטן, איתו יכול החולה ללכת ולחזור לתפקוד רגיל.

בישראל 2013 ממתינים עשרות חולים להשתלת לב אדם אשר לא מגיעה, ורבים מהם מסיימים את חייהם בהמתנה ארוכה עקב מחסור בהשתלת איברים.

רון מרגיש בר מזל: "נולדתי פעמיים. גם חגגתי יום הולדת 77 וגם יום הולדת שלוש ללב שלי, היום שבו בעצם נולדתי מחדש. למרות שהיו לי הצעות להינתח במרכזים הטובים בעולם בחרתי בבית החולים כרמל בגלל האוירה המשפחתית שיש בו ובגלל הניסיון והמקצועיות שאין להם תחליף. המכשיר והלב המלאכותי שלי הם כבר חלק בלתי נפרד ממני. אני מטעין את המכשיר גם בנסיעה ברכב או מסתובב עם סוללות נטענות ומרגיש חופשי ומאושר".

כתבה: קארין רוזקובסקי.

ח"כ לשעבר אמרי רון עם הצוות הרפואי ובני משפחתו (מרכז רפואי כרמל)
ח"כ לשעבר אמרי רון עם הצוות הרפואי ובני משפחתו (מרכז רפואי כרמל)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות