fbpx

לראשונה בהיסטוריה: טניסאי ישראלי זכה באליפות הרולאן גרוס (טניס) בכיסאות גלגלים

הטניסאי הפראלימפי הישראלי גיא ששון (44), זכה במדליית זהב בטורניר הטניס היוקרתי רולאן גרוס לנכים בכיסאות גלגלים. ששון: "מקדיש את הזכייה לחיילים האמיצים שלנו". בעוד חודש יחזור ששון לפריס, כשייצג את ישראל במשחקים הפראלימפיים באולימפיאדת פריס 2024
הקדיש את הזכייה לחיילים ולחטופים. גיא ששון צילום: עופרי לנקרי

הטניסאי הפראלימפי, גיא ששון (44), עשה היסטוריה לאחר שהפך לספורטאי הישראלי הראשון שזוכה במדליית זהב בטורניר הגראנד סלאם רולאן גרוס בכיסאות גלגלים. ששון, שהתמודד בגמר נגד סאם שרודר מהולנד, ניצח במערכה הראשונה, 2:6, אבל הפסיד במערכה השנייה, 6:3. המערכה השלישית והמכרעת הייתה שקולה, צמודה ומותחת. במצב של שוויון 6:6 במערכות, היה ההולנדי קרוב מאוד לזכייה, כשהוביל 30:40 והיה זקוק לנקודת שבירה אחת. ששון לא נשבר, הצליח להשוות ואף להשלים מהפך בדרך לניצחון ענק.

קודם לכן, ניצח ששון בשלב רבע הגמר את הית' דייוידסון מאוסטרליה, 0:2 במערכות, ובחצי הגמר גבר על ניילס וינק מהולנד, 0:2 במערכות. הטורניר נערך בפריס, בדיוק באותו מקום בו יערכו בחודש הבא משחקי האולימפיאדה. ששון כבר הבטיח את מקומו באולימפיאדה.

המקום הראשון בטורניר העניק לששון גם זכייה כספית של 66 אלף דולר.

ששון, שנותר נכה בעקבות פגיעה קשה בעמוד השדרה בתאונת סקי שאירעה בשנת 2015, הקדיש את זכייתו לחטופים ששוחררו בסוף השבוע האחרון משבי ארגון הטרור חמאס בעזה: נועה ארגמני, שלומי זיו, אלמוג מאיר ז'אן ואנדרי קוזלוב.

ששון: "אני מאושר מאוד מהזכייה ומודה לכל הצוות שלי שנתן לי את הכוח במשך כל הטורניר. זאת הפעם הראשונה שלי בטורניר וזו חוויה מדהימה. ההרגשה מדהימה ואני מקדיש את הניצחון למדינת ישראל, לחיילים האמיצים שלנו ולחטופים ששוחררו בסוף השבוע. עם ישראל חי".

המאמנת של ששון, עופרי לנקרי, סיכמה: "אנחנו מתאמנים ועובדים כל כך קשה על מנת לשפר כל אלמנט הכי קטן במשחק של גיא, ואני שמחה ומאושרת על ההישג. גיא עלה לגמר נחוש לנצח וזה עבד. באותו זמן גם התבשרנו על שחרורם של ארבעת החטופים בחיים אז השמחה שלנו הייתה כפולה. אנחנו גאים לייצג את מדינת ישראל בזמנים קשים אלה ולהביא לה כבוד. הלוואי ונשמע עוד בשורות טובות".

ששון, חבר במועדון אילן רמת גן, מסווג כשחקן קוואד, ומתחרה בדרגת הנכות הקשה ביותר.

יו"ר הוועד הפראלימפי משה מוץ מטלון, ויו"ר ההתאחדות לספורט נכים רואה החשבון אהוד רצאבי מסרו: "אנו מודים לגיא, לעופרי ולצוות המקצועי על הניצחון המפואר ועל הזכייה בטורניר הרולאן גרוס, שהשלימו יום של גאווה לאומית עם חזרתם הביתה של ארבעה מהחטופים".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות