fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סקר אור ירוק לפורים: כמחצית מהנהגים מודים ששתו אלכוהול ונהגו

בדיקת אלכוהול. צילום: דוברות המשטרה
בדיקת אלכוהול. צילום: דוברות המשטרה

סוף השבוע הנוכחי מרכז בתוכו את חגיגות חג הפורים ורבים מן המבלים מתכוונים לצאת לחגוג ולשתות אלכוהול  כמצוות "עד-לא-ידע". בחלק מהמקרים דואגים המבלים למצוא מבעוד מועד פתרון לנסיעות עם נהג שלא שתה או בתחבורה ציבורית, אך  מסקר של עמותת אור ירוק מתברר שבמקרים אחרים מוכנים החוגגים לקחת את הסיכון, לנהוג תחת השפעת אלכוהול ואפילו להסיע יחד איתם מבלים נוספים.

סקר חדש של עמותת אור ירוק שבוצע באמצעות מכון הסקרים "מאגר מוחות" עולה, מראה כי כי כמחצית מתושבי הצפון והשרון נסעו בשנה האחרונה עם נהג ששתה אלכוהול. תוצאות הסקר באזור הצפון: 47 אחוזים הודו כי הם שתו אלכוהול ונהגו לפחות פעם אחת בשנה האחרונה. 53 אחוזים מהנשאלים באזור הצפון מעידים כי הם נסעו בשנה האחרונה עם מישהו שנהג לאחר ששתה אלכוהול. 30 אחוזים מהנשאלים תושבי הצפון הסבירו כי הם שותים ונוהגים כיוון שהם לא שותים כמות גדולה של אלכוהול. 42 אחוזים לא מצאו בתשובות שניתנו הסבר מתאים, 8.5 אחוזים לא יודעים, 8.5 אחוזים ענו כי אין מישהו אחר שינהג.

מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה: "נתוני הסקר מוכיחים עד כמה המודעות לסכנות בנהיגה תחת השפעת אלכוהול נמוכה ומדגישים את המצב העגום, כשחסרות יותר מ-200 ניידות תנועה וחסרים מאות שוטרים הציבור פשוט לא חושש להיתפס על ידי המשטרה. המלחמה בנהגים השיכורים צריכה להיות לאורך כל השנה ולא רק בפורים ולכן חייבים להוסיף את ניידות התנועה שחסרות כדי להגביר את ההרתעה וההבנה אצל נהגים שמי ששותה אלכוהול ועולה על ההגה, סיכוי גבוה שייתפס וישלם מחיר כבד. נהג שידע שיש משטרה בכביש לא ימהר כל כך לסכן את החיים של כולנו".

המחקר בוצע במהלך חודש מארס הנוכחי באמצעות סקר אינטרנטי באמצעות פאנל קבוע רב משתתפים בקרב 505 משיבים בגילאי 18 ומעלה המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הישראלית במדינת ישראל. טעות הדגימה ביחס לאומדנים השונים היא 4.4 אחוזים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות