fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ארבע אמהות

הן הזניחו את החלום, עסקו בבית ובקריירה, עד שיום אחד גילו שהן מחוסרות עבודה. שם, בלשכת התעסוקה, הם העזו בפעם הראשונה בחייהן והחליטו לפתוח אתהעסק שעליו חלמו כל חייהן
מלאני קידר, אורית ברוצקי, ורד שטיינברג וענת אורן (צילום: אפרת פראנק)
מלאני קידר, אורית ברוצקי, ורד שטיינברג וענת אורן (צילום: אפרת פראנק)

ארבע נשים, כולן תושבות קרית חיים, החליטו באמצע החיים לקום ולעשות מעשה ולהפוך לעצמאיות, בתחום שרצו לעסוק כל חייהן. כולן אמהות, כולן נמצאות בשלב בחיים בו הן צריכות לשרוד, אבל איכשהו ארבעתן הגיעו להכרה שדווקא עכשיו זה הזמן. תכירו את מלאני קידר, אורית ברוצקי, ורד שטיינברג וענת אורן.

אהבה שמתחילה מהתנור
קידר, בת 35, נולדה בצרפת, לאב ישראלי ואם צרפתייה. הוריה התגרשו מיד לאחר לידתה, כך שמגיל שלושה חודשים היא היתה מגיעה לבקר את אביה בכרמיאל בחופשות. לאחר שסיימה את לימודי התיכון, רצתה ללמוד קונדיטוריה ואפיית לחם, אבל התהליך מול אמה, לא היה פשוט.

קידר הכירה את אורית ברוצקי, בת 37, בגני הילדים. ברוצקי תמיד אהבה ליצור ולתת מתנות לחברים שלה. אחרי הצבא החליטה שהיא הולכת ללמוד בויצ"ו בחיפה. "לא ידעתי להחזיק מכחול או לצייר, אבל הכנתי תיק עבודות בבית, הלכתי למבחן והתקבלתי. האמנתי בעצמי מאוד, למרות שהסביבה לא כל כך האמינה בי. ויצ"ו היתה מטרה והאמנתי כל הדרך שאתקבל".

ברוצקי הכירה את ענת אורן, בת 37, כשעבדה בבית הספר עמל בקרית חיים. אורן, במקור מיבנה, עברה לחיפה בעקבות לימודי תיאטרון קהילתי באוניברסיטת חיפה. בהמשך נישאה ועברה להתגורר עם משפחתה בקרית חיים. בזמן לימודיה החלה אורן לעבוד כמדריכת נוער בבית אבא חושי. לאחר הלימודים עבדה עם נוער בסיכון בפנימיות, עד שהחלה לעבוד בבית הספר עמל כמדריכה ורכזת חברתית, שם התחברה לברוצקי.

שטיינברג, בת 48, נולדה בישראל, אבל כשהיתה בת שנתיים היגרו הוריה לוונצואלה. כשבגרה, למדה עיצוב פנים, פתחה משרד לעיצוב פנים ועבדה 13 שנים, עד שנכנסה להריון ונולדה לה ילדה. כשהיתה בתה בת שנה ושלושה חודשים החליטה להשאיר את משפחתה בוונצואלה ועלתה לישראל. עד שמלאו לבת 15, הייתה שטיינברג עקרת בית, ומדי פעם עשתה עבודות עיצוב לחבריה, בעיקר עיצוב קירות או עיצוב שולחנות לאירועים. אחר כך החלה לעבוד במכירות. "לפני שלוש שנים התחלתי לעשות שלטים מעוצבים לבתי עסק. ראיתי שזה עובד והחלטתי להתפטר מעבודת המכירות. עיצבתי שלטים ובמקביל התחלתי לעצב בר ממתקים לימי הולדת ואירועים. במהלך כל הדרך עשיתי הרבה מאוד דברים בהתנדבות, עיצבתי חדרי ילדים או כל דבר אחר, ראיתי שאנשים מתלהבים והחלטתי להפוך את זה לעסק".

» לסיפור המלא, עברו למהדורה הדיגיטלית של עיתון "הד הקריות"

מלאני קידר, אורית ברוצקי, ורד שטיינברג וענת אורן (צילום: אפרת פראנק)
מלאני קידר, אורית ברוצקי, ורד שטיינברג וענת אורן (צילום: אפרת פראנק)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות