fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מי יציל את הבית שלי?

משחק שני תוך שבוע עירוני עזריאלי קרית אתא מפסידה בבית, אחרי שני נצחונות חוץ גדולים בגלבוע. עונה שנייה ברציפות עירוני קרית אתא מאבדת הזדמנות מצוינת, דווקא בבית, לעלות לליגת העל. עונה שנייה ברציפות ג'וליאן מילס הולך לאיבוד במשחק של אליפות, ועדיין היום בגן נר לאתא יש סיכוי לעלות ליגה בסדרה מטורפת, שבה כל משחקי הבית הסתיימו בהפסדים
הטוב והרע. מימין: ג'ויינר דאליס וג'וליאן מילס ואיזה מסכנים האוהדים השרופים. 'השועלים הלבנים' צילומים: דורון גולן
עירוני קרית אתא נגד גליל גלבוע (צילום: דורון גולן)

אחרי עוד ניצחון חוץ גדול בגן נר, בשישי שעבר 64:60, חזרה ביום שלישי עירוני עזריאלי קרית אתא לאולמה הביתי כדי לארח את גליל/גלבוע למשחק הרביעי בסדרת גמר הפלייאוף של הליגה הלאומית בכדורסל. חניכיו של יוסי בונן עלו ליתרון 1:2 בסדרה, של הטוב מ-5, לפיכך ניצחון במשחק הביתי היה מבטיח לקבוצה את העלייה לליגת העל.

הכול היה מוכן לחגיגות, אולם ביתי מפוצץ עם למעלה מ-1,000 צופים, יש האומרים 1200, מורל גבוה של הקבוצה, שהוכיחה המון אופי במשחק השלישי בגן נר, ונדמה לי, אבל אני לא מוכן להישבע על כך, שאפילו החלו בעירייה בהכנות לבניית במה מיוחדת כדי לחגוג את העלייה, ולא אתפלא אם הצוות הניהולי הכין חולצות אליפות מיוחדות ובקבוקי שמפנייה, שהוחבאו אי שם בהיכל הספורט המפואר. הייתה רק בעיה אחת – קבוצה יריבה, גליל/גלבוע שלא חשבה כלל להוות תפאורה בחגיגות של קרית אתא.

פתיחה אגרסיבית של גלבוע

בסדרה כזו שבה כל קבוצה מכירה מצוין אחת את השנייה, קשה לשלוף שפנים מהשרוול, ובכל זאת מאמן גלבוע/גליל, אריאל בית הלחמי, הפתיע את מאמן אתא יוסי בונן וביצע שני שינויים בחמישייה הפותחת, הוא הוציא שני נמוכים לטובת שני גבוהים. לכאורה בכדורסל אין לכך משמעות גדולה כי אפשר לבצע שינויים חוזרים תוך שניות, או דקות ספורות, אבל המסר שהעביר בית הלחמי לחניכיו היה ברור מאוד ונקלט היטב: 'אנחנו באים למשחק באגרסיביות, אנחנו נשלוט בריבאונדים ליד שני הסלים, אנחנו באים להרביץ ולנצח, בכל מחיר'. חניכיו הפנימו וכבר בפתיחה נורו כמו מלוע של תותח ושלטו ללא עוררין מתחת לסלים, תוך דקה וחצי עלו האורחים ליתרון 8:0 ואחרי חמש דקות נוספות הגדילו את הפער ל-15 נקודות, שגרם להלם, גם אצל 'השועלים הלבנים', האוהדים השרופים של אתא, שכל משחק, בכל שלב, מעודדים. לזכותו של בונן יאמר שהוא לא נכנס ללחץ ואט אט מצא פתרונות והחזיר את קבוצתו למשחק. עד תום הרבע הפער צומצם לחד ספרתי – 25:16 וברבע השני המגמה נמשכה ואתא נגסה בהדרגה ביתרון של האורחים. בדקה ה-19 עלתה אתא לראשונה במשחק ליתרון ובתום המחצית הראשונה הובילה 35:36. זה אומר שהרבע השני הסתיים בתוצאה 10:20 לקרית אתא.

קריסת מערכות באתא

ההמשך היה צמוד, אבל אתא המשיכה להוביל. שתי דקות לסיום הרבע אתא הובילה ב-7 הפרש 45:52 ונראתה בטוחה בעצמה, אפשר היה לראות גם סימני יאוש אצל האורחים. פסק זמן של בית הלחמי החזיר את קבוצתו למשחק ומאז ועד סוף הרבע עשתה גלבוע ריצה של 9:0 וסיימה את הרבע השלישי ביתרון 54:52. שש הדקות הראשונות של הרבע האחרון היו צמודות, 4:40 דקות לסיום המשחק אתא עוד הובילה 58:60, אבל מכאן באה נפילה, אפשר להגיד קריסת מערכות, כאשר שני הזרים של גלבוע ג'ייסון סיגרס, עם 16 נקודות ברבע האחרון, וטריד דימיטריוס, עם משחק ענק, חיסלו את עירוני אתא. מכאן ועד הסיום גלבוע עשתה ריצה של 20:6 וניצחה בצורה משכנעת 78:66.

ג'וליאן מילס לא קיים

בליגה הלאומית מותר לשתף שני זרים. בגלבוע משחקים שני זרים טובים מאוד, אחד מהם מצוין, שהיה הזר המצטיין של הליגה, ובכלל השחקן הטוב בליגה – ג'ייסון סיגרס. לצידו טריד דימיטריוס היה טוב ויציב במהלך העונה, אבל בסדרת הגמר, עד המשחק הרביעי, ג'ויינר דאליס, האיש הגדול של אתא, ניטרל אותו ועלה עליו בכל הפרמטרים. השינוי הגדול במשחק האחרון היה עליית המדרגה של דימטריוס שנתן הצגה ענקית וסיים את המשחק עם 23 נקודות ו-15 ריבאונדים (7 בהתקפה). סיגרס, שהצטיין כל הסדרה היה סולידי משך שלושה רבעים עם 13 נקודות, ואז ברבע האחרון נתן הצגה ברמה של ליגת העל עם 16 נקודות. סיגרס סיים את המשחק עם 29 נקודות. זה אומר שהזרים של גלבוע קלעו ביחד 52 נקודות מ-78 של הקבוצה כולה. באתא ג'ויינר קלע 14 נקודות וקחו אוויר לקראת הנתון הבא, הזר השני ג'וליאן מילס קלע 4 נקודות בלבד! זה אומר ששני הזרים של אתא קלעו יחדיו 18 נקודות לעומת 52 וזה מסביר את הניצחון המוחץ של גלבוע. למעשה הניצחון הראשון בסדרה בפער דו ספרתי.

אפשר לומר שאתא משחקת בסדרה עם זר אחד בלבד, שהיה עד המשחק האחרון טוב מאוד. ככה אין סיכוי לעבור את גלבוע, כך אתא לא תעלה לליגת העל. אולי זה לא הוגן להפיל את כל התיק על מילס, אבל לא ברור מה עובר על הבחור. מילס, מלך הסלים של אתא, העלה במו ידיו את הקבוצה לחצי גמר הפלייאוף, אחרי שניצח את כפר סבא במשחק מכריע, שבו אתא כבר הייתה בקבר ועל סף הדחה. הוא קלע שם 36 נקודות ולקח 15 ריבאונדים. איפה מילס של כל העונה ואיפה ג'וליאן של סדרת הגמר? סימן שאלה גדול.

עוד נתון לא ברור, חוסר היציבות שמגלים השחקנים לאורך הסדרה. הרכז ליאור ליפשיץ היה מצוין במשחק הקודם ונעלם הפעם, סיימון פארין הצטיין במשחק האחרון, אך בכל המשחקים הקודמים היה חלש מאוד. תומר גינת פתח טוב מאוד את הסדרה, למרות הפציעה, אך בשני המשחקים האחרונים היה חלש מאוד. גל חלמיש, האיש היחיד שמספק את הסחורה מבחינה הגנתית, ובמשחק האחרון עשה עבודה התקפית טובה, בגן נר היה גרוע התקפית. ג'ורדן לואיס מאוד לא יציב, והפעם היה חלש מאוד. השחקן היחיד של הקבוצה בסדרה הוא ג'ויינר דאליס, אך במשחק האחרון האורחים השקיעו המון מאמצים לנטרל אותו והצליחו.

קולעי הנקודות לאתא במשחק האחרון: פארין 22, דאליס 14, גינת 11, חלמיש 10, מילס 4, לואיס 3 וליפשיץ 2.

קולעי הנקודות במשחק הקודם בגן נר: ג'ויינר (משחק גדול) 26, ליפשיץ 11 (5 ריב', 6 אסי'), מילס 10, לואיס 7, פארין 5, גינת 3 וחלמיש 2. היום בגן נר המשחק המכריע, עם שווין 2:2 בסדרה המטורפת, שבה כל משחקי הבית הסתיימו בהפסדים, יוצאת אתא למשחק חוץ אחרון ומכריע בגן נר. בכל מקרה היום תוענק הצלחת לאלופת הליגה, היום תקבע העולה לליגת העל. הסטטיסטיקה עומדת לזכותה של אתא, כי היא משחקת בחוץ, מצד שני הסיום של המשחק האחרון חשף לראשונה בסדרה סוג של חוסר ביטחון בקבוצה ולבטח הוסיף המון למורל של גלבוע, אבל למדנו בסדרה הזו שאסור להמר והכול יכול לקרות. אז לא מומלץ להמר. בהצלחה.

 

הטוב והרע. מימין: ג'ויינר דאליס וג'וליאן מילס ואיזה מסכנים האוהדים השרופים. 'השועלים הלבנים' צילומים: דורון גולן
עירוני קרית אתא נגד גליל גלבוע (צילום: דורון גולן)
עירוני קרית אתא נגד גליל גלבוע (צילום: דורון גולן)
עירוני קרית אתא נגד גליל גלבוע (צילום: דורון גולן)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות