fbpx

המלצות קריאה יוני 2024: ספרים חדשים ומומלצים שכדאי להוסיף לרשימה שלכם

אם אתם מחפשים ספרים מומלצים, תשמחו לדעת שריכזנו עבורכם רשימה איכותית של ספרים שאסור לכם להחמיץ! חובבי ספרים? הרשימה מתעדכנת מידי חודש, הישארו מעודכנים.
צילום: pexels

קומדיה רומנטית

"חורף בניו יורק" מאת ג'וזי סילבר, הוא רומן רומנטי נפלא ומושלם. אייריס, שפית בריטית צעירה, מחליטה לעבור לניו יורק ולפתוח בחיים חדשים בעקבות מערכת יחסים רעילה. כשהיא משוטטת יום אחד בסמטאות "איטליה הקטנה", היא נתקלת בג'לטריה משפחתית קטנה, שלמרבה הפלא נראית לה מוכרת. האם זו אותה חנות שהיא מכירה מאחת התמונות הישנות של אמה? בתוך הג'לטריה היא פוגשת את ג'יו – בחור איטלקי בעל חיוך, שאי אפשר לעמוד בפניו, ובעיה גדולה משל עצמו. להפתעתה של אייריס, מתברר לה שהיא האדם שיכול לפתור את הבעיה של ג'יו, אבל אסור לה לספר לו על כך… האם תצליח אייריס לשים מאחוריה את העבר ותניח לעצמה להתאהב מחדש? (מאנגלית: דנית בן קיקי, הוצאת דני ספרים, 368 עמודים)

חורף בניו יורק | מאת ג'וזי סילבר

פינלי דונובן חזרה

"פינלי דונובן מהממת אותם" שכתבה אל קוזימנו הוא השני בסדרה הנפלאה והמשעשעת, המשך מעלליה של פינלי דונובן. פינלי נאבקת שוב לסיים את הרומן הבא שלה ולהחזיק את הראש מעל המים. מהצד החיובי, יש לה את ורו – המטפלת שגרה אצלה והיא גם אשת-סודה; והגופה היחידה שהתמודדה איתה לאחרונה היא של דג הזהב של בתה. בצד הפחות נעים, מישהו אי-שם רוצה את בעלה לשעבר, סטיבן, מחוץ לתמונה. לצמיתות. אחרי הכול סטיבן הוא אבא טוב, אבל כשיצאה להציל אותו, ממש לא התכוונה להיקלע לעולם של רוצחות שכירות במסווה ולחיכוך טיפה מוגזם מבחינתה עם המאפְיה הרוסית. בינתיים ורו אוצרת סודות, הבלש ההורס ניק אנתוני נחוש לחזור לחייה, ופינלי מתחילה לכופף את החוקים, שוב ושוב… (מאנגלית: קטיה בנוביץ', הוצאת כנרת זמורה, 332 עמודים)

פינלי דונובן מהממת אותם | מאת אל קוזימנו

מסע פילוסופי בתהומות הנפש

אם יכולתם להכניס את כל החיים שלכם לקפסולה של זמן מה הייתם בוחרים להכניס אליה? בשאלה הזאת ובשאלות מסקרנות נוספות עוסק הספר "אהבותיו של אלכס" מאת פרופ' דב בהט. זהו רומן מרתק ומרגש, סיפור קצר שייקח אתכם למסע פילוסופי בתהומות הנפש ויחזיר אתכם לחיים קצת יותר אופטימיים באמונה יותר גדולה באהבה. הספר מציג לקורא קפסולת חיים של גבר בשם אלכס מגיל התבגרותו בתיכון עד ערוב ימיו בהדגשת הניגודיות שהחיים מזמנים לו בדגש על הרפתקאותיו ביחסים בינו לבינה. בקפסולה הזאת ממצה גיבור הסיפור אפשרויות שונות שנקרות בדרכו בהן עשיית הטוב והרע בלי לוותר על הזדמנויות חריגות כי האהבה בין בני האדם בדומה לאהבה בין כל יתר היצורים שנבראו, היא התכונה העיקרית שמנחה אותנו בחיים והיא שולטת במעשינו. סיפורו של אלכס הוא קפסולת חיים דמיונית של אחד ממיליארדי הגברים שעולים ויורדים בעליות ובמורדות של פני כדור הארץ שלא יכולים לענות על השאלה אם סביבם נעשים דברים טובים או רעים. בספרו עוסק בהט ביצירת דמויות אנושיות על הפלנטה, המנצלות אפשרויות שונות שנקרות בדרכן, ביניהן עשיית הטוב והרע בלי לוותר על הזדמנויות חריגות. (הוצאת ספרי ניב, 73 עמודים)

אהבותיו של אלכס | מאת דב בהט

סודות ורומנטיקה

"מלון ההתחלות החדשות" מאת אלין הילדרברנד הוא רומן מלבב על קיץ עמוס שערוריות במלון יוקרה בננטקט. לאחר פרידה קשה מבן זוג ותיק, יקירת האי ננטקט, ליזבט קיטון, מחפשת נואשות את המערכה השנייה שלה. כשהיא מתמנה למנהלת הכללית החדשה של מלון ננטקט, לשעבר פנינה מפוארת שהפכה למפגע נטוש, היא מקווה שבעזרת הצוות הכריזמטי שלה תצליח להגשים את חלומו של הבעלים החדש, המיליארדר הלונדוני מר דרלינג. התנאי הוא חוות הדעת שיקבל המלון משלי קרפנטר, משפיענית אינסטגרם פופולרית שביכולתה להחזיר אותו למפה.  למרות שמלון ננטקט נראה גן עדן מאושר, עם מסעדה משובחת בניהול שף מפורסם ומרכז בריאות אידילי, הדרמה שולטת מאחורי הקלעים. לצוות (ולאורחים) יש עבר מסובך, ונראה שהמלון לא מצליח להתגבר על המוניטין הרע שדבק בו ב-1922 כשגרייס הדלי, חדרנית בת 19, נספתה בשריפה טראגית. עם רוחה של גרייס שרודפת בשמחה את המסדרונות, צוות שאוגר שלל סודות וחוסר הוודאות הרומנטית שאופפת את ליזבט, האם מלון ננטקט נועד להצלחה או לאבדון? (מאנגלית: תום פררו, הוצאת כנרת זמורה, 384 עמודים)

מלון ההתחלות החדשות | מאת אלין הילדרברנד

סיפורים קצרים מקסימים ומרתקים 

הספר "תגיד קובלינר, אתה השתגעת? הרי קבענו להיפגש באוגוסט" מאת ד"ר גבי זהר כולל בתוכו אוסף של 65 סיפורים קצרים מקסימים ומרתקים. גבי מספר ברגישות, בכאב ובהומור רב על טיוליו הרבים לחו"ל כמדריך טיולים, על ילדותו בקיבוץ עברון, על הצבא ועל מלחמות ישראל, על משפחתו ועל שורשיו.  סיפוריו שזורים זה בזה – עבר מתערבב עם הווה, צבא ומלחמה מתערבבים עם חדוות ההדרכה של הטיולים לחו"ל, סיפורים מתחום עבודתו כעובד סוציאלי קליני וכפסיכותרפיסט שמתמחה בטיפול בנפגעי כתות. הסיפור "רינה שני (ריין שיין)" הוא סיפור התחלת העבודה הטיפולית של גבי עם נפגעי כתות והחשיפה הראשונה של כת מיסטית בארץ; הסיפור "הדרכון האבוד (לא רק בדיקות קורונה הולכות לאיבוד)" הוא סיפור על טעות אנוש. זהו גם סיפור מתח ובעיקר איך מכפרים על טעויות אנוש; "לקנות מעיל במילאנו": זהו אחד הסיפורים האנושיים שנוגעים ללב בהם נתקלים בטיולים – סיפור מתוק, קצת מריר, מצחיק וקצת עצוב; ""היא רק רצתה כרית עם נוצות אווז" – זהו אחד המקרים ההזויים ביותר שקרו לסופר כמדריך טיולים שנתקל באינספור מצבים מצחיקים-מוזרים, מצחיקים- עצובים ומעצבנים, שהסתיים נפלא, אבל עם חור  בכיס. (הוצאת המחבר, 195 עמודים)

תגיד קובלינר, אתה השתגעת | מאת גבי זוהר

קצבי ומחמם לב

"מקום נעים" מאת אמילי הנרי הוא רומן שנון, קצבי ומחמם לב על התבגרות, החלטות קשות, ואתגרים לא צפויים העומדים בפניה של האהבה. וִין והארייט הם הזוג המושלם מאז שנפגשו באוניברסיטה ועד היום. או בעצם, עד לפני חמישה חודשים, כאשר וין נפרד מהארייט בשיחת טלפון קצרה, מסיבות שהארייט עוד לא ממש מבינה. ואם זה לא מספיק גרוע, הם עדיין לא סיפרו לחברים הכי טובים שלהם על הפרידה, מה שאומר שעכשיו הם צריכים לחלוק חדר בחופשה המשותפת של החבורה שלהם: שבוע שלם של ים, שמש והמון המון יין. ומה לעשות, וין והארייט פשוט לא מסוגלים להרוס לחברים שלהם את החופשה שחיכו לה כל השנה. אז בסדר, אחרי שנים כזוג מאוהב, בטח בכלל לא יהיה קשה להעמיד פנים שהם עדיין זוג במשך שבוע אחד. עם האנשים שמכירים אותם הכי טוב. וכשהם עדיין כל כך נמשכים זה לזו. (מאנגלית: דורית בריל-פולק, הוצאת מודן, 398 עמודים)

מקום נעים | מאת אמילי הנרי

תסמונת הכאב – פיברומיאלגיה

"פיברומיאלגיה – אתגרים, התמודדות, טיפול וזכויות" בעריכת פרופ' יהודה שינפלד, פרופ' הווארד עמיטל, עו"ד אלי לוטן, שרון גור, הוא הספר הראשון שעוסק באופן מקיף ומקצועי בתסמונת הכאב – פיברומיאלגיה. פיברומיאלגיה היא תסמונת כאב כרונית שגורמת לייסורים ולעיתים אף לנכות. זוהי מחלה שכיחה ביותר שגורמת לכאבי גוף מפושטים, לעייפות טורדנית ולליקוי בשינה ולעתים קרובות בתסמינים נוספים ככאבי בטן, שלפוחית רגישה כאבי ראש ותסמינים נוספים אחרים. יש חולים שמדווחים על נסיגה בחדות הזיכרון והחשיבה ועל קושי בריכוז. בספר זה תוכלו להציץ על הגורמים שמובילים להיווצרות התסמונת ובו תיאור המרקם הסבוך של הופעה מקבילה של תסמונת הפיברומיאלגיה עם מחלות כרוניות או זיהומיות אחרות. בספר זה מידע חשוב ועדכני שנוגע לפיברומיאלגיה שכולל ידע מקיף החל מההיסטוריה דרך הכלים לאבחון, אופן הטיפול וההתמודדות עם המחלה וכלה במימוש זכויות בביטוח לאומי. כן יש בו פירוט נרחב אודות עמותות החולים שמסייעות ועוד פרטים רבים וחשובים נוספים. כותבי הספר התמודדו עם האתגרים המורכבים של קידום בריאותם של הלוקים בתסמונת לצד התמיכה במחיר שהם משלמים בפן של תפקוד אל מול נכות. כותבי הפרקים הם רופאים ואנשי מקצוע מובילים בתחומם שחברו יחדיו כדי לתת לקורא תמונה עדכנית של הטיפול המיטבי בלוקים בפיברומיאלגיה. נוסף לכך ספר זה הוא פרי יוזמתם של חברי עמותות החולים עינבר ואס"ף שיחד עם הכותבים שתרמו לספר זה, חפצים להעלות את המודעות לתסמונת, לתאר את הסיבות שמובילות להתפתחותה ואת האופן שיש לטפל בה ולהבהיר את המשמעויות ואת ההשלכות החברתיות והמשפטיות של המחלה. (הוצאת ספרי ניב, 331 עמודים)

לקט יצירות מימי המלחמה

אנתולוגיה חדשה בשם "השבעה באוקטובר: לקט יצירות מימי המלחמה" מביאה את קולם של עשרות יוצרים מוכשרים וחשובים שמצאו בה מקום לבטא את כאבם לנוכח אירועי הזוועות שחווינו בשבעה באוקטובר. הספר מכיל סיפורים, שירים ואיורים נבחרים פרי עטם של יוצרים ויוצרות. לדברי אורלי לוי, בעלת ההוצאה: "כמוציאה לאור שייעודה העיקרי הוא לספק במה להפיכת מחשבות ורגשות למילים, ואת המילים לספרים, לא היה לי ספק שהמעט שאני יכולה לעשות הוא להוציא לאור בהתנדבות ספר שיאפשר ליוצרים לבטא בו את התחושות שלהם ובכך גם להנציח ולתעד את הרגעים הקשים". (הוצאת אוריון, 157 עמודים)

גיבורה קשוחה ורכה כאחת

"הנשים" מאת כריסטין האנה הוא רומן מרתק ומרגש, המביא את סיפורה המפעים של אישה שיצאה למלחמה ולא שיערה עד כמה תשתנה בעקבותיה. שום דבר לא הכין את פרנקי מקגראת לנחיתה שלה בווייטנאם. פרנקי, בוגרת לימודי סיעוד שגדלה באי קטן בקליפורניה, תמיד התגאתה בכך שהיא ילדה טובה שמקבלת את ההחלטות הנכונות. אולם כשאחיה נשלח לשרת בווייטנאם היא פועלת מתוך דחף, מתגייסת לחיל האחיות ונוסעת בעקבותיו. פרנקי נזרקת לבית חולים שדה ומתמודדת עם פציעות אנושות, שיטפונות מונסון ואירועים רבי־נפגעים. למזלה, האחיות המשרתות איתה הופכות לחברותיה הטובות ביותר, תומכות בה ברגעים הקשים ועוזרות לה לחוש משמעות אמיתית. ככל שחולף הזמן, השירות כאחות הופך לחלק המרכזי באישיותה של פרנקי, ואיתו גם הקשר עם חבריה בבית החולים, ובמיוחד עם ג'יימי, הרופא המנתח שלצידה. אבל רק כאשר ברור שהיחסים ביניהם חורגים מעבר לידידות, היא יודעת שווייטנאם הפכה אותה מנערה לאישה. כשפרנקי חוזרת הביתה, אמריקה כבר שונה. אנשים מסביבה מתייחסים ליוצאי המלחמה בחשדנות, ושירותן של הנשים בווייטנאם מוכחש לחלוטין. פרנקי מתקשה להתנתק מחוויות המלחמה, והזיכרונות משפיעים על תפקודה וגם על סיכוייה למצוא אהבה. אט אט היא מבינה שכדי להסתגל לימי השלום, אין מנוס מלהביט נכוחה בימי הקרבות. (מאנגלית: כנרת היגינס-דוידי, הוצאת מודן, 492 עמודים)

הנשים | מאת כריסטין האנה

הם עשו טעות חמורה

"אין תכנית חלופית" הוא המותחן ה-26 בכיכובו של ג'ק ריצ'ר מאת לי צ'יילד ואנדרו צ'יילד, סדרה נפלאה מלאה אקשן ופעולה. בג'ררדסוויל, קולורדו, אישה נדרסת תחת גלגלי אוטובוס. המוות מוכרז כהתאבדות. אבל ג'ק ריצ'ר הוא היחיד שראה מה באמת קרה: גבר עם קפוצ'ון אפור וג'ינס נע בחשאי, דחף את הקורבן אל מותה – ואז מיהר לקחת את התיק שלה ולהסתלק משם. זמן מה אחר כך, כאשר מקרה מוות אחר מוגדר גם הוא בשוגג, ריצ'ר בטוח שזה לא מקרי. ובזמן שהרוצח חופשי, הוא אינו מוכן לבזבז זמן עד שיאתר את האחראים. מה שריצ'ר לא יודע זה שהפשעים האלה הם חלק ממזימה גדולה ומרחיקת לכת הרבה יותר, שכוללת ילד אומנה במנוסה וקונספירציה חשאית של אנשים חזקים ומסוכנים. למרבה המזל, הם עושים טעות חמורה – הם לא רואים בריצ'ר איום. אלא שכאשר האיום הוא ג'ק ריצ'ר, אין תוכנית חלופית. (מאנגלית: שאול לוין, הוצאת כנרת זמורה, 319 עמודים)

אין תכנית חלופית | מאת לי ואנדרו צ'יילד

זהר נוי www.readbooks.co.il

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות