fbpx

ספורט בצל המלחמה: בית החולים שפועל 8 חודשים מתחת לאדמה זכה באליפות ארצית

המרכז הרפואי לגליל בנהריה, שפועל מאז פרוץ המלחמה במתחם תת קרקעי, זכה באליפות ליגת בתי החולים הממשלתיים בקט רגל. וגם: איזו מחווה עשתה הקבוצה לחייל צה"ל שנפל במלחמה בעזה?
אלופים. קבוצת הקט רגל של המרכז הרפואי לגליל צילום: זיו פרבר

מאז ה-7 באוקטובר, כשפרצה המלחמה בעקבות מתקפת מחבלי ארגון הטרור חמאס והצטרפות ארגון הטרור חיזבאללה למתקפה בגבול הצפון, פועלים עובדי המרכז הרפואי לגליל בנהריה במתחם ממוגן תת קרקעי. לצד הטיפול במאות חיילים ועשרות אזרחים שנפגעו במהלך המלחמה, מנסים העובדים לנהל גם שגרה יומית, שקצת תקל עליהם את הפעילות בשעת חירום ומלחמה ובין אזעקות, התרעות חמות, יירוטים של טילים וכטב"מים וריצה תדירה למרחבים מוגנים, הם השתתפו בליגת הספורט של חטיבת בתי החולים הממשלתיים.

השבוע הגיעה הליגה לסיומה ביום של מפגשי גמר, בסיומם הוכתרו האלופות בענפי הספורט השונים.

נבחרת הקטרגל של המרכז הרפואי לגליל, רשמה הישג היסטורי כשזכתה לראשונה בתואר לאלופת ליגת בתי החולים הממשלתיים לשנת 2024.

משחק הגמר הפגיש את נבחרות המרכז הרפואי לגליל מול נבחרת בית החולים בני ציון בחיפה. המשחק עצמו היה שקול, מותח והסתיים בצורה הכי דרמטית שיש. אחרי מחצית ראשונה מאופסת, הגיעה המחצית השניה ועמה גם השערים. מג'ד כנעאנה העלה את המרכז הרפואי לגליל ליתרון, 0:1. בני ציון הגיבה בשני שערים ועשתה מהפך בדרך ל-1:2. רגע לפני סיום המשחק, ממש בשניות האחרונות, הבקיע אבירם אזולאי שער שוויון שקבע את תוצאת המשחק ל-2:2, ושלח את הקבוצות להארכה. לאחר שגם בהארכה לא הושגה הכרעה, נגשו השחקנים לפנדלים. אחמד זובידאת, איציק זפרני, אבירם אזולאי וקרי מג'יס הבקיעו למרכז הרפואי, בעוד השוער אור אדרי, מצליח בהדיפה הרואית להדוף את הפנדל האחרון של בני ציון ולהעניק לקבוצתו את התואר היוקרתי.

סגל הנבחרת של המרכז הרפואי לגליל כלל את השוערים אור אדרי ועודד צוטרין, והשחקנים: שלומי כהן (שחקן-מאמן), דותן שלום, איציק זפרני, אבירם אזולאי, קרי מג'יס, מג'ד כנעאנה, אחמד זובידאת, חוסאם סעיד, לירון חיים, ניזאר נעים, חמודי אסדי ומשה בן דוד.

בקבוצה ביקשו להודות למנהל האדמיניסטרטיבי של המרכז הרפואי משה מיוחס ולסגנו דרור פאר, על התמיכה לאורך הטורניר כולו. המנהל האדמיניסטרטיבי, מיוחס, אף ליווה את הקבוצה במהלך משחק הגמר ובסיום חגג עם השחקנים את ההישג ההיסטורי.

הליגה של חטיבת בתי החולים הממשלתיים מנתה כ-15 קבוצות, שחולקו ל-3 בתים. הקבוצות התמודדו בשיטת ליגה בת סיבוב אחד, כששתי הקבוצות הטובות מכל בית מעפילות לשלב הבא.

המרכז הרפואי לגליל, שסיים במקום השני בבית והעפיל לשלב רבע הגמר, ניצח את המרכז הרפואי שמיר, 1:5, ובחצי הגמר גבר על בית החולים ברזילי מאשקלון, 1:2. ואז כאמור, הגיע הגמר הגדול, שם השלימה הקבוצה את האתגר וזכתה לראשונה בתואר האליפות.

קודם לכן, הייתה גם מחווה מיוחדת ומרגשת לזכרו של החייל הגיבור בן אבישי ז"ל, בן העיר נהריה, שנפל במלחמה בעזה, כשהנהלת המרכז הרפואי לגליל, ערכה טקס קצר במהלכו קיבלו שחקני קבוצות הקט רגל (בנים) והכדורשת (בנות), תיקי ספורט שעליהם מוטבע שמו של סמל בן אבישי ז"ל מנהריה. בן אבישי ז"ל, חייל בפלוגת התקשוב של הצנחנים, נהרג במהלך פעילות מבצעית בעיר ג'באליה שברצועת עזה ב-17/5/24. מי שיזם את המחווה המרגשת היה המנהל האדמיניסטרטיבי של המרכז הרפואי לגליל, משה מיוחס. ועד עובדי מנמ"ש ופרא רפואי, בשיתוף אור אדרי מ"אור בגינה", העניקו לקבוצה סט תלבושות חדש.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות