fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מכבי חיפה: תחושה חריפה של אובדן דרך

לא מספיק שהקבוצה בצרות על המגרש, היא גם איבדה את הקהל, וזה כבר סיפור אחר לחלוטין. עכשיו לשחר אין ברירה אלא לנסות ולהחזיר את הקהל שקץ בניסיונות של מכבי לחסוך בכל מחיר. הקבוצה חייבת להביא שחקנים שלא מפחדים מהצל של עצמם, גם אם זה יעלה יותר
שקט, לא מתרגש ולא לחוץ. מרקו בלבול (צילום: אדריאן הרבשטיין)
שקט, לא מתרגש ולא לחוץ. מרקו בלבול (צילום: אדריאן הרבשטיין)

מכבי תל אביב היא קבוצה יותר טובה ממכבי חיפה. זה לא חדש, ואני משוכנע שהקביעה הזו לא תפיל מהכיסא את מי שקורא את הטור הזה. אבל את הקלות הבלתי נסבלת שבה הצהובים פירקו את ההגנה של מכבי חיפה, ובעיקר את הפאניקה של הירוקים, הקהל כבר לא יכול היה לסבול יותר, ואחרי שדור פרץ הבקיע בדקה ה-47 והעלה את מכבי תל אביב ל-3:0 ראינו חלק גדול מהקהל הולך הביתה, ומי שנשאר במגרש התחיל לקרוא נגד יעקב שחר ונגד השחקנים.

זה קו שבר ביחסי הקבוצה עם הקהל, שהלך אחרי הקבוצה במשך לא מעט שנים, גם כשהיא לא ממש מצליחה על המגרש. אבל מה שקורה בתקופה הנוכחית זה הרבה מעבר לאי הצלחה, אלא תחושה חריפה של אובדן דרך ואת זה הקהל של מכבי כבר לא יכול לסבול יותר. הפתרון הטוב ביותר הוא כמובן לנצח כמה משחקים ברציפות ולהחזיר את כל המערכת בחזרה לעניינים, ואני עדיין חושב שיש במכבי חיפה מספיק כישרון כדי לא לסיים בסביבות המקום העשירי שנתיים ברציפות, אבל מסתבר שכישרון לא מספיק ובמכבי חסרים שחקנים שיתפסו את השאר וירימו אותם גם כשקשה.

כיאל וחמד עכשיו

במכבי חיפה יכולים לשכוח אפילו מכמות המינויים הנוכחית בעונה הבאה, ואני בכלל לא משוכנע שהקבוצה תעבור את ה-10,000 מינויים, מה שיהווה ירידה דרסטית מכמעט 18,000, שהיו רק לפני שנתיים. עכשיו לשחר אין ברירה אלא לנסות ולהחזיר את הקהל שקץ בניסיונות של מכבי לחסוך בכל מחיר. במועדון יכולים לספר עד מחר שאלאך שכנע את ראשי המערכת שלא צריך להשקיע ברכש ומה שיש יספיק כדי להתייצב בפליאוף העליון, אבל את הקהל הרחב זה כבר לא מעניין ומכבי חייבת סוף סוף להגיע מוכנה לעונה פעם אחת. והפעם כשהכל מלווה במחאות כאלה ואחרות ואוהדים שפשוט לא מגיעים, הקבוצה חייבת להביא שחקנים שלא מפחדים מהצל של עצמם, גם אם זה יעלה קצת יותר.

בירם כיאל ותומר חמד הם שניים שעזבו את מכבי חיפה, לפני שמכבי תל אביב השתלטה על המפגשים בין שתי הקבוצות ומכבי חיפה חייבת לעשות הכל כדי שהשניים יגיעו לכאן חזרה. שניהם שחקנים חזקים, גם באופי, ולא מפחדים מאף אחד. מכאן יהיה אפשר להתקדם קדימה, אבל אם מכבי תמשיך להסתפק בשחקני בית ותנסה לדוג מציאות בזרים שיעלו 200 או 300 אלף, היא תשחק בסופו של דבר מול מגרש ריק לחלוטין. בכלל, הגיע הזמן שהקבוצה תגיע לפתיחת הליגה מוכנה כבר למחזור הראשון.

מעניין עוד כמה עונות שחר והחבורה שמתחתיו ייקחו את הזמן במשא ומתן ויבינו שלפעמים החיסכון בכסף יעלה הרבה יותר בהמשך. כיאל, חמד, ורצוי גם טאלב טוואטחה, יהיו בסיס הרבה יותר איכותי ויאפשרו גם לעוואד ולביא להמשיך ולהתפתח, ואז עם שניים-שלושה זרים טובים, לצד מנדז'ק, אולי נראה סוף סוף את מכבי במקום הראוי לה.

בכל סיטואציה אחרת שבה מכבי תמשיך לחשוב כמו קבוצה קטנה ולהתרכז בשחקני נוער, במקום לשלב שניים-שלושה בקבוצה שמצליחה, אנחנו צפויים לעוד עונה שחונה ואולי אפילו יותר.

לפחות במשהו מכבי מובילה

מרקו בלבול, שחזר לקדנציה נוספת, אחרי שהחליף לפני ארבע שנים את סטאנויביץ', חתם לעונה וחצי והוא המאמן החמישי (!) העונה שעומד על הקווים במכבי, וזה כשאנחנו במחזור ה-15. אחרי פרד רוטן, רוב מאס, אלי גוטמן ואיתי מרדכי, במכבי חיפה מקווים שבלבול יחזיק קצת יותר משלושה משחקים בממוצע ויגיע לפחות לסיום העונה. אגב, אני ממש לא בטוח שבלבול ימשיך גם לעונה הבאה, אבל כמובן שאם בלבול יעשה את מה שאף מאמן במכבי לא מצליח בשנים האחרונות ויחבר כמה ניצחונות ברצף, הסיכוי שלו יעלה. בלבול אולי לא בדיוק המאמן הכריזמטי ביותר שאימן במכבי, אבל לפעמים דווקא אדם שלא מתרגש משום דבר והלחץ עובר דרכו, יכול להתאים. בפעם הקודמת בלבול ייצב את מרכז המגרש, החזיר לכושר מצוין את מיצ'ל, ויחד עם קמארה למכבי היה מרכז שדה חזק מאוד. הפעם בלבול מקבל קבוצה שחסרים בה לא מעט שחקנים בלא מעט עמדות ובהחלט אפשר לצפות בינואר לראות שניים-שלושה שחקנים חדשים, בתקווה שזה יספיק להביא את מכבי לפליאוף העליון.

עצוב מאוד שאנחנו מדברים על מועדון מפואר, עם תקציב כל כך גדול, במונחים של "אולי יגיע לפליאוף העליון", אבל זה כרגע מה שיש.

בשבת בני יהודה

אין טעם לדבר יותר מדי על הטקטיקה גם במשחק ההפסד מול מכבי תל אביב וגם לא בגביע מול מרמורק, שבו פערי הרמות בין תחתית הליגה הלאומית לבין החלק התחתון של מרכז הטבלה בליגת העל היה כל כך גבוה שמכבי יכלה, לו רק רצתה, להבקיע גם עשירייה. המשחק מול סכנין הסתיים אחרי כתיבת שורות אלה, ולבלבול מצפה מבחן רציני בשבת מול יוסי אבוקסיס ובני יהודה. אבוקסיס כבר כמה שנים מגיע לסמי עופר עם תבנית משחק דומה. הגנה נמוכה, להשאיר למכבי חיפה את הכדור ולתת לה לצאת קדימה ולהסתבך בעצמה, וזה עובד כמו שעון. בלבול צריך ללכת נגד הנטייה הטבעית של מכבי חיפה בבית ללכת קדימה, לוותר על הכדור בעצמו ולנסות להוציא את בני יהודה קדימה. מערך של שלושה בלמים היה יכול להתאים, כשמאבוקה ומנחם יוכלו לצאת קדימה כשיש מאחוריהם חיפוי, לא רק של שלושה בלמים, אלא של שני קשרים, ולצד וייסמן, שיטריד את ההגנה של בני יהודה, הייתי מצמיד את עוואד כשחקן החופשי בהתקפה. זה אולי לא יהיה יפה, אבל כרגע מכבי חייבת להשיג נקודות, גם אם זה אומר לשחק מכוער. אחרי כמה ניצחונות הכדורגל כבר יחזור ואולי גם הקהל.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות