fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עלייה בניסיונות הברחה של ביצים ובשר שלא בפיקוח לפני החגים

תפיסת ביצים במחסן נטוש בקרית אתא. צילום: משרד החקלאות
תפיסת ביצים במחסן נטוש בקרית אתא. צילום: משרד החקלאות

במהלך פעילות ביקורת יזומה של מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות, חשפו המפקחים יותר מ-65 אלף ביצים שהיו מאוחסנות בתנאים ירודים וללא קירור, במחסן נטוש בקריית אתא. האירוע סוכל והביצים הועברו להשמדה בצו רופא וטרינר. כנגד בעלי המקום, נפתחו הליכים משפטיים.

תפיסת ביצים במחסן נטוש בקרית אתא. צילום: משרד החקלאות
תפיסת ביצים במחסן נטוש בקרית אתא. צילום: משרד החקלאות

 

בפעילות נוספת, חשפו המפקחים טון בשר עוף, שנמצא בבית מטבחיים מאולתר, הפועל ללא אישורים ובאופן פיראטי, בישוב ערערה שבצפון הארץ. על פי חקירות ראשוניות, בעל המקום, בשנות ה – 40 לחייו, ניסה ככל הנראה לשווק את הבשר לחנויות הנמצאות באזור. הבשר הועבר להשמדה. כנגד החשוד, נפתחו הליכים משפטיים.

מנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות, רואי קליגר: "מפקחי המשרד פועלים בכל חודשי השנה בכדי לאתר ולסכל ניסיונות הברחות ושיווק של ביצים בפרט, ומוצרים מן החי בכלל, שהוחזקו בתנאים אסורים, ומהווים סכנה משמעותית לבריאות הציבור".

יצויין כי לפני חגים כמו פסח או חודש החגים, ישנה עלייה חדה בניסיונות להבריח מוצרים כמו ביצים, עופות ובשר שעלולים לשאת עימם מחלות, משטחי הרשות הפלשתינית לתוך תחומי ישראל. באזור הגליל ישנה פעילות של בתי מטבחיים מאולתרים שמשווקים בשר ללא אישורים ופיקוח לסוחרים באזור וכן הברחות של ביצים לא מפוקחות שמגיעות משטחי הרשות היישר אל השווקים. רק לפני כמה חודשים נתפסו עשרות אלפי ביצים לא מפוקחות שנמכרו בשוק העירוני בקרית ים. החשש העיקרי במקרה של ביצים לא מפוקחות הוא מחיידק הסלמונלה.

במשרד החקלאות מבקשים מהציבור להקפיד לרכוש ביצים ובשר, בנקודות מכירה מוכרות ומסודרות בלבד, ולא בשווקים מאולתרים או מ"דלת אל דלת". יש להקפיד על רכישת ביצים ארוזות באריזות קמעוניות סגורות בכל הצדדים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות