fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לא למהפכה

ירוק עד / עמית פרוסנר

נדמה שעברו עידן ועידנים מאז שרנה מולנסטיין אימן במכבי חיפה, תחת ניהולו המקצועי של תור קרלסן, אבל האמת היא שעד סוף דצמבר מכבי חיפה הייתה במצב סביר בטבלה. הקבוצה הגיעה למחזור ה~15 עם 24 נקודות והפסידה בבית לבני סכנין 2:1 ומאז הכל התהפך. קרלסן החליט לעשות מהפכה, שיחרר שבעה שחקנים, כולל גליינור פלט ומריו מוסה המגן השמאלי הבכיר, והחתים ארבעה שחקנים. הולמאר איולפסון, אניש אלושי, פיטים אזמי ועומר דמארי. הבעיה? כל השחקנים שמכבי הביאה היו רחוקים מלהיות בכושר משחק. אזמי ואיולפסון שיחקו בסקנדינביה, שם לוח המשחקים הפוך מאשר אצלנו ובכלל לא התחילו את העונה, אלושי הגיע אחרי כמה חודשים שלא שיחק בגלל פציעה, ודמארי חזר לישראל כדי לשקם את הקריירה שלו, אחרי כמה שנים בקונצרן לייפציג, שהיו מלאות בפציעות.

התוצאה של המהלך הזה הייתה הרסנית. מולנסטיין נתקע בלי שחקנים והיו כמה משחקים שמכבי נאלצה לרשום רק שישה מחליפים, כי פשוט לא היה את מי לרשום. מכבי בשבעת המחזורים הבאים אחרי סכנין, השיגה חמש נקודות בלבד, והשיא היה התבוסה המחפירה בדרבי 3:0 להפועל, שהשלימה חמש נקודות בשמונה משחקים, וסיימה למעשה את עבודתו של מולנסטיין (וגם של קרלסן, שאמנם נשאר עד תום העונה בישראל, אבל הפסיק למעשה לעבוד) בקבוצה. השחקנים שקרלסן הביא בינואר? שלושת הזרים שוחררו כלאחר כבוד בקיץ על ידי גיא לוזון, ודמארי עדיין לא ממש הצליח להטביע חותם במכבי, למרות היכולת המשופרת יחסית והשער מול סכנין במחזור הקודם, לפני כמעט שלושה שבועות. מו אלאח, המנהל הספורטיבי החדש של מכבי, חייב ללמוד מהסיפור הזה, ולא לפרק את הקבוצה שוב.

תנו לשחקנים זמן

מקורות בקבוצה מדברים על רכש שאלאח רוצה להביא כבר בינואר כדי לחזק את הקבוצה. אין ספק שלחזק בשחקן אחד או בשניים זה בסדר גמור, אבל מעבר לזה תהיה טעות קשה שעלולה להזיק בדיוק כמו בחורף הקודם. ראשית, הסגל של מכבי היום הרבה יותר טוב מבשנה שעברה, וכמעט כולו חדש. מה הטעם להעמיס עליו שוב ארבעה שחקנים ולערבב שוב את כל ההרכב? נכון, גיא לוזון לא ממש מצליח עד עכשיו, ועדיין לא סגור לגמרי על ההרכב שלו, אבל אם נסתכל שנייה למה שהיה לפני הפציעות, עמרי גלזר בטוח בשער, ארסנט מאבוקה בטוח כמגן ימני, רמי גרשון ודוס סנטוס הבלמים, וקוסטדינוב וקהת בקישור. גם שלומי אזולאי, לכשיחזור מהפציעה, יקבל מקום בהרכב אחרי המשחק הנהדר שלו מול רעננה ולמעשה יש למכבי שלד מסוים. מאור בוזגלו מתחיל להיכנס לעניינים וסביר להניח שגם הוא יהיה בטוח בהרכב, ולמכבי יש כרגע בסגל את סולליך, ורמוט, אלברמן, לביא, קאיו, רוקאביצה, דמארי, קלאוס ואופיר מזרחי, שיתחרו על שניים או שלושה מקומות שנשארו.

אסור לעשות מהפכה בינואר. מו אלאך (צילום: מכבי חיפה האתר הרשמי, ראובן כהן)
אסור לעשות מהפכה בינואר. מו אלאך (צילום: מכבי חיפה האתר הרשמי, ראובן כהן)

להוסיף לכל זה עוד ארבעה שחקנים יביא לתחרות בלתי אפשרית, אפילו על מקום בספסל, שעלולה רק להזיק. כל השחקנים האלה, פרט לקהת וגלזר, רק הגיעו בקיץ, ולקבוצה עדיין חסר תיאום שיגיע רק אחרי שהשחקנים ישחקו מספיק זמן ביחד. לפני שאלאח משנה שוב, כדאי שייתן לשחקנים שנמצאים זמן להוכיח את עצמם, לפחות עד סיום העונה. קהת למשל הוא דוגמא מצוינת. הוא הגיע בעונה שעברה כתקווה הגדולה בהרבה כסף, ואכזב. את העונה הזו הוא פתח על הספסל ולאט לאט נכנס להרכב ובמחזורים האחרונים כבר נראה הרבה יותר טוב ומראה חלק מהתכונות שבגללן מכבי הביאה אותו.

לשחקנים לוקח זמן להתאקלם ואי אפשר לעשות כל הזמן שינויים. מכבי חיפה לא תיקח העונה אליפות, ואחרי שאלאח הגיע והלחץ על הקבוצה מהקהל ירד, סביר להניח שהיא תראה קצת יותר טוב בהמשך. עדיף שהמנהל החדש של מכבי ייקח את הזמן, ילמד את הבעיות של הקבוצה ויתחיל לעבוד כבר עכשיו על חיזוק בקיץ. הרי גם ככה מעטים השחקנים שהגיעו בינואר לישראל והשפיעו מיידית על הקבוצה שלהם. בדרך כלל מי שמגיע הם שחקנים שנפצעו ולא שיחקו הרבה זמן, או שחקנים שאיבדו את המקום שלהם בהרכב ולא רואים סיכוי לחזור לשחק בקבוצה הנוכחית שלהם. גם אלה וגם אלה צריכים זמן לחזור לעניינים, ועד שזה יקרה העונה כבר תסתיים.

חם בנתניה

מחר ב~20:30, מכבי חיפה חוזרת למשחקי הליגה, אחרי פגרה של שלושה שבועות, היישר למשחק מסקרן מאוד מול מכבי נתניה. נתניה היא אחת משתי הקבוצות המפתיעות של העונה, יחד עם הפועל חיפה, וסלובודן דראפיץ' עושה עבודה פשוט נפלאה עם סגל, שלא מעט פרשנים ניבאו לו מאבק עד הרגע האחרון על ההישארות בליגה. נתניה משחקת פתוח, תוקפת עם הרבה שחקנים ולוחצת גבוה את היריבות שלה. דיא סבא וערן לוי מובילים את ההתקפה של נתניה, שמשחקת בשיטת המעוין 4:4:2, כשאלחסן קייטה הפיזי משחק את החלוץ המרכזי וערן לוי הנפלא מקבל חופש לשחק על כל המגרש, ומצליח להביא לידי ביטוי את האיכויות הנהדרות שלו כמוסר לכל טווח אפשרי וכמובן את הבעיטות האדירות שלו. דיא סבע, שמשחק את הקדמי במעוין, מצטרף לשני החלוצים ולא מפסיק להבקיע, אבל נתניה היא לא רק שלושת השחקנים הקדמיים שלה, אלא גם קישור שלא מפסיק לרוץ ועושה המון עבודה בראשות עלי מוחמד, הקשר הכי טוב בליגה העונה. הניז'רי הצעיר הוא אחד השחקנים היחידים בליגה שלנו שמסוגל לתקל שחקן, לצאת קדימה בדריבל ולמסור בין שניים למצב הבקעה, והשילוב בין כולם עושה את נתניה מסוכנת מאוד. הצד השני הוא שנתניה לפעמים לא מספיקה לרדת מהר להגנה, ולמכבי חיפה יש כלים לא רעים כדי לצאת להתקפות מעבר. צפויים לנו כמה קרבות מעניינים מאוד, למשל בין ערן לוי למגנים של מכבי,  ודמארי מול ההגנה של נתניה. על הנייר זה משחק שפשוט אי אפשר להמר עליו, מכיוון שכל תוצאה אפשרית. נתניה בבית קבוצה חזקה מאוד, מכבי חיפה בחוץ מפגינה יכולת נוראה, אבל למכבי חיפה יש גם  מספיק כלים לנצח בכל מגרש בארץ, ואף פעם אי אפשר לדעת מתי החלק הקדמי יתחבר גם במשחק חוץ.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות