fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מה שהיה הוא שיהיה

חשבתם שמכבי חיפה תתכונן השנה טוב יותר לליגה מאשר בשש השנים הקודמות, אז חשבתם. נכון, טוני מונייז דפק ברז, אבל מלכתחילה מכבי לא הייתה צריכה לפנות לאדם שמחויב למועדון שלו עד חודש יולי. עם זאת, בסך הכל עד עכשיו, לוזון עשה צעדים לא רעים בכלל ומכבי כבר עכשיו קבוצה טובה יותר מהעונה שעברה
יכול לשחק גם כמגן ימני וגם כבלם. עומרי בן הרוש שמחליף את הצהוב בירוק (צילום: אדריאן הרבשטיין)

ירוק עד / עמית פרוסנר

שיהיה ברור. מכבי חיפה לא אשמה שטוני מונייז החליט לא להגיע לישראל בגלל סיבה אישית. היא כן אשמה שמכל אנשי המקצוע בכדורגל העולמי היא החליטה לבחור דווקא באחד שהתכוון להגיע לכאן רק בתחילת יולי.

כל הסיפור עם מונייז מעורר קצת השתאות. הספרדי חתם על הסכם לשנתיים בשווי של מיליון יורו והודיע שהוא מתכוון להגיע לארץ רק אחרי שחטאפה, הקבוצה הנוכחית שלו, תסיים את הליגה בספרד. לפי הדיווחים מונייז קיבל את הסמכות המקצועית המלאה במכבי, עד כדי כך שאם היה מחליט שהוא לא רוצה את גיא לוזון, לוזון לא היה נשאר במכבי. מונייז גם לא אישר ללוזון להחתים את פלוריאן קליין, המגן האוסטרי שאיתו הושג כבר סיכום. ההודעה של הספרדי שהחליט לוותר על החוזה ולא יגיע לישראל, בגלל סיבה משפחתית, היא מכה קשה לתוכניות של מכבי. אנחנו קצת יותר משבועיים לפני יציאת הקבוצה למחנה האימון באירופה, ולא רק שהסגל עדיין חסר מאוד, אלא שעכשיו לוזון יהיה זה שיצטרך לקחת על עצמו את כל הנושא המקצועי. איך אדם אחד גם יצליח לאמן ולהקנות לקבוצה סגנון משחק לקראת העונה הקרובה וגם יתעסק תוך כדי ברכש? זו שאלה מצוינת.

יכול לשחק גם כמגן ימני וגם כבלם. עומרי בן הרוש שמחליף את הצהוב בירוק (צילום: אדריאן הרבשטיין)
יכול לשחק גם כמגן ימני וגם כבלם. עומרי בן הרוש שמחליף את הצהוב בירוק (צילום: אדריאן הרבשטיין)

מחנה אימונים בהרכב חסר מאוד

בינתיים עושה רושם שכמו בשנים האחרונות מכבי שוב תצא למחנה האימון בסגל חסר. נכון שיש עוד זמן עד לפתיחת העונה, אבל אחרי שש עונות שבהן הקבוצה פותחת את העונה רע מאוד, אפשר היה לצפות שבמכבי סוף סוף ילמדו את הלקח ויגיעו לפתיחת העונה עם סגל מלא שכבר הספיק להתאמן יחד ולהכיר אחד את השני. זה יכול לקרות עדיין, אבל הסיכוי שיגיעו עוד חמישה או שישה שחקנים בתוך זמן כל כך קצר הוא די קלוש. ואגב, נניח ומכבי הייתה מחליטה שמונייז לא מתאים אחרי שבוע בתפקיד והייתה נפרדת ממנו, האם מונייז היה מוותר על החוזה שלו? הוא היה דורש ממכבי את מלוא הסכום, או לכל הפחות פיצוי נכבד. אם יתברר שהסיבה האמיתית של מונייז לא להגיע  היא אחרת, מכבי צריכה לשקול ולתבוע אותו.

החתמת בן הרוש – החלטה חכמה

מי שכן יגיע למכבי הוא עמרי בן הרוש. המגן השמאלי שגדל בנתניה,  ועבר למכבי תל אביב, יגיע למכבי חיפה ויתחיל את העונה כמגן השמאלי הפותח. ביחס לאפשרויות שהיו למכבי בשוק הישראלי, זהו צעד חכם, שמשדרג את הקבוצה. בן הרוש הרבה יותר טוב גם מסאן מנחם וגם משאר השחקנים הצעירים שיכולים לשחק בעמדה. בן הרוש גם יכול לשחק כבלם, מה שמוסיף לורסטיליות של ההגנה של מכבי. בסך הכל עד עכשיו לוזון עשה צעדים לא רעים בכלל ומכבי כבר עכשיו קבוצה טובה יותר מהעונה שעברה. דוס סנטוס עדיף על איולפסון, בן הרוש עדיף על מנחם וגל אלברמן עדיף על כל קשר אחורי ששיחק בעונה שעברה. עכשיו למכבי חסר רק מגן ימני, ולפחות ההגנה מתקרבת להיות מוכנה לקראת העונה הבאה .השחקנים שמכבי הביאה יחזקו אותה בחלק ההגנתי, אבל זה כמובן לא מספיק והקבוצה רחוקה מלהיות מוכנה ולאיים ברצינות על הצמרת. כדי שמכבי תוכל להגיע למקום גבוה יותר מהעונה שעברה היא צריכה לפגוע בזרים. אם יגיע קשר למרכז ועוד שחקן התקפי, ושניהם יספקו את הסחורה, מכבי תוכל לאיים על מקום באירופה. אגב, מכבי העלתה לאתר הרשמי הודעה נדירה של סיכום שהושג עם בן הרוש לשנתיים, במקום הודעה רשמית על חתימה כשהשחקן מוצג בחולצה הרשמית, ככל הנראה בגלל הסיפור של מונייז.

לא צריך לשנות הרבה. ג'ף רוזן (צילום: אדריאן הרבשטיין)
לא צריך לשנות הרבה. ג'ף רוזן (צילום: אדריאן הרבשטיין)

ג'ף, תשאיר את החבורה

מכבי חיפה אמנם הפסידה במשחק הגמר להפועל ירושלים ולא זכתה באליפות הליגה בכדורסל, אבל העונה הסתיימה בהצלחה גדולה. מכבי עברה פלייאוף יוצא מהכלל, ולא נשברה גם כשירושלים פתחה פער גדול בגמר והמשיכה לשחק עד הסוף. זה אמנם לא הספיק, אבל אפשר להגיד בפה מלא שמכבי חיפה היא אחד המועדונים הגדולים בליגה. בחמש השנים האחרונות הקבוצה של ג'ף רוזן לא רק  זכתה באליפות אחת והגיעה עוד פעמיים לגמר, ובנוסף הציגה בשנה שעברה את אחת מקבוצות ההגנה הטובות ביותר שנראו אי פעם בליגה בישראל ונעצרה במשחק החמישי ברבע הגמר, אלא גם ממתגת את עצמה כקבוצה עם זהות ברורה, של קבוצה שלא נכנעת, תמיד מגיעה לשחק עד הסוף ושומרת חזק מאוד עד הרגע האחרון.

מחליף ראוי לג'ון די ברתולומיאו

רוזן ממשיך להצליח בדרך שלו, אבל הפעם יש הזדמנות אולי חד פעמית להשאיר את רוב הסגל שהגיע העונה לגמר, לחזק אותו ולנסות לרוץ שוב לאליפות. גרגורי ורגאס הוא כמובן הלב והמנוע של הקבוצה והשחקן הכי חשוב שלה. רוזן חייב לעשות ככל שאפשר כדי להשאיר אותו. את ג'ון די ברתולומיאו יהיה הרבה יותר קשה להשאיר, מכיוון שהשחקן מחוזר גם על ידי מכבי תל אביב וגם על ידי הפועל ירושלים, וקיבל הצעות גבוהות מאוד. עוז בלייזר, ווילי וורקמן ועמית שמחון חתומים כולם לעוד עונה, וויל גרייבס שבר את היד ואמור להיות מוכן לפתיחת העונה הבאה, וכבר הודיע שהוא רוצה להישאר עוד עונה, וקוין פינקני אולי כבר מבוגר ואחרי השיא, אבל הוא הוכיח בפלייאוף שהוא נכס למכבי וגם אותו צריך להשאיר. ליד כל מי שיישאר רוזן צריך להביא גארד שיספק את הנקודות שדי ברתולומיאו קלע, גבוה קצת יותר, איכותי, שיאפשר לפינקני לרדת ל-15-20 דקות מהספסל ולא לשחק 35 דקות לערב, ועוד גארד ישראלי כמו חנן קולמן, ששיחק במכבי ועזב לאילת, או יפתח זיו, שגם שיחק במכבי. קבוצה כזו גם תעורר הזדהות עם הקהל, שקיבל בחזרה את רוב ההרכב, ולא פחות חשוב, תרוץ בצמרת מהרגע הראשון ותגרום לעוד קהל להגיע. נכון שבגלל מבנה הליגה, הדבר החשוב באמת הוא להגיע בכושר טוב לחודש מאי ולפליאוף, אבל אם במכבי רוצים לנסות ולהחזיר חלק מ-3500 האוהדים שליוו את הקבוצה לגמר, רוזן צריך להתחיל כבר מפתיחת העונה עם קבוצה חזקה יותר.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות