fbpx

דוד ד'אור – "שירת רבים 5"

דוד ד'אור – "שירת רבים 5" סינגל כפול ראשון מתוך אלבום חדש מסדרת האלבומים המצליחה שכולו מוקדש לשירי שבת

סדרת האלבומים המצליחה "שירת רבים" שמכרה מאות אלפי עותקים והפכה לאחת מהמצליחות והמרגשות בכל הזמנים בתעשיית המוזיקה בישראל, חוזרת עם אלבום חדש וחמישי וממשיכה את הרעיון המקורי של האלבומים: להנציח ולהנגיש פיוטים וניגונים ממזרח ומערב.

סדרת האלבומים שהפכה לסמל של ישראליות, החלה את דרכה בשנת 2007, עם אלבום ראשון של דוד ד'אור עם פטריק סבג אחריה יצא אלבום שני ב 2010, אלבום שלישי ב 2015, אלבום רביעי ב 2019 וכעת אלבום חמישי שכולו מוקדש לשירי שבת.

מתוך האלבום שעתיד לצאת בשבועות הקרובים, יוצאים כעת 2 סינגלים ראשונים: "שלום עליכם" ו"את אחי אנוכי מבקש" (יחד עם אוריין שוקרון)

על האלבום החדש שבדרך מספר דוד ד'אור:
"רוצה לומר תודה על אלבום חמישי "שירת רבים" הפעם האלבום מוקדש לשירי שבת, חלקם עם מנגינות ידועות ולחלקם זכינו להלביש לחנים חדשים, העיבודים לשירים משלבים מוזיקת האוס אלקטרונית עם מוזיקת עולם אקוסטית בהרמוניה מדהימה. החיבור והרעיון המקורי של האלבומים, היה ונשאר להנציח ולהנגיש פיוטים וניגונים ממזרח וממערב, כאלה המוכרים רק בקהילות מסוימות וכאלה המושרים בפי כל.
חלקם כמעט נשכחו, אך כשהן מתעוררות ומוקלטות מחדש, הן כמו חוט של זהב, העובר ומחבר בין כולנו, כמו זיכרון קולקטיבי בן אלפי שנים.
באלבום משתתפים כמה זמרים מסגנונות שונים מרוקו נפגשת עם תימן ולוב עם פולין, הכל טבעי ומתחבר לאחד. כשהתחלנו את הפרוייקט לפני כמעט 20 שנים , היו תהיות, לא הבינו איך בתוך מה שנקרא , מוסיקה ישראלית מודרנית, ניתן למצוא מקום למילים מהמקורות ולמנגינות עתיקות כל כך, אך פטריק ואני לא ויתרנו, הרגשנו את העוצמה שריגשה את אבותינו במשך כל השנים ורצינו להנגיש את היצירות דרך ההפקה וההגשה לקהל עכשווי . מאז המוסיקה הישראלית עברה המון שינויים ושירים עם טקסטים מן המקורות היהודים כבר לא נשמעים חריגים בפלייליסט הישראלי, הקהל שר אותם בהופעות בקול גדול."

אין יותר מתבקש מזה בתקופה כזו אלבום ישראלי, יהודי, פטריוטי, להאדיר את המוזיקה היהודית בעולם ובארץ בתקופת מלחמה, שכולנו זקוקים להרבה נשימה ונשמה.

דוד ד'אור ופטריק סבג מצליחים לגעת בגאונות ורגישות רבה בשירים, בטקסטים, בלחנים ובהפקה, ומפריחים בהם ניחוח אוויר חדש ומרענן.

את האלבום החדש ביקש דוד להקדיש לאישה יקרה במיוחד, שהיתה עבורו כמו אמא שניה, חמותו היקרה מלכה פלד ז"ל "אהבתי אותה אהבת נפש והיא חסרה מאוד בחיי."

 

לרכילויות נוספות בקים קונקשנ'ס לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות