fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"מהפכת הטבעונות רק מתחילה"

עם נציגה בבית "האח הגדול" ורוח גבית של כמה מסעדנים בולטים, יוחאי אבן צור, פעיל מרכזי בחוגי הטבעונים באזור, בטוח שבעוד לא הרבה זמן כולנו ניפרד מהבשר והחלב ונעבור לאורח חיים טבעוני. וכן, הוא וחבריו לא מתכוונים להפסיק להילחם כדי שזה יקרה
יוחאי אבן צור
יוחאי אבן צור (צילום: אושרי כהן)

מחר ב"הד הקריות"

טבעונות היא כבר מזמן לא מילה גסה. מסקר שנערך בינואר השנה על ידי מכון המחקר פאנלס עבור עיתון "גלובס" וזכיינית ערוץ 2 קשת לקראת עליית העונה הרביעית של "מאסטר שף", עולה כי 14 אחוזים מהישראלים מכירים חבר קרוב שהפך לאחרונה טבעוני ו-13 אחוזים שוקלים בעצמם מעבר לצמחונות או טבעונות. גם מובילי דעת קהל, בהם המסעדנית ננה שרייר שהחליטה להפוך לטבעונית ולשנות לגמרי את התפריט במסעדת הננוצ'קה שבבעלותה, העלו והציפו את השיח בנושא הטבעונות ואיך אפשר בלי המתמודדת הטבעונית באח הגדול?

המבורגר ממעבדה
יוחאי אבן צור, בן 32, תושב קרית ביאליק, טכנאי מחשבים ורשתות, טבעוני אדוק, ולא מבטן ומלידה, ופעיל בולט בקבוצות של טבעונים באזור, אומר ש"המהפכה רק מתחילה". "אני מאמין שבעוד כמה עשרות שנים אנשים לא יאמינו שתעשייה שלמה לקחה גורים קטנים, פתחה להם את הגרון ותלשה להם את העור. כבר היום יש המבורגרים ונקניקיות שגודלו במעבדה. היום הם עולים הרבה כסף, אבל בעתיד הם יהיו נגישים לכולם, בדיוק כמו שטלפון סלולרי היה פעם יקר מאוד והיום הוא נחלת הכלל".

עוד בילדותו תהה אבן צור למה אנשים אוכלים חלקי בעלי חיים. "הייתי שואל את אמא שלי למה מגישים לשון של פרה בחתונות ולמה מוצצים את הגרונות שבמרק עוף. התעניינתי, אבל המשכתי לאכול בשר כי הייתי ילד ולא הבנתי את המשמעויות".

טל גלבוע
טל גלבוע (צילום: גיא כושי ויריב פיין)

כבר שש וחצי שנים שאבן צור לא אוכל חיות ולא לובש עור ופרווה. "בגיל 26 היתה לי אהבה גדולה, היא היתה אז סטודנטית לרפואה שנה חמישית ולא אכלה בשר. בדיוק עברתי לגור לבד והחלטתי לנסות את זה. פתאום בישלתי לעצמי והתמודדתי בפעם הראשונה בחיי עם חלקי בשר לא מבושל. נגעלתי מזה והחלטתי להפסיק לאכול בשר ועברתי לטבעולים למיניהם.

אחרי תקופה שמתי לב שלא חסר לי בשר בתזונה. המשפחה הקרובה התנגדה בחריפות ולא הבנתי למה כי הייתי בריא. הם אמרו שאני לא נורמלי, שאהיה חולה, שאמות וששוטפים לי את המוח. כשהפסקתי לאכול בשר, לא ידעתי שגם התעשיות שקשורות למוצרי חלב וביצים נוהגות באכזריות כלפי בעלי חיים. חלב, ביצים, גבינות, אלו תוצרים של התעללות בבעלי חיים. הייתי בטוח שבן אדם שלא צורך חלבון מן החי, עלול לחלות ולמות. במשך הזמן הבנתי שזה לא נכון ושפשוט עושים לנו שטיפת מוח. למה זה בסדר לאכול תרנגולת או ברווז וציפור אחרת לא? זו שטיפת מוח".

online poll by Opinion Stage

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות