fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אולם ומלואו

זה היה הבית של הספורטאים הבכירים, בהם גם למרים המשקולות שנרצח באולימפיאדת מינכן, זאב פרידמן. אחר כך במשך שלושה עשורים הוא עמד שומם, עד ששלושה צעירים החליטו לשקם את בית הפועל בקרית חיים
ליאור מויאל
"אנו רוצים לתת לקהילה וזו הדרך שלנו". צילומים: אפרת פראנק

מה גורם לשלושה יזמים צעירים מקרית חיים, להתעורר בוקר אחד ולהחליט לתרום לקהילה. ליאור מויאל, יניב גבאי ודניאל דהן מקרית חיים החליטו להפוך את בית הפועל הנטוש למרכז ספורט, במחירים מוזלים במיוחד, למען הקהילה ובאמצעותו אף להנציח את זכר הספורטאים שנרצחו באולימפיאדת מינכן.

30 שנים של הזנחה

כבר יותר משלושה עשורים ניצב בית הפועל בכניסה המערבית לקרית חיים שומם ונטוש. המקום שהיווה בית לספורטאי העבר, ביניהם גם ספורטאים אולימפיים, בהם זאב פרידמן, מרים המשקולות שנרצח באולימפיאדת מינכן. במשך השנים המקום הוזנח והפך בית בעיקר לנרקומנים. בתוך המבנה נערמו לכלוך ואשפה ואף אחד לא טיפל בעזובה, איש לא לקח על עצמו את המשימה להחזיר עטרה ליושנה. כמעט אף אחד. לפני מספר חודשים החליטו שלושה יזמים צעירים מקרית חיים לשקם את האולם. מחשבה עמוקה יותר הביאה אותם להאמין שיוכלו להפוך את בית הפועל, בגלגול חדשני יותר למרכז ספורט קהילתי.

הראיון עם ליאור מויאל, בן 34 מקרית חיים, נערך בבית הפועל. כבר במבט ראשון ניתן להבחין בכך שהשטח נוקה ובתוך המבנה העזוב הוקמו שלושה אולמות ספורט. מויאל הוא יזם מוכר באזור הקריות, הבעלים של מסעדת השף הכשרה שוקה, מועדון לילה וחברת מסכי לדים לאולמות אירועים. "ראינו את המקום הזה שהיה מוזנח במשך 30 שנים למרות שהיווה את החזית של קרית חיים. אני חשבתי על זה שבעבר התאמנו פה ספורטאים שונים וחשבתי לעשות פה אולם ספורט", הוא אומר, "החיבור עם זאב פרידמן מקרית חיים שנרצח באולימפיאדת מינכן, עלה

בעקבות הידע האישי שלי ובעקבות האנדרטה המוצבת פה מעבר לכביש. הרעיון שעלה היה לעשות פה מרכז ספורט רב תחומי. אנחנו מנהלים מגעים להעביר את האנדרטה, והיא תוצב בחזית המרכז לזכר חללי מינכן 1972".

החיבור לאולימפיאדת מינכן הביאה את שלושת היזמים, מויאל, דניאל דהן ויניב גבאי, לקרוא למקום "מינכן". ויש להם גם אידיאולוגיה: "אני רואה את המקום הזה כמשהו עם ערך מוסף לחיים, כי כמה אפשר לדאוג לביזנס", אומר מויאל,

"היום חשוב לי לתת ולתרום כדי שכולם יראו שאפשר. ראיתי את המקום הנטוש הזה ואמרתי לעצמי, שזה לא יכול להיות שכל קרית חיים נמצאת בתנופת פיתוח מאסיבית ודווקא בכניסה יהיה פה מבנה נטוש מלא בנרקומנים. זה לא ייאמן מה מצאנו פה כשניקינו את המקום".

המחירים שייגבו במרכז הספורט יהיו עממיים ביותר. במחיר של 99 שקלים לחודש, יוכל כל אחד לעשות מנוי חודשי ולהשתתף באחד מעשרות החוגים שיהיו במרכז, החל מכל סוגי הריקודים (סלוניים, סלסה פלאמנגו, ריקודי בטן ועוד), שיעורי אירובי וזומבה, חוגי יוגה ופילאטיס, אמנויות לחימה לילדים, פעילויות לילדים מוגבלים, ספורט לנשים ותינוקות אחרי לידה, פעילויות לגמלאים לחיזוק העצם ועוד.

"את המחירים שלנו כל אחד יכול להרשות לעצמו. יש משפחות שיש ילדים שרוצים לרקוד בלט או ללמוד אמנות לחימה, אבל לא יכולים בגלל המחירים הגבוהים. אצלנו זה יהיה 99 שקלים לחודש לחוג של פעמיים בשבוע. כולם יוכלו לרקוד או להתאמן".

הכתבה המורחבת תפורסם ביום שישי בעיתון "הד הקריות"

ליאור מויאל
"אנו רוצים לתת לקהילה וזו הדרך שלנו". צילומים: אפרת פראנק

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות