fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המלצות קריאה מרץ 2022: ספרים חדשים ומומלצים שכדאי להוסיף לרשימה שלכם

אם אתם מחפשים ספרים מומלצים להעביר איתם את חופשת הפורים וחג הפסח הקרב ובא, תשמחו לדעת שריכזנו עבורכם רשימה איכותית של ספרים שאסור לכם להחמיץ! חובבי ספרים? הרשימה מתעדכנת מידי חודש, הישארו מעודכנים.
מכוון המצפנים | מאת: דורון סיון

לשרוד בכל דרך אפשרית

"אל תביטי לאחור" הוא מותחן מרתק מומלץ נוסף של גרג הורביץ (מחבר 'פרוייקט איקס'). איב הארדוויי, אם יחידנית לילד קטן, יוצאת לחופשה שעליה חלמה שנים רבות – טיול אתגרי בלב הג'ונגלים של אוֹאָחקה, מקסיקו. הטיול הפסטורלי מקבל תפנית מסוכנת, כאשר איב סוטה מהמסלול יום אחד ומבחינה מרחוק בגבר מפחיד למראה, המתגורר בבקתה מבודדת בתחתיתו של ערוץ עמוק. כשהיא נסוגה בחזרה אל קבוצת המטיילים, היא נתקלת במצלמה שבורה שהשם תרזה המילטון מסומן עליה. לאחר בדיקה היא מגלה שתרזה הייתה מטיילת כמוה שנעלמה בנסיבות לא ברורות, ושהאדם המסתורי מתחתית הערוץ נושא עמו סוד שעליו הוא מגונן בחייו. ביחד עם שאר חברי הקבוצה איב מוצאת עצמה לכודה בג'ונגל בחברת צייד אכזרי וחסר רחמים, ועליה לשרוד בכל דרך אפשרית, אם ברצונה לחזור הביתה אל בנה. (מאנגלית: דפנה לוי, הוצאת דני ספרים, 464 עמודים)

אל תביטי לאחור | מאת: גרג הורביץ

אהבה כתובה בכוכבים

כשסיפור טוב פוגש סופרת מעולה, התוצאה היא ספר שקשה להניח מהיד. כזה הוא הספר "אהבה כתובה בכוכבים" מאת אורית רז. מהספר אפשר ללמוד שלפעמים עולה המציאות על כל דמיון. זהו רומן שמבוסס על סיפור אמיתי, מרגש ונוגע ללב שמציג את סיפורו של דוד, צעיר יהודי בעל מראה ארי שנמלט מהגטו. מצד אחד זהו סיפור היסטורי שמתרחש בוורשה של מלחמת העולם השנייה ומצד שני זהו סיפור בלשות שלאורכו נשתלים הרמזים האפיים בעדינות וביד אומן כשהם לא מחבלים בהפתעות שממתינות לקורא בנפתולי העלילה. כשלגופו בגדים של קצין נאצי, נאלץ דוד לחפש לעצמו מקום ללון כדי לשרוד. בחיפושיו הוא מגיע לגן הסקסוני בו הוא פוגש את קסיה, משרתת צעירה ונאה של קשישה מוורשה שמזמינה אותו לביתה. עלילת הספר נעה בין העבר של הדמויות לבין ההווה שלהן, בין הצורך להישרד ולהסתיר זהויות לבין אהבת נעורים ארוטית שלאורה נופלים מסכי השקר בזה אחר זה וזהותם של הגיבורים הולכת ונחשפת. העלילה המרתקת, משלבת בתוכה את גורלן של הדמויות בהיסטוריה של העיר ורשה תחת הכיבוש הנאצי, והיא הולכת ומתפתחת בעולם אנטישמי, הולכת ומתגרה בחוקיו של השלטון העריץ עד הפרק האחרון והמפתיע. (הוצאת דני ספרים, 414 עמ')

אהבה כתובה בכוכבים | מאת: אורית רז

מה אמת ומה שקר?

האם כל מה שאתם חושבים שאתם יודעים הוא באמת נכון? מה אמת ומה שקר? "מחסומים" מאת אלון ורבר הוא רומן מתח ריאליסטי אקטואלי מרתק המלווה בתחילתו את ארצי, רואה חשבון צעיר שחי חיים משמימים ולו קשיים בחיי הזוגיות. יורם, אביו של ארצי, הוא חבר כנסת ותיק ומוערך, אידאולוג ימני שעוסק רבות במאבק להשבת קרקעות לידיים יהודיות. יורם מוכר כחבר כנסת ישר וחסר פניות. הקשר בין יורם לבנו הוא קר, אך ארצי שלא קיבל אף פעם תשומת לב וחום מאביו ואף מתנגד לעמדותיו הפוליטיות, עדיין מעריץ אותו. התפנית בסיפור מתרחשת כשיורם חושף בפני ארצי ומיכל אשתו סוד מעברו שנוגע לאהבה אסורה. הסוד מטלטל את יורם, את ארצי ואת כל הדמויות בסיפור, ומכניס אותן למערבולת התרחשויות מפתיעה ומטלטלת. ההתרחשויות משפיעות גם על מעגלים יותר רחבים כולל יחסי הכוחות הפוליטיים במדינה, ונוגעות – דרך הפן האישי, ביחסי יהודים וערבים בישראל. המציאות החדשה מעמידה את חבר הכנסת בפני דילמות מוסריות וערכיות קשות וגוררת דמויות נוספות בסיפור לבחון שוב את ערכיהן ואת מערכות היחסים שלהן. העלילה מגיעה לקליימקס מפתיע ולסיום לא צפוי. (הוצאת ספרי ניב, 264 עמודים)

מחסומים | מאת: אלון ורבר

שופע תובנות ורעיונות מדעיים

חשבתם פעם על הדרך שבה אתם מקבלים החלטות, וכיצד היא משפיעה על העולם הסובב אותנו? זה יישמע אולי מפתיע, אבל גם אייזיק ניוטון, בדק את הנושא כבר בשנת 1700. מסקנתו הייתה שהאופן שבו בני אדם מקבלים החלטות יביא את העולם לאבדון בשנת 2060. "מכוון המצפנים" מאת דורון סיון הוא רומן מרתק, ספר אינטלקטואלי, שופע תובנות ורעיונות מדעיים ופילוסופיים, לצד סיפור הרפתקאות מסקרן שכולל התמודדות עם יצורים מיתולוגיים, אתגרים לוגיים ואף סיפור אהבה. שלוש מאות שנה לאחר מחקרו של ניוטון, מתגלים כתביו ומוצגים במוזיאון בירושלים. מדען סקרן מפענח את הכתבים, בונה "מערכת לקבלת החלטות" ויחד עם קבוצת נערות על הרצף האוטיסטי יוצא למסע מאתגר שמתקיים בחלומות. בדרכם הם פוגשים מנהיגים רוחניים, מדענים ואמנים שמסייעים להם ואף מגדירים עבורם "דיברות" חדשים, כדי לאפשר למשתמשים במערכת לקבל החלטות נכונות ואף ליצור עולם טוב יותר. זהו הספר קורא תיגר על הנחות מוצא שהשתרשו בנו, ובמעטה של ספר הרפתקאות, יגרום לכם להמשיך ולהרהר ברבדים השונים שבו, גם לאחר סיום הקריאה. (הוצאת אוריון, 417 עמודים)

מכוון המצפנים | מאת: דורון סיון

על סובלנות וקבלת האחר

כשהבושה הופכת עם השנים לשיעור חשוב, לפעמים אתה מתבייש בכך, ולפעמים – כמו במקרה של ד"ר שוקי לשם, יוצא מזה ספר עם ערך עליון לחברה על סובלנות וקבלת האחר. שוקי בספרו "הוא לא כבד, הוא אחי" מדבר בפתיחות על הקנאה בחברים שיש להם אחים "רגילים", על הבושה והמבוכה שאחיו מוטי עורר בו בילדותו, וגם על השיעור החשוב שקיבל לחיים. סיפורו הנוגע ומעורר ההשראה של שוקי על אחיו מוטי, הלוקה בפיגור שכלי, שניהם בשנות השישים לחייהם, הוא סיפור של אהבה וחמלה, של נתינה ללא תנאים ושל תקווה. מגיל צעיר מאוד ובעל כורחו, נאלץ שוקי להיות שותף לנטל הכבד של הטיפול באחיו, לוותר על משחקי ילדות והרפתקאות נעורים, ולשאת את הבושה והמבוכה שמוטי גרם לו בביתם ומחוצה לו. עתה, כששניהם מבוגרים, נפנה שוקי להביט בקשר המיוחד שבנה עם אחיו במהלך השנים, קשר חם שהנחיל לילדיו ולנכדיו. שוקי מתאר ברגישות, בכאב ובהומור פרקי חיים בצל ההתמודדות היום-יומית עם הקשיים והאתגרים הכרוכים בטיפול בבן משפחה בעל צרכים מיוחדים. אלו שזורים כפלשבקים בתיאור נסיעתם השנתית לחו"ל, הפעם לברלין, שאותה מתאר המחבר כ"הרפתקה" מאתגרת ומתסכלת במיוחד המעמידה את רגשותיו ואת סבלנותו במבחן המוכר לו היטב. (הוצאת אוריון, 128 עמודים)

הוא לא כבד, הוא אחי | מאת: שוקי לשם

קומדיה רומנטית

"נשף של טעויות" מאת ג'ין מלצר הוא רומן נפלא, קומדיה רומנטית שמעיפה ניצוצות. רייצ'ל רובינשטיין-גולדבלט היא בחורה ניו יורקית יהודייה מבית טוב שמסתירה סוד גדול: היא אוהבת את חג המולד. במשך עשור היא מסתירה ממשפחתה ומחבריה את הקריירה שלה כסופרת מצליחה של קומדיות רומנטיות לחג המולד. אך למרות שספריה הם רבי-מכר מצליחים, מחלתה הכרונית מונעת ממנה לזכות בעצמה באהבה הגדולה מהחיים שעליה היא כותבת. כאשר העורכת שלה מתעקשת שתכתוב קומדיה רומנטית המתרחשת בחנוכה, מעיין ההשראה של רייצ'ל מתייבש. בחנוכה אין שום קסם – חנוכה זה לא חג המולד! ואז מגיע לעיר ג'ייקוב גרינברג, מארגן מסיבות ידוע, ומכריז על עריכת נשף חנוכה שניו יורק טרם ראתה כמוהו. רייצ'ל מחליטה לנצל את הנשף כדי לקבל השראה, אבל יש בעיה אחת – היא וג'ייקוב כבר נפגשו בעבר הרחוק, במחנה קיץ לנוער יהודי, והכאב בעקבות אותה פגישה עדיין צורב עמוק בליבה. האם חג האורות יעורר בה מחדש את ניצוץ האהבה – כלפי חנוכה וכלפי ג'ייקוב? (מאנגלית: דנה אלעזר-הלוי, הוצאת דני ספרים, 416 עמ')

נשף של טעויות | מאת: ג'ין מלצר

מים רבים לא יכבו אהבה

"מים רבים לא יכבו אהבה" מאת עמית דרבקין חן, הוא ספר שירים שנכתב בהשראת ספר הספרים הנצחי, עוסק באירועים ודמויות מהתנ"ך', נוגע ברגשות בני אנוש ומזמין את הקורא למפגש מרתק עם דמויות שונות מהמקרא. ידוע לכל כי המקרא בסגנונו החסכני והתמציתי לא מרחיב את הדיבור על הגיבורים, מחשבותיהם ורגשותיהם, לכן נכנסת דרבקין-חן לחללים ריקים וחושפת בשיריה רגשות נסתרים ומחשבות כמוסות של הדמויות וכותבת על הסצנות שמתרחשות מאחורי הקלעים: כיצד השפיע המסע בתיבה על מערכת היחסים בין נוח לאשתו? מה הייתה תגובתה של שרה לעקדת יצחק? מה היו מחשבותיה של חנה לאחר שמסרה את בנה? כיצד הרגיש דוד המלך לאחר מרד בנו אבשלום? מה גרם למלכה ושתי לסכן את עצמה ולסרב למלך אחשוורוש? נוסף לכך, היא נותנת משמעויות אקטואליות לסיטואציות ולדמויות של המקרא, מחייה אותן מחדש, מקרבת אותן לעולמנו ומעלה שאלות רלוונטיות לחיינו. השירים מבטאים מחשבות והלכי רוח ועוסקים בכל הסוגיות שמעסיקות אותנו כבני אדם: הורות, אהבה, כאב, אובדן, שמחה, תקווה  ובחירה. באסופת השירים שזורים כמיהה ותובנות שמזמינות את הקוראים לטייל במחוזות הלב והנפש, להתרגש, להתגעגע, להתאהב ובמקביל להתחקות אחר שאלות וקונפליקטים רבים. (הוצאת פיוטית, 156 עמודים)

מים רבים לא יכבו אהבה | מאת: עמית דרבקין חן

להתמודד עם הלא מוכר

"שבר" מאת כינרת מעיין הוא רומן מרגש ומרתק, ספר שעוסק בעולם פנימי מורכב, בהתמודדות פנימית ובניסיון למצוא מזור. הספר מגולל שנה אחת גורלית בחייה של גליה, אישה בת 52, שיוצאת לקניות עם בעלה. ברגע אחד, חסר חשיבות לכאורה, אבל כזה שהופך להיות גורלי מאוד בהמשך, היא מועדת ושוברת את הקרסול בשלושה מקומות. במצב הזה אין לה ברירה, אלא לעבור ניתוח ואחריו שיקום ארוך ומורכב מאוד. במהלך החודשים הבאים היא מוצאת את עצמה במצב של הסתגרות ארוכה והתנתקות משגרת חייה כאם, רעיה ואשת מקצוע. בשבועות המכריעים האלה, בשבועות המכריעים האלה, כשהיא אחוזת חרדה מהחזרה אל העולם, דומה שכל משאביה הפיזיים והנפשיים, אינם מספיקים כדי לסייע לה בהתמודדות עם הלא מוכר והלא ידוע. במהלך השכיבה הממושכת בבית היא בוחנת מחדש את ילדותה, את קשריה המשפחתיים, את עבודתה ובעיקר את כמיהותיה המודחקות. הספר מתאר את הזוגיות שתומכת ומעודדת אותה, אבל גם את הפער בהשקפת העולם על החיים בינה ובין בעלה. החזרה ההדרגתית של גליה לעבודה ולחיים מלווה בפחדים ובמחשבות שליוו אותה במהלך השבר. בלי לעשות ספוילר אגלה שבסוף הספר אין הפי הנד. (הוצאת אוריון, 201 עמודים)

שבר | מאת: כינרת מעיין

מסע קולינרי חורפי

יהודית לוטואק, שפית שגדלה בצרפת, ספגה את התרבות, הטעמים, הניחוחות והצלילים שאולי מוכרים פחות לקהל הישראלי, כבעלת המותג "יהודית לוטואק תקשורת, משחקים ואוכל גורמה", היא מעבירה למעלה מעשור חוויות קולינריות וארוחות שף באווירה צרפתית בביתה. יש לה יכולת מיוחדת ליצירת מתכונים שלמים בראשה. היא מדמיינת את המנה, מפרקת את המרכיבים, הריחות והטעמים ויוצרת "פיצוץ" של טעמים בכל פעם מחדש. את כל הטוב הזה היא ארזה בספר "חורף צרפתי במטבח שלך" שמזמין למסע קולינרי חורפי. זהו הספר השני בסדרה של ארבעה שכתבה. בספר 57 מתכונים ביניהם: מנות ראשונות – מוס אבוקדו עם זנגוויל, מרק כרובית עם קרם פרש; עיקריות – אוסובוקו עם ציר בקר קוניאק ושום שחור, גרטאן של דגים עם תפוחי אדמה ותפוחי עץ, דג הליבוט עם רוטב יין מוסקט, עוף עם ערמונים, תבשיל של דג סלמון עם פטריות יער, ערמונים וגרעיני חרדל; תוספות – סלרי ושומר אפויים בתנור, פרוסות קישואים מאודים עם עגבניות, תבשיל עולש, תבשיל תפוחי אדמה וערמונים; קינוחים – אגסים נוסח בל הלן, בננות אפויות עם רוטב שמנת, טארט פסיפלורה, לביבות תפוחי עץ, עוגת שוקולד אגס. אייקוני פרצוף הצפרדע שמסומנים ליד כל מנה מסמלים את דרגת קושי הכנה. המתכונים כתובים בגובה העיניים ובשפה ברורה לכולם. בתיאבון. (הוצאה עצמית, 054-7388825)

חורף צרפתי במטבח שלך | מאת: יהודית לוטואק

ביתי אינו מבצרי

"ביתי אינו מבצרי" מאת ד"ר עיינה פרידמן הוא רומן מרתק ומרגש שמתרחש במגדל רב קומות ברמת גן. אפרת גיבורת הספר מדמה את המגורים שם לחיים במגדל בבל עכשווי שמיטלטלים בין השאיפה לחיים רגועים לבין כאוס שנוצר בשל תקשורת לקויה ומנהגים שהביאו עימם דיירי הבניין ממקום מגורים קודם. לנגד עיני הקוראים מצטייר פסיפס דמויות צבעוני וציורי. נגד רצונם ולא מבחירה הופכים הדיירים לשותפים לצלילים, לניחוחות ולמראות של שכניהם לבניין ונאלצים להסתגל לחשיפה הזאת ולרוב גם להשלים איתה. בין פסיפס הדמויות שמאכלסות את הבניין ישנו גם איש עסקים, דייג בשלן שכשהוא עולה במעלית עם שק יוטה ממנו מבצבץ ראש של כריש עולה מפלס הסקרנות, והדיירים מנסים לדובב אותו על עיסוקו ללא הצלחה. ידידות חמה נרקמת בין אדם מסוגר זה לבין קצין משטרה-איתמר. איתמר מוזעק לקומת החניון לאחר ששופטת שמתגוררת בבניין סבורה שאחד האנשים ששפטה לחומרה אורב לה בתחתית החניון. סטודנטים עליזים שגרים יחדיו מספקים מנות רכילות לקשישות שיושבות בכניסה לבניין. בפרקים אחדים צצים אירועים ממלחמות שעברו על המדינה, מאירוע רעידת אדמה שמטלטל את הבניין רב הקומות על דייריו המפוחדים, ואף התמודדות הדיירים בתקופת הקורונה. (הוצאת אוריון, 153 עמודים)

ביתי אינו מבצרי | מאת: ד"ר עיינה פרידמן

סודות הולכים ונחשפים

"החיים המסובכים והנפלאים שלנו" מאת קתרין אייזיק הוא סיפור מרתק ומרגש על אהבה, חברות ותעלומה שקושרת אותן יחד. החיים של אֵלי ממוקדי מטרה ומחושבים. היא משקיעה את כל כולה במעבדה שבה היא חוקרת טיפול חדשני למחלת הסיסטיק פיברוזיס, ובשאר הזמן מתַחזקת את הקשר עם בני משפחתה ועם חברים שנבחרו בקפידה. אבל כשהיא פותחת מכתב שהיא מוצאת בבית סבתה, הוא משנה כל מה שחשבה שהיא יודעת – על המשפחה שלה ועל עצמה. אלי מבינה שהאמת עלולה לפגוע באנשים הכי יקרים לה, ולכן היא שוכרת בלש פרטי שייתן לה תשובות. אבל ממצאיו דווקא גורמים לה לצאת למסע חיפוש לאורך חופי אגם גארדה באיטליה. אביה היחידני, ג'ו, לא יודע למה היא נוסעת, ואלי לא מסוגלת לספר לו שהיא מנסה לפענח את האמת לגבי מעשיה של אימה בקיץ לפני שילדה אותה. למזלה, נמצא איתה החבר הכי טוב שלה, אד, שנדמה שחייו מושלמים, בדיוק היכה את סובביו בהלם כשהכריז על פרידה מאשתו. אלי מקווה שהחופשה תעזור לו להשתחרר, כך שייפתח בפניה. שני החברים הוותיקים נאלצים להתמודד עם שאלות שנדמה שאין להן פתרון לגבי הקשר ארוך השנים שלהם. (מאנגלית: דורית בריל-פולק, הוצאת מודן, 397 עמודים)

החיים המסובכים והנפלאים שלנו | מאת: קתרין אייזק

 

מאת: זהר נוי www.readbooks.co.il

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות