fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סוף סוף. מכבי חיפה הגיעה לפלייאוף

נטע לביא ודולב חזיזה חזרו להרכב, וזה נגמר בשני ניצחונות קלים של מכבי חיפה ובהבטחת המקום השני. וירדן שועה? הוא לא היה בסגל בגלל עבירת משמעת, אבל נדמה שמכבי הסתדרה לא רע בכלל בלעדיו.
בכושר. דולב חזיזה | צילום: מכבי חיפה
בכושר. דולב חזיזה | צילום: מכבי חיפה

הניצחון על באר שבע

נכון. יוסי אבוקסיס והחניכים שלו מזמן עם הראש בגביע, ואבוקסיס עלה בהרכב ישראלי לחלוטין, כשהזר היחיד שפתח היה שטקוס המצוין בשער, אבל אבוקסיס גם בהרכבים פחות טובים מההרכב של הפועל באר שבע הביך לא מעט את מכבי חיפה בעונות הקודמות. אבוקסיס הגיע עם אותו המערך שעבד לו כל כך הרבה פעמים במדי סכנין ובני יהודה, 5-3-2, כשכל בלם עוזר למגן מול שחקן האגף מולו, והקישור אחראי בעיקר על כדורים ארוכים קדימה במטרה לתפוס את הגנת מכבי חיפה במעבר.

אבל למכבי חיפה היה את נטע לביא שנעזר במשחק הכי טוב של מקסים פלקושצ'נקו במדי מכבי חיפה, והשניים ניקו לחלוטין את מרכז השדה ועצרו כמעט את כל ההתקפות של באר שבע עוד בחצי המגרש של המארחת. עם קצת פחות חלודה של החלק הקדמי של מכבי, המשחק יכול היה להסתיים בשקט גם בארבעה או חמישה שערים, כששרי מכין מצבים, שיר צדק נוגח אחורה למשקוף, ושרי אף מחמיץ פנדל. דווקא סינטיהו סלליך, שעד המשחק מול באר שבע עבר עונה חלשה ועדיין לא מצליח לחזור ליכולת מלפני הפציעה, הבקיע שער נפלא בבעיטה מתחת לחיבור ממסירה נהדרת של שרי, כמובן, ומכבי מנצחת 1:0 וקוטעת סדרה של ארבעה משחקים ללא ניצחון.

 

הניצחון על הפועל תל אביב

את המשחק הקודם מול הפועל תל אביב במסגרת הפלייאוף העליון כולנו זוכרים. מכבי עלתה ללא לביא המוצהב, כשבלבול בחר לפתוח ללא פלקושצ'נקו, והפועל תל אביב הייתה טובה הרבה יותר ואף יכלה לנצח בתוצאה גבוהה יותר מ-1:2.

הפעם כשלביא בהרכב, חזיזה בכושר, ושרי סוף-סוף חזר לעצמו, לקבוצה של קלינגר פשוט לא היה שום סיכוי.

בלבול עלה עם שינוי אחד מהמשחק מול באר שבע, כשסלליך מבקיע שער הניצחון החליף את וילדסחוט בהרכב, ובתוך שתי דקות הכפיל את שערי הליגה שלו, כשכבש משחק שני ברציפות.

עד הדקה ה-40 ראינו משחק צפוי לחודש יוני לשתי קבוצות ששיחקו חמישה משחקים בזמן קצר אחרי פגרה כל כך ארוכה.

לביא משתלט על כל כדור, מוסר אחורה, ומכבי מתמסרת לה בעצלתיים בלי לאיים ממש על השער. הפועל תל אביב נזכרה שהיא בפיגור רק בדקה ה-40 והתחילה לצאת קצת קדימה, ובערך, בתוך שתי דקות, שרי הבקיע בבעיטה אדירה מחוץ לרחבה ולמעשה גמר את המשחק.

בלבול ניצל את המצב להכניס את מאור לוי להופעת בכורה בקבוצה הבוגרת, ושני מחליפים נוספים, רז מאיר ומוחמד עוואד, חברו לשער השלישי, כשהמגן מבשל והחלוץ מבקיע. בשלב הזה המשחק נפתח לחלוטין, וקיבלנו רבע שעה אחרונה של כדורגל מהיר בשתי הרחבות.

המשחק הסתיים בצורה מאוד לא אופיינית עם צהוב על התחזות ברחבה לדמארי, שאחרי צפייה ב-VAR, הפך לפנדל שאותו ניצלה הפועל תל אביב כדי לצמק ל-3:1, ושתי דקות אחר כך עוד פנדל שאותו ה-VAR הפך לעבירה לטובת דולב חזיזה.

מכבי חיפה מנצחת, מגדילה את הפער מהמקום השלישי ל-12 נקודות, ובגלל הפרש שערים טוב משמעותית מבית"ר, מבטיחה לעצמה את המקום השני בסיום העונה.

וירדן שועה? הוא לא היה בסגל בגלל עבירת משמעת, אבל נדמה שמכבי הסתדרה לא רע בכלל בלעדיו.

חדשות ספורט נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות