fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עבר השתלת כבד, התאושש וכעבור כמה ימים נפטר

זוריק (זינובי) שוורצמן מקרית ביאליק סבל משחמת הכבד. ההשתלה עברה בהצלחה, והוא אף שוחח בטלפון עם גרושתו וילדיו. כעבור כמה ימים מערכות גופו קרסו
"עשה הרבה מאוד חסד". זוריק שוורצמן | צילום: עצמי
"עשה הרבה מאוד חסד". זוריק שוורצמן | צילום: עצמי

זוריק (זינובי) שוורצמן מקרית ביאליק סבל משחמת הכבד. ההשתלה עברה בהצלחה, והוא אף שוחח בטלפון עם גרושתו וילדיו. כעבור כמה ימים מערכות גופו קרסו

זוריק (זינובי) שוורצמן, 56, מקרית ביאליק טס לבלארוס לפני כשבועיים, כדי לעבור השתלת כבד, בשל מחלת השחמת ממנה סבל. הוא התאושש מהניתוח בהצלחה ואף תקשר עם בני משפחתו, אך כעבור כמה ימים קרס ונפטר.

"הוא עבר את ההשתלה והתאושש די מהר. יצא לי לדבר איתו. הוא ממש שמח שעבר את הניתוח", סיפרה השבוע גאולה שוורצמן, גרושתו. השניים היו נשואים במשך 25 שנים ויש להם שני ילדים בוגרים, בני 28 ו-30. לפני כשבע שנים החליטו להתגרש אך נותרו בקשרי חברות קרובים. "לפני שנה וחצי הוא חלה ביום אחד, לא היו שום סימנים מוקדמים למחלה. יום אחד הוא התמוטט ואחרי בדיקות אמרו לו שיש לו שחמת כבד", היא מספרת.

לדברי שוורצמן, הוא נכנס לתהליך להשתלה דרך הביטוח המשלים של קופת החולים. "כל כך שמחנו לדבר איתו אחרי ההשתלה, אני והילדים, קיווינו שזה מאחורינו, אבל אחרי כמה ימים הייתה לו קריסת מערכות והוא נפטר".

שוורצמן נפטר ביום חמישי שעבר, ומאז היו בני המשפחה עסוקים בפרוצדורה של הטסת הגופה לישראל ובביורוקרטיה הכרוכה בכך. בשל העובדה שהוא נפטר לפני סוף השבוע ומאחר שהרשויות לא עובדות בימי שבת וראשון, הטסת הגופה נדחתה ליום חמישי השבוע (אתמול). הלוויה מתקיימת, היום, שישי, בבית העלמין בצור שלום.

"לילדים מאוד קשה", אומרת שוורצמן, "אני חושבת שמה שהיה להם יותר קשה זה השבוע שעבר בלי יכולת לשבת שבעה. הרי זה תהליך של אבל ואנו זקוקים לזה. אם הוא לא היה מתעורר מהניתוח, אולי היינו מקבלים את זה יותר טוב, אבל הוא כבר התעורר, יצא מטיפול נמרץ ודיבר איתנו. כנראה שהיינו אופטימיים קצת מוקדם מדי. הוא היה אדם מקסים, עשה הרבה מאוד חסד בכל מקום, תרם הרבה מאוד לבית תמחוי של חב"ד בקרית אתא, אדם שאהב את החיים".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות