fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

החג של החגים: פסטיבל וואדי ניסנאס בפתח

כמו בכל שנה, לאורך כל חודש דצמבר, לובשת חיפה חג ומציינת את "החג של החגים" של שלוש הדתות בפסטיבל ססגוני בכמה מוקדים בעיר
חג המולד בוואדי ניסנאס (צילומים: באדיבות בית הגפן)

ביום חמישי ייפתח לפסטיבל החג של החגים 2012 ה-19. הפסטיבל מתקיים במשך כל דצמבר, כשעיקר הפעילות מתקיימת בסופי השבוע החל מיום חמישי בערב ועד מוצאי שבת. פה ושם צצות תוספות במהלך השבוע. הגלריות הפזורות בוואדי ניסנאס נפתחות בתיאום מראש בלבד, ושתי גלריות בית הגפן פתוחות מדי יום עד השעה 17:00 כמו בשנה שעברה, גם השנה בחצר בית הגפן וברחבת מוזיאון חיפה, יעמוד לרשות המבקרים מתחם משפחות שוקק פעילות ועשיר בתכנים איכותיים.

ילדים בשבת

מדי שבת, 11:00- 16:00, פועל בבית הגפן מתחם המשפחה, שבו מופיעים אמנים שונים, להקות והרכבים מיוחדים – מופעי מחול, מוזיקה ובידור לכל המשפחה. בחלקו העליון של המתחם עומדת זירת יצירה והפעלות אקולוגיות, שם יכולים הילדים ליצור כלי נגינה, תכשיטים ועוד. בתיאטרון בית הגפן תתקיים מדי שבת הצגת ילדים בשפה העברית. פעמיים בשנה מקיים בית הגפן תערוכת ציורי ילדים בנושא שנקבע מראש. הנושא השנתי הפעם הוא "נדנדה". בשבת הבאה, 14:15, תיפתח על במת המשפחה תערוכת הילדים באופן רשמי ולאחריה יוזמן הקהל להסתובב בתערוכה ולצפות בציורים.

לגדולים בשבת

ואדי ניסנאס יפעל במתכונתו המסורתית. במרכז הוואדי, בבמה המרכזית, 11:00- 16:00, יופיעו אמנים שונים ויביאו תרבויות שונות לבמה, בזה אחר זה. בתוכנית: מוזיקה ערבית קלאסית, ג'אז ישראלי, מוזיקה אפריקאית עם שורשים יהודיים, ג'אז ובי בופ ערבי של האמן הבינלאומי מישל שג'ראווי; המופע המרגש של רבקה מוזס ששרה משיריה של מרסדס סוסה, רמבטיקו יווני ומוזיקה קובנית, ובקיצור – סלט מוזיקלי עשוי היטב. לאורך הוואדי, בין הדוכנים, תפגשו אמני רחוב ובמיצגים. בבניין תיאטרון בית הגפן יפעל יריד העתיקות, שבו אפשר לא רק לקנות פריטי אספנות עתיקים אלא גם להגיע עם העתיקות הפרטיות שלכם ולקבל הערכות מחיר ממומחים בתחום.
אם אתם חובבי אמנות, חמש גלריות חג החגים יעמדו פתוחות לרשותכם לאורך כל סוף השבוע ובהן תוכלו לצפות בתערוכה מרשימה ומגוונת, אותה אצרו ביחד צמד האוצרים שעובדים כבר שנה שנייה ביחד, יעלה חזות ופאריד אבו שאקרה. הנושא השנתי שנבחר לתערוכה השנה נגזר מתוך העולמות הווירטואליים, בהם אנו מקיימים את חיינו- LOG IN LOG OUT. לחובבי המוזיקה הקלאסית והליטורגית, בשבתות ובימי שישי יתקיימו קונצרטים ליטורגיים בכנסיות ובאולמות אלטרנטיביים ברחבי חיפה. אם אתם בעניין רצוי להזמין מקומות מראש, אחרת נשארים בחוץ.

חג המולד בוואדי ניסנאס (צילומים: באדיבות בית הגפן)

אירועים מיוחדים

שלושה פסטיבלים יתארחו בפסטיבל החג של החגים. 13- 15 בחודש – פסטיבל "שער לשירה" של הליקון. 45 משוררים מהארץ ומחו"ל יתכנסו לפסטיבל ייחודי שיתקיים באולמות השונים של מתחם בית הגפן. הפסטיבל יכלול הייד פארק משוררים, שחקנים קוראים שירה עם מיטב השחקנים, הקרנות סרטי משוררים והופעות של קורין אלאל, אילנה אליה, זוהר פרסקו ועוד. הכניסה לאירועים אלה חופשית.

פסטיבל נוסף הוא פסטיבל זז לאומנות המיצג. כ-30 אמני מיצג מהארץ ומחו"ל יתפזרו ברחבי ואדי ניסנאס, שכונת הדר ומוזיאון חיפה ויקיימו מיצגים המתקשרים עם הסביבה והקהל. בין היתר תתקיים סדנה לאמני מיצג ומיצגים ביום שישי בערב במתנ"ס ברחוב טבריה 15.

הפסטיבל האורח השלישי הוא פסטיבל החליל, שיציג קונצרטים. בימי שישי בערב יתקיימו מופעים אינטימיים בגלריה או בתיאטרון בית הגפן, קונצרט לקערות טיבטיות דיג' וחלילים, "תחושת בטן" של אנסמבל קוקיה, ובשבוע האחרון- "ליל הכלולות של רומי", מופע מרגש ועדין המביא את סיפוריו ושיריו של הפילוסוף הסופי רומי בליווי הזמר נתנאל גולדברג בעל הקול השמיימי, הרקדן המחולל אסים ברכה ומספר הסיפורים אלי-יה.

ביום שישי, 14 בחודש, בין השעות 12:00- 16:00 יתקיים הפנינג חנוכה לכל המשפחה. תנועות הנוער החיפאיות יקימו מתחמי הפעלות, יצירה ומשחקים של פעם לקהל הצעיר, הופעה של צופי תל אביב, תיאטרון המפרש במופע "חנוכיף" ודוכנים. הכניסה חופשית.

ביום שישי, 21 בחודש, יתקיים הפנינג כריסמס לקהל הרחב, שיכלול שוק כריסמס כמו בחו"ל, תחרות קישוט עצי אשוח, הצגת הילדים "סבא קור וסנטה קלאוס" ובובות סנטה קלאוס. תנועות הנוער הנוער יפעילו מתחמי יצירה ויקיימו הפעלות לילדים. הכניסה חופשית.

פשוט שרים – ערב שירה בציבור, בעברית ובערבית, עם הזמרות מירה עווד ודקלה יתקיים ב-27 בחודש בשעה 20:30. הכניסה חופשית. פרטים על אירועים ומופעים נוספים, מועדים ומיקום, אפשר למצוא באתר חג

פרטים נוספים אפשר למצוא באתר חג החגים. טלפון להזמנות כרטיסים למופעי שישי 04-8525252

 הכתבה המלאה וכל אירועי הפסטיבל יפורסמו ביום שישי בעכבר העיר של הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות