fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורעף גברים: בגיל 73 אבי הולצמן במיטבו

"אני בכושר של עשרים פלוס. אבי הולצמן צילום: דורון גולן
"אני בכושר של עשרים פלוס. אבי הולצמן צילום: דורון גולן

 

"אתה יודע איך אני קורא לקבוצה כרגע, בשלב זה? קבוצת האלתורים, למה? כי זה לא רציני מה שקורה כרגע, זה הכל. אני מצפה שהשחקנים ייקחו את עצמם בידיים"

בקיץ נפל דבר בקרית אתא. קבוצת הגברים בכדורעף עלתה לליגת העל, אך היו"ר יעקב טאוב העדיף להשקיע את רוב התקציב בקבוצת הנשים, ובכך גזר את גורלה של קבוצת הגברים, שנאלצה לוותר על ליגת העל. טאוב אגב מצטער היום על ההחלטה הזו. בינתיים הגברים התחילו את המסע מחדש לזכייה באליפות הליגה הלאומית ואחרי הפסד מאוד מפתיע במחזור הראשון, הקבוצה חזרה לתת בראש לכולם.

בחמישי שעבר יצאה אתא למשחק חוץ נגד נבחרת האקדמיה של וינגייט, קבוצה חזקה, שלא נוצחה עד המשחק. חניכיו של אבי הולצמן נתנו בראש וניצחו 3:0 (25:19, 25:23, 25:21). זה לא היה קל כפי שהתוצאה הסופית אומרת. נבחרת האקדמיה, קבוצה של תלמידי י"ב, שמתאמנת כל יום ארבע שעות. זה היה סוג של דרבי לשחקני אתא: שון חן לויתן, ישראל רחום, בועז עופרים וארטיום מלומוד, שלמדו ושיחקו בעבר באקדמיה. הצטיינו באתא שון חן לויתן וארטיום גוריאנין.

למרות הניצחון המרשים ורצף הנצחונות בארבעת המשחקים, מאז ההפסד הבודד להפועל כפר סבא, אבי הולצמן לא מרוצה. הולצמן המיתולוגי (73), אב לשלושה ילדים וסבא לשבעה נכדים, מתגורר בקרית אתא, ועדיין מלא באנרגיות. לא בטוח שלשחקנים הצעירים יש את האנרגיות שיש לו.

קיבלתם סטירה במחזור הראשון של העונה, עם הפסד ביתי, אחרי עונה וחצי, ללא הפסדים בבית. באתם שאננים?

"תשמע, יש לנו אילוצים ואנחנו בונים קבוצה חדשה וצרפנו שחקנים חדשים ובעקבות האילוצים לא התאמנו כמו שצריך וזו התוצאה".

אבל לזכותכם יש לומר שמאז אתם נותנים בראש לכולם 0:3. אז ההפסד עשה לכם טוב?

"זה הזמן יגיד".

החלפתם חצי שישייה מהעונה שעברה, התחזקתם, או נחלשתם?

"על הנייר התחזקנו, בלי עבודה זה לא שווה שום דבר".

יו"ר המועדון יעקב טאוב הודה בראיון מיוחד ל'הד הקריות' שהוא טעה בקשר לקבוצת הגברים והוא מצטער שהוא לא בחר בקיץ להשקיע בכם, אלא בקבוצת הנשים שמאכזבת. מה אתה אומר על כך?

"תעבור לשאלה הבאה, אני מעדיף לא להגיב".

"אני בכושר של עשרים פלוס. אבי הולצמן צילום: דורון גולן

הוא גם אמר שאתה לא לחצת עליו להוסיף תקציב: "הוא ויתר מהר מדי", אמר טאוב. אתה ידוע כפייטר, אחד שנלחם עד הסוף. זה לא מתאים לך?

"אני לא רוצה לדבר מה אני מקבל השנה ומה רצו לתת לנו, אני טוען דבר אחד, כשיש לך קבוצות בעיר – בנים ובנות בליגת העל, ההגינות אומרת לחלק שווה בשווה ולא לתת 80 אחוז לבנות, שבחמש-שש השנים האחרונות לא עשו שום תואר ולא הוכיחו עצמן ולא גידלו אף אחת מהמקום, ולי לתת עשרים אחוז? אז איתי לא לעשות את המשחקים האלה. דבר שני, אם אני לוקח את קבוצות הצמרת היום שמדברות על תקציב של מיליון וחצי-שתיים, לי נשאר דבר אחד לעשות, אני בחיים לא אקבל את התקציב הזה במערכת שבנויה פה, אין סיכוי לראות את הכסף הזה. הסיכוי היחידי שלי לעשות משהו זה לקחת ילדים, נוער, חבר'ה צעירים בעלי פוטנציאל ולגדל אותם, זה תהליך, זה מה שעשיתי וזה מה שאני עושה, כל השאר קישקושיאדה אחת גדולה".

בגיל 73 פלוס יש לך עוד כוחות לאמן ולכעוס?

"אני בכושר של עשרים פלוס, זה שטויות".

על המטרה העונה הצהרתם בקיץ. הבעיה שהעונה יש במחוז הדרומי שתי קבוצות חזקות. אפשר להתגבר עליהן ולעלות ליגה עונה שנייה ברציפות?

"הכל תלוי בשחקנים ובצוות, אם נתאמן כמו שצריך, לא תהיה בעיה. אם השחקנים חושבים שהם יכולים לבוא לאימון שניים בשבוע ולנצח, אי אפשר ככה להצליח. בסוף העונה נראה מי חשוב לו, מי מספיק רציני, מי מוכן לעבוד ולהמשיך הלאה, זה הסיפור. אני מאמין בדבר אחד – עבודה קשה. עבדת כל השבוע תהיה טוב במשחק. אתה יודע איך אני קורא לקבוצה כרגע בשלב זה? קבוצת האלתורים, למה? כי זה לא רציני מה שקורה כרגע, זה הכל. אני מצפה שהשחקנים ייקחו את עצמם בידיים".

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות