fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צפו בסרטון המרגש של מכבי חיפה לשחקן העבר דני (שמילו) רום שנאבק בימים אלה על חייו

שחקן העבר דני (שמילו) רום, שציין ביום ראשון השבוע את יום הולדתו ה-80, נאבק במחלה קשה. ביום שני, במשחק של מכבי חיפה מול בית"ר ירושלים, התנוססה דמותו על מסך לד ענק באצטדיון
דני (שמילו) רום | צילום: מכבי חיפה
דני (שמילו) רום | צילום: מכבי חיפה

דמותו של כוכב העבר של קבוצת מכבי חיפה, דני (שמילו) רום, הוקרנה ביום שני על גבי שלטי לד מוארים באצטדיון סמי עופר במשחק בין מכבי ובית”ר ירושלים. רום, שציין ביום ראשון, 29.11, את יום הולדתו ה-80, נאבק בימים אלה במחלה קשה.

מנהל קבוצת ותיקי העבר של מכבי חיפה, אריה ברזילי, בנו של רום, ברק, ובני משפחתו פנו, ממש לפני כמה ימים, לעיריית חיפה בבקשה להוסיף את דמותו של רום למיזם העירוני Made in Haifa, שהוא מחווה לכוכבי העבר בכדורגל שצמחו בחיפה. עיריית חיפה נעתרה לבקשה וכבר במשחק של הירוקים מול בית"ר ירושלים ניבטה מהמסכים דמותו של רום לצד דמויותיהם של אייל ברקוביץ’, אלי גוטמן, טל בנין, זאהי ארמלי, ראובן עטר, יניב קטן, אבי רן ז”ל ורובי שפירא ז”ל.

דני (שמילו) רום בימי הזוהר | צילום: מכבי חיפה
דני (שמילו) רום בימי הזוהר | צילום: מכבי חיפה

בנו של דני, ברק רום מסר: "אבא במצב קשה מאוד. הוא נלחם על חייו. אני מודה לעיריית חיפה על המעשה האצילי. היא נרתמה לכך מהר ושימחה אותו מאוד".

כשהיה בן 17 עלה דני (שמילו) רום לקבוצת הבוגרים של מכבי חיפה. הוא הופיע לראשונה במדי הקבוצה במשחק נגד מכבי יפו ב-4 בינואר 1958. רום היה "שחקן כלבו". בנוסף להיותו חלוץ מוכשר, הוא מילא תפקידים רבים על המגרש והיה אחד השחקנים המהירים בישראל באותה התקופה ובעל נגיחות מצוינות.

בגיל 19 זומן לראשונה לנבחרת ישראל, והופעת הבכורה שלו במדי הנבחרת הייתה ב-27 בנובמבר 1960 במשחקה מול נבחרת קפריסין. כמו כן היה היה שותף לזכייתה של מכבי חיפה בגביע המדינה ב-1962. רום היה שותף גם להישג השיא של נבחרת ישראל – העפלתה למונדיאל 1970 שנערך במקסיקו. בטורניר הוא פתח בהרכב במשחק מול אורוגוואי. במשחק מול איטליה נכנס כמחליף עם פתיחת המחצית השנייה.

דמותו של רום על מסך הלד הענק באצטדיון סמי עופר | צילום: ראובן כהן, עיריית חיפה
דמותו של רום על מסך הלד הענק באצטדיון סמי עופר | צילום: ראובן כהן, עיריית חיפה

לאחר המונדיאל פרש רום ממשחק, אך חזר ב-1971 כדי לשחק בחצי גמר גביע המדינה, שבו גם כבש. במשחק הגמר הפסידו הירוקים מהכרמל להכוח רמת גן. בעונת 1972/1973 חזר שוב למשחק פעיל, והציל את מכבי חיפה מירידה לליגת המשנה.

רום כבש 78 שערים לזכות מכבי חיפה בליגה ב-283 הופעות ו-20 שערים בגביע ב-43 הופעות. הוא היה מלך השערים של מכבי חיפה, עד 1989, כשזאהי ארמלי לקח לו את הכתר. בנבחרת לא כבש אף שער ב-29 הופעותיו.

 

לחדשות ספורט נוספות הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות