fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עוקף קריות: הקלה בשעות העומס

חודש לאחר פתיחת הכביש ובתום החגים - עוקף קריות הוא הבחירה המועדפת על הנהגים. תוכנת הניווט WAZE, המופעלת על פי המלצות נהגים, בוחרת בעוקף קריות, גם עבור הנוסעים מקרית מוצקין - לחיפה
כביש עוקף קריות
(צילום רותם כבסה)

הקלה ניכרת בעומסי התנועה שהורגשו עם פתיחת כביש עוקף קריות (כביש מספר 22). ההקלה הורגשה בשבועיים שחלפו מאז תום חג הסוכות, לאחר שהנהגים למדו את מסלולי הנסיעה. אחד המדדים המפתיעים המעידים על הפופולאריות של הכביש החדש, היא בחירת הכביש כמסלול נסיעה מועדף, עבור נהגים הנמצאים בקרבה אל הציר הראשי של מפרץ חיפה – שדרות ההסתדרות (כביש מספר 4).

 במרכז בקרת הרמזורים של עיריית חיפה, המפקח ומתפעל את רוב הרמזורים בשדרות ההסתדרות, מציינים כי על פי הבדיקות השוטפות וניתוחי התנועה ישנו, שיפור דרמטי לחיוב. בכל הקשור לעומסי התנועה המיתולוגיים בשדרות ההסתדרות. לפי אותם דיווחים, העומסים הנקודתיים מורגשים בצומת לב המפרץ בבוקר ואזור הכניסות לבז"ן בשעות אחר הצהריים. נפחי התנועה בשבוע האחרון הושפעו גם מסגירת קו הרכבת בקו לנהריה.

 לרבים היה ברור כי הכביש החדש מקל על הנוסעים בין ישובים כדוגמת חיפה לקרית אתא, קרית ביאליק, עכו ונהריה. מפתיע על כן לגלות כי גם נהגים המבקשים להגיע מקרית מוצקין לחיפה, אינם מקבלים המלצה לנסוע דרך שדרות ההסתדרות, כאשר הם בוחרים המלצות לפי תוכנה כדוגמת WAZE – תוכנה המבססת את נתוניה על דיווחי נהגים ועל מידע המתקבל ממדידת זמן נסיעתם בכל מסלול.

 כך למשל, השבוע התקבלו המלצות יציאה מקרית מוצקין, ליציאה אל כביש מספר 4 צפונה לכיוון הקריון, ימינה לכביש 79 והתחברות לכביש עוקף קריות, בכדי להגיע לחיפה. לכאורה, מסלול המאריך נסיעה בקו ישר, אולם עדיין – מהיר יותר. ההמלצה מפתיעה במיוחד על רקע דיווחים של נהגים, כי מאז פתיחת כביש עוקף קריות, הנסיעה בשדרות ההסתדרות מהירה יותר: עד כדי קיצור של 20 דקות בזמן הנסיעה בשדרות ההסתדרות בשעות העומס אחר הצהריים בין בתי הזיקוק לצומת צבר.

 בחברה הלאומית לדרכים ממשיכים במעקב אחר השינויים בעומסי התנועה בכביש עוקף קריות ובדרכים החלופיות בכבישים 4 ו-70. מנהלי הפרויקט מציינים כי התנועה בשלושת החלופות עדיין לא התייצבה לחלוטין. עיקר העומסים הורגשו בתקופת החגים ביציאה מכביש 22 לכביש 79, בשעות אחר הצהריים. אחת הסיבות לכך, היא המעבר משני נתיבים לנתיב אחד – עקב העבודות בכביש 79. עבודות אלה עתידות להסתיים בתוך כשלושה חודשים. עם סיומן, תורגש הקלה מיידית בנתיב נסיעה זה.

 בנוסף, החברה הלאומית לדרכים בוחנת אפשרות להמליץ על הפיכת התנועה ברחוב חוגלה בקרית ביאליק, לדו-סטרית. בכך, ייפתח עבור הנהגים היוצאים מכביש עוקף קריות ומבקשים להמשיך לעכו וצפונה, נתיב נסיעה נוסף, אשר יקל את הלחץ על צומת אפק (המפגש של 79 ו-4 בסמוך לקריון. הפעולות השונות, כולל תיאום זמני ההמתנה לאור הירוק ברמזורים, נעשות בתיאום ובשיתוף פעולה מלא (מסביב לשעון) עם אגף התנועה של משטרת ישראל, ואנשי המקצוע הרלוונטיים של עיריית חיפה, עיריית קרית ביאליק ועיריית קרית אתא.

עוקף קריות
בחברה הלאומית לדרכים ממשיכים במעקב אחר השינויים. עוקף קריות (צילום: נחום סגל)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות