fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רכיבה על סוסים: אלוף האלופים

לפני שנה זכה ליאור רז בתואר אלוף הפיצ'וריטי עם הסוסה בל-סטאר וויז. בשבת השלים רז זכייה בתחרות הכי יוקרתית עם אותה סוסה
רז ובל-סטאר
חוגגים את הזכייה בדרבי. רז ובל-סטאר צילומים: אמיר אייל

בשבת התקיימה בקיבוץ אלונים תחרות דרבי ברכיבה על סוסים, התחרות הכי יוקרתית בסגנון הרכיבה המערבי. קוראי "הד הקריות" מכירים היטב את ליאור רז הרוכב המצוין, שמשמש גם בתפקיד מאמן הרכיבה של חוות הסוסים בקיבוץ רמת יוחנן.

רז הרגיל אותנו בשנים האחרונות בזכיות בתחרויות הארציות החשובות ביותר. לפני שנה הוא זכה בתחרות הפיצ'וריטי -תחרות לסוסים צעירים עד גיל שלוש, כשרכב על הסוסה בל-סטאר וויז. בשבת התייצבו רז ובל סטאר לתחרות דרבי שמיועדת לסוסים בגיל ארבע עד שש. השניים הדהימו את כולם כשזכו בתחרות במקום הראשון, כאשר בל-סטאר הקדימה סוסים מבוגרים ממנה בשנה ושנתיים. הזכייה במקום הראשון לא באה בקלות.

ליאור רז ובל-סטאר וויז
ביצועים מדהימים של ליאור רז ובל-סטאר וויז (צילום: אמיר אייל)

בתום השלב הראשון, שבו כל אחד מעשרת הרוכבים בקטגוריה זו, הופיע מול שני שופטים בכירים מאיטליה, זכו רז ומתחרה נוסף- אלעד כליפה בניקוד זהה. מכיוון שבתחרות חייבת להיות הכרעה קיימו רז וכליפה ריצת סולו נוספת שנקראת שובר שוויון. הפעם רז זכה ב-145 נקודות, חצי נקודה מעל כליפה ובכך זכה בתואר אלוף הדרבי, ביחד עם בל-סטאר וויז. בכך גרמו השניים לבעלים של הסוסה מור דן המון שמחה ונחת. דן אגב הוא קרייתי במקור, הוריו מתגוררים עד היום בקריות.

בתום התחרות התקיים טקס מרשים במהלכו הוענק למנצח מגן מיוחד, מדלית זהב ופרס כספי. אך מעל הכול זכו רז ובל-סטאר בהמון כבוד והערכה מצד כל הרוכבים על הישגם המצוין. יש לציין כי בגלל גילה הצעיר תוכל בל-סטאר להשתתף בדרבי גם בשנתיים הבאות.

43 סוסים בסך הכול השתתפו בתחרות בקטגוריות השונות, מתוכם כאמור עשרה סוסים התקיימו בקטגוריה המרכזית, שבה השתתף רז. התחרות אורגנה למופת על ידי רותם ויינברג ופיני בלזדה ממושב אודים. חברת המכוניות הגרמנית "פולקסווגן" נתנה את חסותה לתחרות כשבמהלכה היא שיווקה את הטנדר החדש שלה שנקרא- אמרוק.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות