fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המלצות קריאה אוגוסט 2022: ספרים חדשים ומומלצים שכדאי להוסיף לרשימה שלכם

אם אתם מחפשים ספרים מומלצים, תשמחו לדעת שריכזנו עבורכם רשימה איכותית של ספרים שאסור לכם להחמיץ! חובבי ספרים? הרשימה מתעדכנת מידי חודש, הישארו מעודכנים.
המלצות קריאה אוגוסט 2022 - המשפחה בקומה העליונה | מאת ליסה ג'ואל

לכל אחד יש סודות

"הדבר האחרון שהוא אמר לי" מאת לורה דייב הוא מותחן מרגש, מרתק ומלא חמלה. לפני שאוון מייקלס נעלם, הוא משאיר פתק לאשתו הטרייה והאהובה: תגני עליה. למרות הבלבול והפחד שלה, האנה הול יודעת בדיוק למי מתייחס הפתק – בתו בת השש-עשרה של אוון, ביילי. ביילי, שאיבדה את אִמהּ באופן טרגי בילדותה. ביילי, שממש לא רוצה שום קשר עם אימה החורגת החדשה. החיפושים הנואשים של האנה אחרי אוון נכשלים. האף-בי-איי עוצר את הבוס של אוון, וסוכנים פדרליים פושטים על ביתה בסוסאליטו ללא הודעה מוקדמת. האנה מבינה שבעלה הוא לא מי שאמר שהוא, ושייתכן שהמפתח לזהותו האמיתית נמצא בכלל בידי ביילי, כמו גם התשובות לנסיבות היעלמותו. האנה וביילי יוצאות יחד לגלות את האמת. אבל כשהן מתחילות לחבר את פיסות העבר של אוון, מתברר להן במהרה שהן גם בונות עתיד חדש, לא צפוי. (מאנגלית: קטיה בנוביץ', הוצאת כנרת זמורה, 270 עמודים)

הדבר האחרון שהוא אמר לי | מאת לורה דייב

עולם הקריירה באור חדש

האם לאונרדו דה וינצ'י היה מצליח למצוא עבודה במאה ה-21? (רמז – לא!) מה אנחנו יכולים ללמוד מדבורים? מהו השיעור הראשון של הלימוד על עצמנו? קשרים או כישורים? מהם הסימנים שהתפקיד שלך נמצא בסכנת החלפה ברובוט או במישהו יותר זול? מה בעצם יותר חשוב – שיווק חכם או העובדות? איך מקבלים קידום והעלאת שכר? ומה עושים כשעובד מבקש העלאה? אלה הם כמה מהשאלות עליהן תקבלו תשובות בספר "להיות פלסטלינה בעולם של ברגים" מאת אליאב אללוף. זהו ספר הדרכה ראשון מסוגו, שלוקח את עולם הקריירה ומציג אותו לקוראים באור חדש – מהצד של המעסיק וגם מהצד של הטאלנטים שעושים מעבר לנדרש בתפקידם. החלק הראשון של הספר עוסק בנתון עולמי שידוע זה שנים: איך זה שכ-75% מהעובדים לא ממש מרוצים במקום העבודה שלהם ובערך רבע מהעובדים (24%) ממש סובלים? בחלק השני של הספר תלמדו איך אפשר לבנות ספקטרום של תרחישים, במקום להמר את החיים שלנו על מסלול קריירה יחיד? איך אפשר למצוא פוקוס ולבנות מסלול קריירה שמתאים לאדם שאנחנו רוצים להיות? ואיזה סוג הצלחה תתאים לנו באמת. החלק השלישי של הספר עוסק בפרקטיקה של שיווק עצמי. בספר יש גם פרק מיוחד על איך לקבל העלאת שכר ותמצאו בו גם שני פרקים על סטוריטלינג – איך לספר סיפור וסטוריטריגר – איך לנצל סטריאוטיפים של אנשים כלפיכם לשיווק עצמי. (הוצאת אוריון, 410 עמודים)

להיות פלסטלינה בעולם של ברגים | מאת אליאב אללוף

מסע שישנה את חייהם

"מה שמצחיק בנורמן פורמן", רומן הביכורים של ג'ולייטה הנדרסון הוא ספר מקסים, עדין ומשובב לב, שמלמד אותנו שאנחנו צריכים תמיד לשאוף להגיע לכוכבים. נורמן בן השתים-עשרה והחבר הכי טוב שלו, ג'קס, הם צמד קומיקאים מבריקים שאף אחד עוד לא גילה. יש להם קופסה מלאה בבדיחות ותוכנית להופיע בפסטיבל הפרינג' באדינבורו עוד חמש שנים. אבל אז ג'קס מת ונורמן מחליט שהמופע המבריק שלהם לא יכול לחכות ושלמען זכרו של ג'קס הוא חייב להעלות אותו מייד, בפסטיבל הקרוב. באותה הזדמנות הוא גם מחליט שהוא רוצה לגלות מי האבא שלו שהוא מעולם לא הכיר. סיידי, אימו של נורמן, יודעת שהיא לא תזכה בתואר 'אם השנה'. היא שוכחת תמיד לעשות כביסה, הבן שלה אוכל יותר מדי טוסטים עם גבינה, והיא גם לא ממש יודעת מי האבא שלו. אבל היא כל כך רוצה לראות את בנה האהוב והבודד מחייך שוב. אז היא מסכימה לעזור לו להגיע לפסטיבל הקומדיה הכי נחשב בעולם, ובדרך גם לנסות למצוא את אביו. היא מגייסת לעזרתה את לנארד, קשיש אקסצנטרי, חובב הרפתקאות ובעל כישורי ארגון מופלאים, ויחד הם יוצאים למסע שישנה את חייהם. (מאנגלית: דנה אלעזר-הלוי, הוצאת כתר, 358 עמודים)

מה שמצחיק בנורמן פורמן | מאת ג'ולייטה הנדרסון

היזהרו לפני שאתם מכניסים אנשים הביתה!

"המשפחה בקומה העליונה" הוא מותחן אפל ומורכב שכתבה ליסה ג'ואל (מחברת "ואז היא נעלמה"). בגיל 25 ליבי ג'ונס חוזרת הביתה מהעבודה ומוצאת מכתב: מכתב שמספר לה לא רק מי היו הוריה הביולוגיים, אלא גם שהיא היורשת הבלעדית של בית האחוזה הנטוש שלהם, בית ששווה מיליונים בשכונת צ'לסי בלונדון. חייה של ליבי עומדים להשתנות מן הקצה אל הקצה, אבל אין לה מושג שיש גם אחרים שמחכים ליום הזה – ושמסלול ההתנגשות ביניהם בלתי נמנע. עשרים וחמש שנים קודם כן הוזעקה המשטרה לרחוב צייני ווק 16 בעקבות דיווח על בכי של תינוק. כשהשוטרים הגיעו הם מצאו תינוקת בריאה וחייכנית, בת עשרה חודשים, בעריסה בחדר השינה. במטבח למטה היו שלוש גופות בנות כמה ימים, לבושות שחורים, ולידן פתק ששורבט במהירות. ארבעת הילדים האחרים שגרו בצ'ייני ווק נעלמו כלא היו. (מאנגלית: סיון מדר, הוצאת כנרת זמורה, 317 עמודים)

המשפחה בקומה העליונה | מאת ליסה ג'ואל

מהי התעלומה?

"הרוקחת האבודה" מאת שרה פנר הוא רומן היסטורי מותח ומרתק.  קרוליין לא הייתה אמורה להיות בלונדון לבדה. נסיעות חגיגיות לכבוד יום נישואים אמורות להיות אירוע לשניים, אבל עקב גילוי מטלטל היא מגיעה לבדה, המומה וכואבת, לעיר שתמיד חלמה עליה. בניסיון להסיח את דעתה קרוליין מצטרפת לסיור חיפוש אוצרות ליד נהר התמזה ומוצאת בקבוקון ישן של רוקחים ועליו חריטה מסתורית. יותר ממאתיים שנה לפני כן, בירכתי סמטה חשוכה בלונדון, ממתינה נלה בחנות הרוקחים הנסתרת שלה ללקוחה חדשה. בעברה הייתה נלה מרפאה מכובדת, אבל כיום משמש אותה הידע שצברה למטרה אחרת: היא מוכרת לנשים במצוקה רעלים שישמשו אותן לרצוח את הגברים האכזריים בחייהן. אבל הלקוחה החדשה שלה שונה: היא ילדה בת שתים-עשרה, ובין השתיים מתפתחת חברות בלתי צפויה שמחוללת רצף אירועים העתיד לסכן את עולמה של נלה ולחשוף את הנשים הרבות שעזרה להן. בלונדון של ימינו קרוליין יוצאת לחקור את מקורו של הבקבוק ומבינה שמצאה קצה חוט לתעלומה שרדפה את לונדון מאתיים שנה קודם לכן. ככל שהיא מוסיפה לחקור מתנגשים חייה של קרוליין עם חייהן של נלה ושל בת חסותה הצעירה ברצף אירועים בלתי צפוי ועוצר נשימה. (מאנגלית: מיכל כהן, הוצאת מודן, 347 עמודים)

הרוקחת האבודה | מאת שרה פנר

קומיקס והרפתקאות

3 ספרים נפלאים לראשית קריאה: "נחושי נחשים" מאת ג'ון פטריק גרין הוא הספר השלישי הסדרת הקומיקס הנפלאה והמצחיקה לראשית קריאה "בלשי הביוב". הפעם בלשי הביוב רודפים אחרי פושע חדש, אבל הם עומדים לפגוש איום גדול בהרבה. האם יצליחו לעצור את הסכנה המתקרבת? (מאנגלית: ארז אשרוב, הוצאת כתר, 203 עמודים)  // "קול כלבים" מאת דאב פילקי הוא הספר הששי בסדרת הקומיקס הנפלאה לראשית קריאה "איש הכלב". האם בעצם, איש הכלב רע עד העצם? למה עצרו את איש הכלב ואמרו לו שהוא נכנס לכלא הכלבים להרבה זמן? מה הסיפור עם הכלבים הגיבורים? תקראו בספר המצחיק והנפלא הזה. (מאנגלית: ארז אשרוב, הוצאת כנרת, 223 עמודים) // "הנסיכה בשחור והריח הבורח" הוא הספר השביעי בסדרה הנפלאה לראשית קריאה שכתבו שנון הייל ודין הייל. עננה משונה מתקרבת אל הארמון של הנסיכה מגנוליה ומריחה כמו צרה צרורה. היא מסריחה יותר מחיתולים משומשים או מפח אשפה ביום קיץ חם, ובכל פעם שהנסיכה בשחור ונוקם העיזים מצליחים להיפטר ממנה, היא צצה בממלכה של נסיכה אחרת. גיבורות במסכות וחבריהן הנאמנים מצטרפים כדי לעזור, אבל איך נלחמים בצחנה מסתורית ששום דבר לא מזיז לה? (מאנגלית: שהם סמיט, הוצאת כנרת, 87 עמודים, מנוקד)

בלשי הביוב 3 נחושי נחשים | מאת ג'ון פטריק גרין
איש הכלב 6 קול כלבים | מאת דאב פילקי
הנסיכה בשחור 7#, והריח הבורח | מאת שנון ודין הייל

מעוניינים לעזור לעצמכם?

כל כך הרבה כאב יש בעולם והשינוי הוא הכרחי. למה כואב? מה ישנה את הכאב האישי והחברתי? איך אפשר לשנות? איך שינוי הפרט יוביל לשינוי החברה? בספר "האור בקצה המנהרה: שיטת אלכסנדר הלכה למעשה" שכתבה אתי סהר, תיאור מחקרו, תובנותיו והשיטה שפיתח פרידריך מתיאס אלכסנדר – שיטת/טכניקת אלכסנדר. הספר מבוסס בעיקר על תורתו של אלכסנדר, כפי שתוארה בספריו בתוספת דברי המורים השונים לשיטת אלכסנדר בארץ ובעולם ובתפיסתה של המחברת לאחר 18 שנות לימוד והוראת השיטה. בספר תיאור והמחשת התהליכים שעבר אלכסנדר במחקרו ובדרך פיתוח השיטה. לא קל להבין תהליכים אלה – הם מוסברים בספר צעד אחר צעד בפשטות, בשפה בהירה ובאמצעות חלוקה לנושאים. הספר הוא מעין אנציקלופדיה על שיטת אלכסנדר. בחלק הראשון מוצג מפתח השיטה, מחקרו, תגליותיו ואופן פיתוחה. בחלק השני מהות השיטה, ייחודה, מה ואיך לומדים, למי מתאימה ולמי לא, רשמים ותגובות של יידועי-שם בעולם שהתנסו בשיטה, מחקרים מדעיים החל מימיו של אלכסנדר ועד ימינו שמוכיחים את יעילות השיטה למצבי חיים שונים, דברי המבקרים את השיטה לצד הקוד האתי המקצועי שמגדיר את ההתנהגות הראויה של מורה לשיטת אלכסנדר. הספר מיועד לכל אדם בכל גיל שרוצה לעזור לעצמו. (הוצאת אדוואנס, 488 עמודים).

האור בקצה המנהרה | מאת אתי סהר

סאגה משפחתית בין-דורית

"החצי הנעלם" מאת בריט בנט הוא סאגה משפחתית בין-דורית עטורת שבחים, שמתרחשת בארצות הברית בין השנים 1990-1940. בגיל שש-עשרה מחליטות התאומות הזהות הבלתי נפרדות דזירה וסטלה לקחת את גורלן בידיהן ולברוח באישון לילה מביתן בעיירה מול רד. כולם בטוחים שהן תחזורנה כשייגמרו להן הכסף והחוצפה. אבל זה לא קורה. מקץ שנה חייהן מתפצלים, בדיוק כמו הביצית המשותפת שממנה נוצרו: דזירה מתחתנת עם הגבר הכי שחור שהיא מוצאת, וסטלה, שמבינה שעם עור שמנת כמו שלה היא יכולה להתחזות בהצלחה ללבנה, מנתקת כל קשר עם עברה ופונה לבנות חיים המבוססים על העמדת פנים בזהות חדשה. במולרד אף אחד לא התחתן עם כהים, וגם לא ממש עזב. כל הרעיון בהקמת העיירה הזו היה שכאן יוכלו לחיות האנשים שאינם מתקבלים בחברה כלבנים ומסרבים שיתייחסו אליהם כאל שחורים. מקום ביניים שכזה, שעם הזמן כל דור בו יהפוך לבהיר יותר מקודמו, כמו קפה שמדולל בהתמדה בשמנת. כעבור 14 שנה דזירה חוזרת במפתיע לעיירה והיא אוחזת בידיה של ילדה קטנה שחורה כזפת. הילדה תגדל, תצא לעולם ותנסה לימים לברר מה עלה בגורל דודתה סטלה שנעלמה. (מאנגלית: קטיה בנוביץ', הוצאת מודן, 334 עמודים)

החצי הנעלם | מאת בריט בנט

חופשת החלומות מתגלה כסיוט

"גוב האריה" הוא מותחן מרתק מאת קתרין סיינט ג'ון.  בל תמיד חשבה שכסף לא מסחרר אותה, היא הרי חסינה לקסמי האלפיון העליון. בכל זאת, כשחברתה הטובה סאמר מזמינה אותה לחופשה מהסרטים על יאכטת הפאר של החבר המיליארדר שלה, היא נענית מיד. היא זקוקה לקצת אוויר – קריירת המשחק שלה תקועה, ועבודת המלצרות שלה משפילה באופן יוצא דופן. אלא שעד מהרה חופשת החלומות מתגלה כסיוט. קומץ החברות שסאמר הזמינה מגלות שהן אסירות, יותר מאשר אורחות, על היאכטה המפוארת של המארח האובססיבי שלהן. ברגע אחד של אימה בל קולטת לפתע – סאמר היא בחורה מסוכנת.  אם בל רוצה לצאת מהיאכטה בחיים – עליה לנהוג בתבונה ולהגן היטב על הקלף המנצח שהיא מסתירה בשרוול. (מאנגלית: שאול לוין, הוצאת כנרת זמורה, 384 עמודים)

גוב האריה | מאת קתרין סיינט ג'ון

יותר סודות מכפי שזכרו

"טעמם המתוק של ענבי המוסקדין" מאת פמלה טרי הוא רומן על משפחה, על זיכרון, על שורשים ועל שיבה הביתה. פמלה מפליאה לתאר את החיים בעיירה דרומית קטנה, על הקשיים והכאב וגם על היופי שבהם. "בפעם הראשונה שאימא מתה ברחתי והתחבאתי בסוכה של גפני המוסקדין." כך פותחת ליילה גיסבורת העלילה ומספרת על זיכרון מילדותה בעיירה קטנה בדרום העמוק של ארצות הברית. כשבגרו היא ואחיה, הם בחרו להימלט מהחיים בקהילה קטנה ושמרנית ולחיות כל אחד על פי דרכו. כשאימם, ג'ניבה, מתה בפעם השנייה והסופית בהחלט, השניים נאלצים לחזור לג'ורג'יה ולהתאחד עם אחותם – יפהפיית העיירה לשעבר שחייה נעצרו בימי נעוריה הזוהרים – כדי לתכנן את הלוויה, ומגלים שעיירת ילדותם רוחשת יותר סודות מכפי שזכרו. כשמתברר שג'ניבה נמצאה מתה בסוכת הגפנים שמאחורי הבית ובידה כף כסף עתיקה, וכשנמצא מכתב שהשאירה לילדיה ובו היא מורה במפורש שלא לערוך לה לוויה – בקשה כמעט שערורייתית בעיני אנשי המקום – האחים מבינים שאולי מעולם לא הכירו ממש את אימם. צרור מכתבים ישן שולח אותם למסע מעבר לאוקיינוס בניסיון לשפוך אור על היסטוריה משפחתית טעונה. (מאנגלית: דנה אלעזר-הלוי, הוצאת כתר, 300 עמודים)

טעמם המתוק של ענבי המוסקדין | מאת פמלה טרי

זהר נוי www.readbooks.co.il

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות