fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיריית קרית ים מאיימת לעקל את חשבונות חברת רפאל

רפאל. צילום: דורון גולן
רפאל. צילום: דורון גולן

עיריית קרית ים שלחה היום, רביעי, מכתב התראה שני ואחרון לחברת רפאל בגין ייתרת חוב ארנונה מידי בסך של יותר מ- 7.5 מיליון שקלים שרפאל, לדברי העירייה, חייבת לשלם לעירייה.

לפני קרוב לשנה, שר הפנים אריה דרעי, את מסקנות הוועדה לחלוקת שטחים אשר המליצה לחייב את רפאל בתשלומי ארנונה לרשויות הגובלות איתה. על פי אותן המלצות שויכו בחוק, כל שטחי "מכון דוד", בהיקף של קרוב ל 7000 דונם לקרית ים. כפועל יוצא ומחישוב שערכה עיריית קריית ים עומד תשלום הארנונה השנתי שעל רפאל לשלם בעקבות ההחלטה, על סכום של עשרות מיליוני שקלים בשנה.

נכון להיום, נמסר מהעירייה, ייתרת חובה המידי של "רפאל" לעירייה על סכום של  7.5 מיליון שקלים עליהם אין מחלוקת ואולם החברה עומדת בסירובה לשלם אותו ועושה דין לעצמה. לפני חודשים אחדים שוגר לחברה מכתב התראה ראשון בנושא והבוקר שיגר מנכ"ל העירייה, יניב שנקר, מכתב התראה שני, ל"רפאל" ולמשרד הביטחון ואשר בעקבותיו צפויים חשבונות הבנק של החברה להיות מעוקלים בתוך חמישה ימים.

לדברי שנקר  "חברה ממשלתית חשובה כמו רפאל לא יכולה להתעלם מהחוק ולעשות ככל העולה על דעתה ואינה יכולה להתעלם מעשרות אלפי תושבי קרית ים אשר להם היא חייבת את הכסף הזה. חתמתי על הצו ביד רועדת בשל חשיבותה של החברה אך חשיבות זו אינה מציבה אותה מעל לחוק".

לידי הד הקריות הגיע מכתב שנשלח מטעם רפאל לעיריית קרית ים שבו צוין כי החברה קיבלה הודעת חיוב בארנונה לשנת 2019 על סך של כ-26 מיליון שקלים אולם החברה טוענת כי החיוב צריך להיות על כ-21 מיליון שקלים. עוד נכתב "רפאל מודיעה בזה על קיזוז כל יתרות חובן של העיריות כלפיה" וכי "רפאל תשלם את חובה לאחר הקיזוז האמור בסך של 7,536,081 שקלים בהקדם".

מרפאל נמסר בתגובה: ״לא ברורה לנו המהומה שכן הכספים הועברו זה מכבר לעיריית קרית ים. רפאל מאז ולתמיד עומדת בכל מחויבותיה, לרבות בהיבטי תשלומי ארנונה וכך נעשה גם הפעם עם הכספים שאינם שנויים במחלוקת. זאת בניגוד לעיריית קרית ים ורשות מקומית נוספת אשר חייבות לרפאל יחד ולחוד סכום של 24.5 מליון שקלים בגין הסכם שנחתם כדת וכדין וטרם שולם״.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות