fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נפרדים מאגדת כדורגל: דני שמילו רום הלך לעולמו

סגן מלך השערים בכל הזמנים של הירוקים, שהיה שותף גם לזכייה הראשונה של המועדון בגביע, נפטר בגיל 80. יעקב שחר ספד: "בהיסטוריה של המועדון שלנו יש לדני מקום של כבוד, וכך נזכור אותו לתמיד"
שמילו בימיו הגדולים. צילום: מהאלבום המשפחתי
שמילו בימיו הגדולים. צילום: מהאלבום המשפחתי

אתמול (ב') הלך לעולמו דני שמולביץ "שמילו" רום, בגיל 80 במותו. אגדת הכדורגל ושחקן העבר שכיכב במכבי חיפה ובנבחרת ישראל.

נשיא מכבי חיפה, יעקב שחר, ספד לשמילו: "בצער שמעתי על מותו של דני. לראשונה נפגשנו עת שירותנו כמדריכי ספורט בצה"ל, הוא בפיקוד הדרכה ואנכי בחיל האוויר. דני היה ספורטאי למופת ובמיוחד כשחקן כדורגל, חלוץ של מכבי חיפה, שכל הגנות הליגה חששו מפניו. בהיסטוריה של המועדון שלנו יש לדני מקום של כבוד, וכך נזכור אותו לתמיד. תנחומיי למשפחה האבלה. יהי זכרו ברוך".

דני, מגדולי השחקנים שהופיעו אי פעם במדי מכבי חיפה, נחשב לאגדת כדורגל בהיסטוריה של המועדון ושל הכדורגל הישראלי. שמילו לקח עם מכבי את התואר הראשון אי פעם של המועדון, גביע המדינה ב-1962 (כבש שלושער בחצי הגמר מול האלופה דאז, הפועל פתח תקווה).

לשמילו יש 324 הופעות במדי מכבי חיפה בליגה ובגביע, בהן כבש 98 שערים. בליגה, שמילו כבש 78 שערים והוא ניצב ביחד עם יניב קטן במקום השני של כובשי כל הזמנים במדים הירוקים.

אחד מרגעי השיא בקריירה שלו היה במונדיאל 1970. שמילו שיחק את המשחקים מול אורגוואי ואיטליה.

בחודש האחרון, טופל דני בבית האבות הספרדי בחיפה, זכה ליחס וטיפול מסור, כשרעייתו שוהה ליד מיטתו במרבית הזמן וגם ברגעיו האחרונים. בית האבות הספרדי משתתף בצער המשפחה.
יהי זכרו ברוך.

ברק ודני רום (שמילו) | צילום: באדיבות המשפחה

 

לחדשות ספורט נוספות לחצו *כאן לדף הפייסבוק שלנו לחצו *כאן

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות