fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קבוצה בריאה שלא נשברת

הגיע זמן מוגרבי (צילום: אדריאן הרבשטיין)

ירוק עד / עמית פרוסנר

גם ממשחק החוץ באשדוד חזרה מכבי חיפה רק עם תוצאת תיקו 1:1. מצד אחד למכבי חיפה יש בעיה לנצח במשחקי החוץ. ההבדלים בין משחקי הבית של מכבי למשחקי החוץ הם גדולים, אבל אם נסתכל על הקבוצה של העונה שעברה, נגלה, שלמרות התיקו, מכבי חיפה לאט לאט הופכת לקבוצה חזקה עם אופי. זה מספיק כרגע רק להיצמד למכבי תל אביב במקומות השני-שלישי, אבל כשרנה מולנסטיין יילמד איך לשלב גם מרכז שדה חזק, שזוכה בכדורים, וגם התקפה מסוכנת ביחד, מכבי בהחלט תדבר חזק בהמשך.

מולנסטיין פתח באותו הרכב שניצח את הפועל כפר סבא בשבוע שעבר. נטע לביא שיחק כקשר אחורי, קמיל ואצק וסאן מנחם שיחקו בצדדים שלו, רועי קהת שיחק מימין ונכנס למרכז, וגילי ורמוט שיחק חופשי על כל המגרש. מכבי התחילה את המשחק לאט, ולא ממש סיכנה את השער האשדודי. דווקא אשדוד עלתה ליתרון 0:1 בהתקפה בודדת. עומרי גלזר ספג לראשונה אחרי חמישה משחקים, ומהדקה ה-30 בערך, מולנסטיין עשה שינוי טקטי מעניין, כשהורה לשחקנים שלו להתחיל לבעוט מרחוק כל הזמן. וכך ראינו בחמש דקות את מריו מוסא, ואצק, ורמוט וקהת בועטים מרחוק, ההגנה של אשדוד התחילה לצאת קצת יותר החוצה כדי לסגור את הבעיטות לשער, קהת עוד החטיא מקרוב, עד שאלירן עטר ירד קצת אחורה ובבישול נפלא הכין לקהת כדור מדויק לראש. קהת אמנם החמיץ פעמיים ממצבים שבהם היה חייב להבקיע, אבל נדמה שלאט לאט הוא מתחיל לתת גם מספרים, ואחרי הבישול בשבוע שעבר הוא עם שער שני בליגה.

מתחיל לתת גם מספרים. רועי קהת (צילום: אדריאן הרבשטיין)
מתחיל לתת גם מספרים. רועי קהת (צילום: אדריאן הרבשטיין)

הפעם החילופים לא עזרו

במחצית השנייה ואצק עבר לשחק ממש קשר שני ליד לביא, קהת שיחק כמעט חלוץ ליד עטר ומכבי שיחקה רק עם גארי קגלמאכר בימין, וכשמולנסטיין עשה חילוף והוציא את מארק ואליינטה, האורוגוואי עבר לשחק בלם ואיסמעיל ריאן נכנס לשחק על קו ימין. הפעם ריאן לא הצליח לעשות שום דבר ואיבד לא מעט כדורים, וצד ימין של מכבי לא תפקד. גם שובל גוזלן וגליינור פלט, שנכנסו, אולי הראו את הרצון של מולנסטיין להכריע את המשחק, אבל למעשה הם קצת שיבשו למכבי את השליטה במרכז השדה, מכיוון שדווקא אשדוד ניצלה את השטחים במגרש ויצאה קדימה להתקפות מעבר. מכבי ניסתה להבקיע עד הסוף, אבל לא הצליחה ובסיום 1:1, שבאופן מפתיע העלה את מכבי בטבלה, מכיוון שגם מכבי תל אביב וגם מכבי פתח תקווה הפסידו. בדיוק כמו מול בני יהודה, מול הפועל באר שבע, ומול מכבי פתח תקווה מכבי לא נבהלה מפיגור והמשיכה לשחק עד הסוף, מה שמצביע על קבוצה בריאה שלא נשברת אחרי שהיא סופגת.

מי יעזור לעטר בהתקפה?

אלירן עטר עושה את שלו בהתקפה וכשהוא לא מבקיע הוא מבשל. אבל עטר אחד, גדול ככל שיהיה, לא יכול לסחוב לבד את ההתקפה של מכבי. ואצק וורמוט לא מבקיעים, קהת רק נכנס לעניינים וסאן מנחם מפתיע לטובה עד עכשיו, אבל בינתיים כל שער שלו הוא בונוס. מולנסטיין חייב למצוא דרך לשלב עוד שחקן שיבקיע, ולמעשה אחרי שמכבי הפכה להיות קבוצה חזקה מנטלית, זו המטרה הבאה של המאמן ההולנדי. אפשר לראות שהוא מנסה למצוא את השיטה שתמקסם את היכולת של קהת וורמוט לשחק יחד, שהוא מנסה להביא את ריאן ואת מנחם למקומות במגרש בהם הם יהיו מסוכנים, אבל מכבי חייבת עוד גולר טבעי. ברגע שמכבי תפסיק להיות תלויה רק בעטר, היא תצליח לנצח גם משחקים מהסוג שראינו מול אשדוד ועוד נראה העונה לא מעט בליגה שלנו. להכניס את פלט וגוזלן יחד בהחלט מכניס מימד של מחץ בהתקפה, אבל הקישור וההגנה הופכים להיות דלילים, ויריבות חזקות, כמו בית"ר למשל, שתגיע לסמי עופר ביום שני, יכולות לנצל את השטח שהרכב עם הרבה חלוצים משאיר.

הגיע זמן מוגרבי (צילום: אדריאן הרבשטיין)
הגיע זמן מוגרבי (צילום: אדריאן הרבשטיין)

תורו של מוגרבי?

אני לא ממש מתרגש מהשמועות על חוסר רצון שמגיעות מכיוונו של פיראס מוגרבי. ראשית, הוא שחקן טוב מאוד, שכבר הוכיח את עצמו בליגה שלנו. שנית, כשהוא קיבל את ההזדמנות הוא היה בסדר גמור ואנחנו רואים שאצל מולנסטיין משחק מי שטוב, ולא מי שהשם שלו גדול יותר. ורמוט השתפר באימונים ונכנס להרכב, מנחם אותו הדבר, וכך גם ההזדמנויות שמקבל ריאן. שלישית, צריך לזכור שבסופו של דבר אפשר לפתוח רק עם 11 שחקנים. ואצק ולביא במרכז הם באנקרים. עטר הוא החלוץ, ורמוט מוכיח את עצמו, וכרגע הוא השחקן היצירתי ביותר של מכבי. קהת הגיע מראש לטווח ארוך ולאט לאט משתלב בהרכב, ונשאר עוד מקום אחד שעליו מתחרים פלט, מוגרבי, ריאן ומנחם, שכרגע משחק מצוין, וכל זה כשניקיטיה רוקאביצ'ה עדיין לא חזר מהמחלה שלו. אין ספק שיש מלחמה גדולה על המקומות בחלק הקדמי של מכבי, אבל מוגרבי יקבל את ההזדמנות שלו. ואם יהיה טוב? יישאר בהרכב. בית"ר תגיע לחיפה כשהיא בלחץ גדול. יש הרבה בלגן בין רן בן שמעון לשחקנים שלו, הקהל לא מרוצה מהתוצאות וכל זה יוביל את בן שמעון לשחק זהיר מאוד כדי לצאת עם נקודה. אני מניח שהוא יחזור לתבנית של קלאודימיר-אייבינדר-קלאטיניס במרכז השדה וייתן למכבי לצאת קדימה. בסגנון משחק שכזה, לביא לא יוכל להישאר לבד במרכז, ואצק יכנס לעזור לו ומישהו יצטרך ללכת לקו ולעזור משם לעטר וורמוט. האם הפעם זה יהיה תורו של מוגרבי?

כוננות ספיגה בכדורסל

עוד לפני בית"ר, תארח קבוצת הכדורסל של מכבי חיפה את מכבי תל אביב ביום ראשון בערב למשחק קצוות. חיפה חזרה מהארנה בירושלים עם הפסד של מעל 20 נקודות, והצליחה להישאר במשחק בערך רבע שעה. מיתרון של 36:43  ירושלים רצה ורצה ולא עצרה עד הסיום. טוני מיטשל ועמית שמחון הגיעו למשחק, אבל כשרק שני שחקנים מגיעים מכבי חיפה לא תוכל לעשות שום דבר. אלכס פרז ואורלנדו מנדז ולדז משחקים בבית הרבה יותר טוב מאשר בחוץ, ומול מכבי תל אביב ורמי הדר כולם יצטרכו לשחק טוב, אחרת חיפה תידרדר למאזן של 6:3, וזה לא ממש מה שחשבו בחיפה בפתיחת העונה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות