fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נפלה קורבן לאלופה

חייב להיזהר מעבירות באזור המסוכן. ז'וליו סזאר (צילום: אדריאן הרבשטיין)

אוניברסלי / אסף רביץ

הפועל באר שבע נמצאת בדרכה הבטוחה להיות קבוצה גדולה בכדורגל הישראלי בקנה מידה היסטורי. הקלות בה היא מפרקת יריבות יוצאת דופן, היא עושה זאת תוך כדי קמפיין אירופי ארוך וקשה, גם היעדרות של שחקני מפתח לא מפריעה לה. ברק בכר, לטעמי הכוכב הגדול של הכדורגל הישראלי כיום, בנה קבוצה נטולת חסרונות עם אופי נהדר.

זה ההקשר הרחב של המשחק בשבת, בו בקלות ניתן להתייחס להפועל חיפה כקורבן הרנדומלי של האלופה. במובן מסוים, זו צריכה להיות גם הגישה בתוך המועדון: זה היה משחק מול יריבה מליגה אחרת שנמצאת בכושר מצוין, לפני המשחק ניתן היה לקוות לתפוס את באר שבע לא מוכנה, אבל אם באר שבע מוכנה אין לשחקנים של אלי כהן הרבה מה לעשות מולה. אפשר לחסוך את הלחץ, ההאשמות ושאר המאפיינים הקבועים של תבוסה.

אבל  אי אפשר להתעלם מהחלק של הפועל חיפה בתוצאת המשחק באצטדיון טרנר בשבת. האדומים מהכרמל אפילו לא חיכו לבדוק איך באר שבע הגיעה למשחק, הם פתחו אותו בסוג של היסטריה. בדקות הראשונות שחקני הפועל נתנו למקומיים במתנה שני מצבים נייחים, השני החל מהלך שהסתיים בשער היתרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהפועל חיפה פותחת משחק בדקות של חוסר תפקוד, זה קרה גם מול הפועל ת"א ומכבי חיפה לפני שהגיעה התאוששות. במשחקים ההם האדומים לא נענשו מהר, הפעם כן וזה צבע את כל המשחק. אם יש משהו שאלי כהן צריך לנסות להבין בעקבות המשחקים האחרונים, זה למה הקבוצה שלו פותחת חלק מהמשחקים כל כך רע, למה השחקנים עולים מחדר ההלבשה לא מוכנים מבחינה מנטאלית.

מאכזב שהקבוצה מוותרת עליו. עאהד עזאם (צילום: אדריאן הרבשטיין)
מאכזב שהקבוצה מוותרת עליו. עאהד עזאם (צילום: אדריאן הרבשטיין)

הטעויות של סזאר עולות ביוקר

הפעם, כאמור, גם התאוששות לא ממש הייתה. זה היה מהמשחקים האלה שאין על מי לסמוך, גם השחקנים האמינים ביותר טועים. ברונו פיניירו ודור מלול, שני שחקני ההגנה הטכניים כל כך, הרבו לאבד כדורים באזורים מסוכנים. לצידם היו טעויות רגילות של שחקנים אחרים: שלומי ארבייטמן מאוד לא מדויק, חיים מגרלשווילי לא מצליח להתמודד עם שחקן אגף מהיר, ז'וליו סזאר מרבה לבצע עבירות. הנקודה האחרונה חשובה במיוחד, כי העבירות של סזאר הובילו לשני השערים הראשונים של באר שבע, כמו גם לשער הראשון של הפועל ת"א. העבירות האלה עולות לאדומים במשחקים, וחבל כי מדובר בשחקן שמעבר לכך מבצע בצורה טובה את תפקיד הקשר האחורי.

המחצית השנייה עמדה בסימן מהירות התגובה של פיט פלטהאוזן, שיצא לחלוטין מפוקוס לכמה דקות. אי אפשר להפיל את כל התיק על פלטהאוזן, לא במשחק בו היריבה הגיעה לרחבה מתי שהתחשק לה, בעטה לשער כמעט 30 פעמים ופלטהאוזן אפילו הספיק לספק כמה הצלות. התלונה הקבועה על השוערים הייתה שהם עשו את הטעויות ברגעים הכי פחות מתאימים, הפעם זה לפחות קרה במשחק שהפועל חיפה הייתה מפסידה בכל מקרה. נותר רק לקוות שהוא בזבז את כל תחמושת הטעויות שלו לזמן הקרוב במחצית השנייה בבאר שבע.

כמה דברים טובים שאפשר לקחת

ניתן גם לציין לחיוב כמה דברים: ניסו קפילוטו ממשיך להילחם ולמנוע סכנות, לירן סרדל היה המדויק והאחראי בקבוצה, הבעיטה של חנן ממן הייתה מצוינת (רגע לפניה עוד חשבתי שחבל שמקסים פלקושצ'נקו לא נמצא על המגרש כדי לבעוט) והמהלך שהוביל לבעיטה החופשית, בניצוחו של פיליפ יאזביץ', היה לא פחות יפה. מגיעה מילה טובה גם לאלי כהן על כך שהוא מתחיל לשלב שחקנים צעירים בעקביות, שלא אפיינה מאמנים שהיו אמורים להיות קשורים יותר לרוח המועדון ולרצון לקדם את תוצרי מחלקת הנוער.

חייב להיזהר מעבירות באזור המסוכן. ז'וליו סזאר (צילום: אדריאן הרבשטיין)
חייב להיזהר מעבירות באזור המסוכן. ז'וליו סזאר (צילום: אדריאן הרבשטיין)

אבל התמונה הגדולה, כצפוי במשחק שהסתיים בהפסד של 5:1, שלילית ברובה, ומחזירה אותי לרמת המוכנות המנטאלית. בלט מאוד ההבדל בין רמת המוכנות בדרבי (פרט לאותן דקות ראשונות) לרמת המוכנות בבאר שבע. למשך כמעט 90 דקות בחיפה האדומים הצליחו להימנע מאיבודים ועבירות באזורים מסוכנים, מטעויות הגנתיות בסיסיות ומחוסר תיאום.

אם אחרי הדרבי הייתה איזו תקווה שהפועל חיפה היא קבוצה שמוציאה מעצמה את המקסימום מול יריבות חזקות, המשחק בבאר שבע הבהיר שגם לכך לא ניתן לצפות באופן קבוע. אבל בשורה התחתונה, עדיף לעשות 0:0 ולהפסיד 5:1 מאשר להפסיד פעמיים 1:0, הדרבי עדיין מהווה הוכחה למה שהפועל חיפה מסוגלת להיות מול אחת משלושת הגדולות (טייטל שניתן כבר להשתמש בו בהקשר של מכבי חיפה).

הפסד רביעי בחמישה משחקים

עכשיו צריך להתכונן למשחק מול קבוצה שצברה נקודות כמו קבוצת צמרת אך לא משחקת כמו אחת כזו. מכבי פתח תקווה לא הצליחה לנצח את הפועל אשקלון במחזור הקודם, מה שאולי מעיד על תחילתה של רגרסיה לממוצע מצד הקבוצה המפתיעה של העונה עד כה. קשה מאוד לדעת למה לצפות ממשחק כזה, משתי הקבוצות. ניתן להניח שחזרנו לשלב בו הפסד יערער את מעמדו של אלי כהן, אם זה יקרה זה יהיה הפסד חמישי בשישה משחקים.

הבשורה שמבחינתי הייתה המאכזבת ביותר השבוע הייתה הכוונה של הקבוצה לשחרר את עאהד עזאם. בקיץ חשבתי שהוא יוכל להיות שחקן מפתח בקבוצה השנה, אבל הוא לא התאושש מהפציעה, ועכשיו כשהוא כשיר הקבוצה אינה מעוניינת בו. אין לי מושג מה הכושר שלו ולמה הוא מסוגל כיום, אבל מדובר בשחקן שאמור היה להיות שחקן מפתח בהפועל חיפה בשנה שעברה והיה יכול להתאים מקצועית לשיטה השנה. אני מקווה שעוד יש לו מה להציע, ושהוא יראה את זה במקום שייתן לו הזדמנות.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות