fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

12 המופלאים

הפגרה הגיעה בזמן עבור הפועל חיפה בכל מובן חוץ מאחד: היא הגיעה אחרי הפסד שעצר את המומנטום החיובי ואת התחושה המיסטית סביב העונה. בעולם בו הדבר האחרון שקרה הוא היחיד שזוכרים, האוהדים פספסו הזדמנות לרחף שלושה שבועות נוספים. אבל זה לא צריך להיות ככה. צריך לנצל את הפגרה כדי להמשיך לחגוג את פתיחת העונה הנפלאה והלא הגיונית לחלוטין הזאת, התקופה הטובה ביותר של הפועל חיפה בעידן יואב כץ בפער עצום והראשונה מאז קמפיין העלייה וגמר הגביע מ-2004, שמצליחה לרגש באמת.

אז כדי להמשיך בחגיגות, הכנתי דירוג עוצמה של 12 המופלאים, 12 השחקנים הבכירים שכל אחד מהם נמצא בעיצומה של עונה נהדרת. לא היה קל ליצור היררכיה ביניהם, אך הנה הדירוג שלי מהמקום ה-12 עד לראשון:

  1. ניסו קפילוטו

הבלם היעיל היה אחד מהשלושה_ארבעה שחקנים הכי טובים בקבוצה בעונה שעברה. הוא לא פחות טוב השנה, זו הקבוצה שהשתנתה סביבו. שחקן שבא לעבוד כל משחק, שמספק מנהיגות ומלחמה באופן קבוע, שממעט לטעות ומרבה לחפות על טעויות של אחרים. הליקויים הטכניים בולטים יותר השנה, עדיף שיימנע ממסירות ארוכות כי יש אחרים שטובים יותר בכך.

  1. ראדו גינסארי

החלוץ/קשר המולדובי לא מספק מספרים של שחקן התקפי, אבל הוא שותף מלא ליכולת ההתקפית הנהדרת של הקבוצה. הוא נהנה במיוחד כשהמשחק שוטף ולקח חלק בהתקפות הכי יפות של האדומים השנה, הוא גם עובד בקישור ותורם להגנה, הוא מספק לקלינגר גמישות חשובה. הדירוג הנמוך יחסית קשור בעיקר למחסור באגרסיביות שבא לידי ביטוי במגרשים שקשה לשחק בהם.

  1. מקסים פלקושצ'נקו

בהרכב מלא גינסארי ומקסים נאבקים על המקום האחרון בהרכב, נדמה שמקסים מנצח בנקודות בודדות, כרגע. גם לו קשה יותר מול יריבות קשוחות ולפעמים נראה שהוא מעדיף לעלות מהספסל, אך הוא מספק ערך מוסף משמעותי בזכות היצירתיות ויכולת הבעיטה של שחקן בעמדה אחורית יחסית. הוא מניע כדור נהדר השנה ויכול להעביר אגף או למסור לעומק בכדור אחד מהיר.

  1. אלון תורג'מן

רגע, מה? חלוץ עם שישה שערים בעשרה משחקים מדורג רק תשיעי? זה בעיקר מעיד על האיכות של שאר השחקנים, כי קשה היה לצפות מתורג'מן ליותר. המיקום הנמוך יחסית קשור לכך שאת השערים הוא הבקיע בשלושה משחקים ושברוב האחרים הוא לא היה מספיק חד ומדויק ומול היריבות הגדולות התקשה לבוא לידי ביטוי. אבל בכל משחק הוא עובד קשה ומפעיל לחץ טוב על ההגנה.

  1. רסמוס סיוסטדט

אחת מהברקות העונה של קלינגר הייתה להעביר את השבדי, שהגיע על תקן של בלם/מגן, לתפקיד הקשר האחורי, תוך זניחת מערך שלושת הבלמים. רסמוס נראה כאילו הוא נולד להיות קשר אחורי, הוא פיזי וקשוח, ממוקם נהדר וכל הזמן מחפש חורים לסתום. בלי לעשות יותר מדי רעש הוא חשוב מאוד להצלחת הקבוצה. הוא מניע כדור בפשטות, עוצר ומוסר קרוב, הוא עשוי להתקשות כשיריבות יבינו שהוא פגיע ללחץ.

  1. ארנסטס שטקוס

מתחיל להיות קשה. השוער הליטאי פתח את העונה בסוג של גמגום, נראה כמו עוד שוער עם יכולות גבוהות, אך גם נטייה לעשות שטויות מהסוג שראינו הרבה בשנים האחרונות. אבל ככל שהעונה התקדמה היכולות הפכו לחשובות יותר, הוא קיבל בטחון והוא התחיל להביא נקודות באופן עקבי עם סדרה של הצלות נהדרות. כשיסכמו סיבוב הוא יהיה מועמד חזק לשוער המצטיין בליגה.

  1. שמואל שיימן

גם שני המגנים הם כנראה הפייבוריטים לנבחרת העונה בעמדות שלהם כרגע, ובקרב האישי ביניהם בדירוג שלי היה מהפך של הרגע האחרון. שיימן הוא הסולידי מבין השניים, שחקן ההגנה הטוב יותר. הוא גם מפתיע לטובה השנה בתרומה ההתקפית, בעיקר באחוז גבוה מאוד של הגבהות מוצלחות ובהצטרפות מהירה להתקפות מעבר. כך הוא השיג גם שלושה בישולים ויצר עוד כמה מצבים טובים.

  1. דור מלול

המגן הימני פתח את העונה קצת פחות טוב, אך ככל שהיא התקדמה הפך לאחד השחקנים החשובים והמבריקים בקבוצה. בשבועות האחרונים רוב ההתקפות המסוכנות עוברות דרכו והקבוצה משחקת על האגף שלו. היכולת הטכנית שלו כמגן היא ערך מוסף חשוב שבקבוצה טובה בא לידי ביטוי עוד יותר משמעותי.

עונה ענקית, רק שימשיך כך. חנן ממן (צילום: אדריאן הרבשטיין)
עונה ענקית, רק שימשיך כך. חנן ממן (צילום: אדריאן הרבשטיין)
  1. עדן בן בסט

הוא שיחק רק בכמחצית מהזמן של עשרת המשחקים, אבל הספיק לתרום באופן כל כך משמעותי. זוכרים את המחצית הראשונה הגרועה מול אשקלון? זה היה בן בסט שהשכיח אותה עם כדור חופשי חכם ובעצם הפך את המומנטום של העונה. כשכל השאר נראו קצת בהלם מול האיכות של בית"ר הוא התעלה עם שלושער, כולל שער שוויון מדהים ברגע האחרון, ומול סכנין הוא נכנס כדי להבקיע שער ניצחון יקר. המנהיגות שלו משמעותית גם כשהוא לא משחק.

  1. גבריאל תאמאש

בול פגיעה של הצוות המקצועי. הבלם הרומני הוכיח מהרגע הראשון שיש על מי לסמוך במרכז ההגנה השנה. הוא חכם מאוד, מנהיג טבעי, גבוה ועדיין אתלטי מספיק כדי להתמודד עם מהירות. הוא גם תורם מאוד להנעת הכדור, בעיקר בזכות הכדורים האלכסוניים על 50 מטר שלו, מצד ימין לאגף שמאל. המסירות האלה מדהימות כל פעם מחדש, הן אחד מפלאי הליגה השנה.

  1. חנן ממן

אני מניח שהרוב ידרגו אותו ראשון וגם לחלוטין מגיע לו. ממן נמצא בשיאו כשחקן היצירתי שעושה את ההבדל, שמסוגל לפרק הגנות במסירה אחת. פרט לשלושה שערים וחמישה בישולים הוא היה מעורב בעשרות התקפות טובות ומצבים מסוכנים. הוא מוביל את הליגה בפער עצום במסירות מפתח (33 כאלה) ובאופן מפתיע מוביל גם בכמות ריצות מהירות, הוא רביעי בכמות איומים לשער. הוא לא ראשון בדירוג הזה גם כי היו לו כמה משחקים בהם רוב הזמן הוא לא היה בפוקוס וגם כי יש אותו:

  1. רוסלן ברסקי

הנתון המרשים ביותר בסטטיסטיקות שמפרסמת מנהלת הליגה הוא שברסקי רץ בעשרה משחקים 118.82 ק"מ, כמעט 12 ק"מ למשחק. הוא מדורג ראשון בתחום, בפער של יותר משמונה ק"מ מהשני. זה מתחיל להסביר איך נדמה שברסקי נמצא בכל מקום. אך זה ממש לא הכל. הנעת הכדור שלו נהדרת, הוא יודע למסור לעומק כשצריך, תנועת העומק שלו הביאה כבר שני שערי נגיחה, הוא המנהיג של משחק הלחץ וחטף אינספור כדורים, התרומה שלו למאמץ ההגנתי עצומה. ברסקי הוא שחקן מרכז שדה מושלם שצץ משום מקום. הוא צריך להיות מועמד בולט לתואר שחקן הסיבוב.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות