fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קהילה: פרויקט 'השכונה' כובש את מוצקין

פרוייקט 'השכונה' של העמותה לקידום הספורט בקריית מוצקין, מעודד צעירים לביצוע פעילות גופנית בצורה חוויתית ומהנה.

אומרים שהילדים של פעם היו פעילים יותר. כל אחר הצהריים היינו יורדים להסתובב בשכונה, משחקים, זורקים חפצים, קופצים, מטפסים, נופלים וגם קצת רבים. את כישורי החיים צברנו בשכונה, כמה למדנו על עצמנו, ועל החיים. אך עולם כמנהגו נוהג, והזמנים משתנים. את משחקי שוטרים וגנבים החליף הפורטנייט, במקום לשחק כדורגל בשכונה משחקים בפיפא במזגן. פעם היה מגרש משחקים בסוף כל רחוב, היום עוד ועוד בניינים. פעם היו חצרות בבניינים, היום יש חניות. לאט לאט השכונה שאנחנו אוהבים נעלמת לנגד עייננו.

בניגוד למה שחושבים, הילדים של היום אינם עצלנים יותר מבעבר, אך הם עושים הרבה פחות פעילות גופנית מאשר בעבר.  לשאלה מדוע, עונה שגיא בן זקן, מומחה להתעמלות לגיל הרך, אשר פועל תחת העמותה לקידום הספורט בקריית מוצקין.

"ראשית", מסביר בן זקן, "קיים מחסור במתקנים נגישים. אם פעם היו שולחים את הילדים למטה לחצר או לגן הקרוב, היום נדרש קצת יותר מאמץ מצד ההורים, ללכת איתם לגן הקרוב או אומץ לשלוח אותם לבד". סיבה נוספת שמציין בן זקן, היא אפקט הפחד שלנו כהורים. הפחד הראשון הוא שהילד יפצע, והפחד השני, הוא לשלוח את הילד לבד מבלי שיהיה מבוגר אחראי שיפקח וישמור עליו. שני הפחדים הללו משתלטים על ההורים וגורמים לילדים להימנע מפעילות. מצד שני, הגורמים שמפעילים את הילד (בי״ס למשל) מפחדים מתביעות בעקבות פציעות של ילדים וכך גם הם הופכים לשמרנים בכל מה שקשור לפעילות גופנית.

בניסיון לתת מענה לבעיה, ולהעניק בריאות לילדים לצד רוגע להורים, מפעילה העמותה לקידום הספורט במוצקין את פרויקט "השכונה", אותו מנהל בן זקן. הפרויקט מדגיש את חשיבות הפעילות הגופנית לילדים בגילאים הצעירים "כדי לא להתמודד עם בעיות בעתיד כמו עצלנות, השמנה או מוטוריקה, צריך למנוע אותן בהווה. לכן אנחנו מתחילים לאמן ילדים בגיל מוקדם, להקנות לילדים אהבה לפעילות גופנית ולהרגיל אותם שספורט הוא חלק משגרת היום היום שלהם. הפעילות שלנו כיפית, מתאימה לכל הילדים, לא תחרותית, לא דורשת כשרון מיוחד, ותורמת להתפתחות הפיזית והקוגנטיבית של הילדים".

"רוצים שהילדים ישתוללו כמו פעם"

החזון של פרויקט "השכונה" הוא להעניק לילדים סביבה בטוחה לביצוע פעילות גופנית מהנה, אשר תשמור על בריאותם  "חשיבותה של פעילות גופנית בעיקר בקרב ילדים ידועה לכולם. בעבר הילדים היו יוצאים ומשתוללים בשכונה, היום הם עושים זאת פחות וזה הרעיון העומד בבסיסו של הפרוייקט – להחזיר את הילדים לשכונה. להשתולל כמו פעם, לשפר יכולות מוטוריות ופיזיות, להתמודד עם אתגרים ומכשולים, לקפוץ, לטפס וגם ליפול, ליצור קשרים חברתיים וליהנות מהפעילות הגופנית החופשית שכל כך חסרה לילדים היום. אנחנו מפעילים חוגי כושר גופני לילדים, לפי קבוצות גיל. החוגים שלנו לא מצריכים כשרון או יכולת יוצאת דופן מהילדים. הם לא נדרשים להתחרות בילדים אחרים ולא נמדדים על פי תוצאה. כל מה שעליהם לעשות הוא להגיע ולהנות".

הפרוייקט תורם רבות להתפתחותם של הילדים "באימונים שלנו אנחנו משפרים את מרכיבי הכושר הגופני השונים, כוח, סיבולת לב ריאה, קורדינציה, יכולות מוטוריות וקוגנטיביות. אנחנו משתמשים במגוון של סגנונות אימון שילדים מאוד אוהבים ומאוד מתחברים אליהם כמו משחקים, תרגילים שונים, תחנות, אתגרים, מסלולי מכשולים, ואביזרים שונים שיתנו ערך מוסף לאימוני הכושר שלנו", מסכם בן זקן. כך, השכונה מאפשרת לכל ילד, מגילאי 3 ועד 12, להנות מפעילות גופנית, ממש כמו בעבר.

רוצים להצטרף לפרוייקט השכונה ? ליצירת קשר לחצו כאן

אהבתם את הכתבה? המשיכו לעקוב באתר בלינקר ובדף הפייסבוק של 'הד הקריות'.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות