fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מרתון תל אביב: לא נבהלים מאסון חצי המרתון

מאות רצים מהאזור השתתפו בשישי שעבר בחצי מרתון תל אביב ובריצת עשרת אלפים מ'. בין המשתתפים היו גם רצי מכבי חיפה בהדרכת גיל לוטם שטוען כי אדם מאומן אמור לעבור בשלום ריצות בתנאי מזג אוויר קשים. היום היה אמור לוטם להשתתף במרתון תל אביב ביחד עם 15 רצים שלו. המרתון בוטל
30 אלף רצים השתתפו בריצה בשבוע שעבר (צילום: ניצן קמרי)

החלטת עיריית תל אביב לבטל את ריצת המרתון, שהייתה אמורה להתקיים מחר בפארק הירקון, התקבלה באכזבה על ידי הרצים שנרשמו לתחרות. 2400 רצים מכל רחבי הארץ, כולל רבים מהאזור שלנו נרשמו לתחרות. האסון בחצי המרתון שהיה בשישי שעבר יצר אווירת עליהום כנגד מארגניו ואלה העדיפו לבטל את הריצה. דווקא אנשי המקצוע והרצים עצמם לא התרגשו מהאסון וטענו כי אסור היה לבטל את המרתון.

ביום ראשון, יומיים אחרי אסון תל אביב, הגעתי לאיצטדיון נווה שאנן שבו מתאמנים אתלטי מכבי חיפה, כדי לשמוע את דעתם של אלה שהשתתפו בחצי המרתון ובריצה למרחק 10 אלפים מ'. פגשתי את מאמן המרתוניסטים גיל לוטם ועוד חמישה אתלטים. לוטם היה בתל אביב ביום שישי ביחד עם כמה מחניכיו. לדבריו מזג האוויר בתחילת המירוץ לא היה בעייתי, עומס החום החל רק בשעות מאוחרות יותר: "לא ידענו שהייתה בעיה במרוץ, תבין, השתתפו במרוץ למעלה מ-30 אלף אנשים, באופן אישי רציתי לוודא שכל הרצים שלי הגיעו בשלום לנקודת הסיום, כפי שאני עושה בכל מרוץ, בכל תחרות. במהלך המרוץ לא ידענו שיש בעיה וכל הרצים שלי הגיעו במצב טוב לסיום. למעשה פרט לאשתי, שהשתתפה גם כן בריצה וראתה את אחד הרצים נע בכבדות ובזיג זיג, כל יתר הרצים שלי לא הבחינו במקרים יוצאי דופן. אשתי אגב עצרה ועזרה לאותו אדם וכשהגיעו אנשי עזרה ראשונה היא המשיכה בריצה".

"היה סבבה". ליאור גליצקי (צילום: ניצן קמרי)
גיל לוטם (במרכז) וחניכיו. מימין: הלין וולפסון, טרקין, אבי אברהם ואילת חן (צילום: איסר רביץ)

מה לגבי שתייה, הרצים שלך התלוננו על בעיה בעניין?
"לא הייתה בעיה של שתייה, אף אחד לא דיווח על בעיה כזו".

מתי נודע לך שקרה משהו חריג בריצה?
"הרבה זמן אחרי המרוץ נודע לנו שקרה משהו. תבין, אתה לא יוצא לריצה עם פלפונים, השארנו אותם במלון. גם כשהגענו למלון הלכנו קודם כל להתקלח ואחר כך ירדנו לחדר האוכל. רק אז פתחנו את הפלפונים ומיד הבנו שהייתה בעיה כי הוצפנו בשיחות והודעות. בני המשפחות שדאגו התקשרו, הרגענו אותם. גם חברים מתחום הריצה וכאלה שלא קשורים לענף התקשרו וביקשו לעדכן ולהתעדכן. הייתה מכה אדירה של שיחות".

כמי שהיה במקום, איך אתה מסביר את מה שקרה?
"אני מדגיש שוב, כשיצאנו למירוץ בשעת בוקר מוקדמת מזג האוויר היה בסדר, לא הרגשנו שום דבר מיוחד רק לקראת שמונה, שמונה וחצי החל גל חום גבוה. צריך לזכור שהחום הזה בא בתקופה שמזג האוויר היה בדרך כלל קר, והייתה לגוף בעיה להתרגל למכת חום. מכה כזו לא אמורה להשפיע בצורה קשה על אנשים מאומנים, שמתאמנים בצורה מסודרת ומבוקרת ורצים בהתאם, תוך הקפדה על שתיית מים. אני לא מכיר את אלה שנפגעו בריצה ולכן אינני יכול להתייחס למקרים שקרו".

ליאור גליצקי: "הייתה אווירה מגניבה"
בין שלושים אלף הרצים שהשתתפו בשבוע שעבר בתחרות בתל אביב השתתפה ליאור גליצקי מקרית חיים. ליאור השתתפה בריצה למרחק 10 ק"מ, ביחד עם חבר שלה, ניצן קמרי מנהריה, והיא נהנתה: "היה סבבה, הייתה אווירה מגניבה, רצנו בכיף. ראינו בדרך כמה רצים שקיבלו טיפול, לא מעבר לכך", סיכמה ליאור.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות