fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משתחררים בקרוב? זה הזמן לחפש עבודה

חיפוש עבודה - הקושי במציאת עבודה לאחר השירות הצבאי תלוי במידה רבה באופי השירות אותו ביצעתם, כאשר חיילים אשר עבדו עם מחשבים ולוחמים יוכלו למצוא משרות שונות לחלוטין זה מזה.
חיפוש עבודה | תמונה :pixabay
חיפוש עבודה | תמונה :pixabay

כדאי להתחיל חיפוש עבודה לפני השחרור עצמו

סיום הצבא הוא שלב משמעותי מאוד בחיים. לפתע פתאום, אחרי שנים ארוכות שהדרך שלכם הוכוונה על ידי אחרים, בין אם בבית הספר או בשירות הצבאי, יש לכם חירות מוחלטת לקבל כל החלטה שתרצו. החופש הזה הוא מצד אחד משכר ומהנה, אך מצד שני מפחיד ומאיים בגלל כובד האחריות האישית. אחד מהאתגרים הראשונים שחייל משוחרר צריך להתמודד עמם, הוא מציאת עבודה. הקושי במציאת עבודה לאחר השירות הצבאי תלוי במידה רבה באופי השירות אותו ביצעתם, כאשר חיילים אשר עבדו עם מחשבים ולוחמים יוכלו למצוא משרות שונות לחלוטין זה מזה. בכל מקרה, כדאי מאוד להתחיל חיפוש עבודה לפני השחרור עצמו. כך, תימנעו מבזבוז זמן, ותחסכו לכם את נפילת האנרגיה המלווה לרוב את השבועות הראשונים אחרי השחרור.

השיקולים שיש לקחת בחשבון כאשר מחפשים עבודה

כאשר מתחילים חיפוש עבודה לאחר השחרור, יש להחלטה משמעות שונה. יש שיקולים ייחודיים לתקופה זו בחיים שחשוב לקחת בחשבון. שיקולים אלו כוללים בין השאר:

  • שאיפה לטיול אחרי צבא: רוב הישראלים המשתחררים מהצבא, רוצים ללכת ולצאת לטיול ארוך הנמשך מספר חודשים, ולרוב מתרחש בדרום אמריקה או מזרח אסיה. הטיול דורש כמה עשרות אלפי שקלים, ומגביל את תקופת הזמן אליה אתם מסוגלים להתחייב. עבודה מועדפת, המקנה בונוס גדול מהמדינה לאחר תקופת עבודה מלאה של חצי שנה, היא אידיאלית לכך.

 

  • לימודים: חיילים משוחררים מסוימים אינם מעוניינים בטיול, ושואפים לנצל את הזמן מהר ככל האפשר ולהתחיל ללמוד. לימודים בארץ הם זולים ביחס לחלק ממדינות העולם, אך המחייה, בעיקר אם מוסד הלימוד רחוק מבית ההורים, היא יקרה מאוד. אם אתם מעוניינים להתחיל ללמוד, כדאי מאוד לחפש משרות שימשכו מאחר הצהריים ועד לערב, כמו מלצרות או עבודה בבר. עבודות אלו לא יקנו הרבה ניסיון תעסוקתי רלוונטי, אך יעזרו לכם לסבסד את הלימודים.

 

  • צבירת ניסיון מקצועי: אם השאיפה שלכם היא לעבוד בעבודה מעניינת, בתחום שמושך אתכם, יהיה עליכם לרוב להתחייב לתקופה ממושכת יחסית. משרות בתחום ההייטק שניתן לעבוד בהן מיד אחרי השחרור כוללות בעיקר QA אלא אם רכשתם ניסיון רלוונטי בצבא. כדאי מאוד לחפש מראש את העבודות הללו, מאחר והן יהיו מבוקשות מאוד, ובמידת הצורך לעשות קורסים מקוונים שיאפשרו לכם להגיע מוכנים יותר לראיון.

 

כדאי למצות את החיים שאחרי השחרור

חיילים רבים המסיימים את הצבא עם חסכונות דלים במיוחד, שואפים למהר ולהתחיל לעבוד על מנת להדביק את הקצב. חשוב מאוד לחפש עבודה מראש, אך לא לוותר על החיים של אחרי השחרור. התקופה אחרי הצבא היא תקופה שכדאי לנצל לקבלת החלטות על המשך החיים, וחשוב לנסות להיחשף בה לסביבה ולאנשים מסוגים שונים.  החשיפה הזאת תאפשר לכם לקבל החלטה מושכלת על המשך חייכם, וליהנות מסיומו של הצבא.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות