fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורסל ליגה לאומית: זרקו אותם מהגביע

איגוד הכדורסל הרחיק השבוע את קבוצות הליגה הלאומית ממשחקי גביע המדינה, לאור השביתה המתמשכת של הקבוצות. כרגע לא נראה באופק מועד סיום לשביתה
"נחושים ללכת עד הסוף". משה גרוסמן צילום: דורון גולן
"נחושים ללכת עד הסוף". משה גרוסמן צילום: דורון גולן

שמייח בליגה הלאומית בכדורסל. שביתת קבוצות הליגה, בחסות מנהלת הליגה וכנגד איגוד הכדורסל, נמשכת כשלושה שבועות. משחקי הליגה היו אמורים להתחיל בשלישי שעבר (9.10). השבוע הקבוצות היו אמורות לקיים שני משחקים, ביום ראשון במסגרת משחקי המחזור השני של הליגה וביום רביעי במסגרת משחקי גביע המדינה. מכבי קרית מוצקין הייתה אמורה לארח את הפועל אילת מליגת העל ועירוני קרית אתא הייתה אמורה לארח את הפועל נס ציונה, גם היא מליגת העל. ביום שלישי שלח איגוד הכדורסל מכתבים לקבוצות הליגה והודיע להן כי בגלל שביתת הקבוצות הן מורחקות ממשחקי גביע המדינה.

 

"נחושים ללכת עד הסוף". משה גרוסמן צילום: דורון גולן

 

 

בינתיים לא נראה פתרון ואי אפשר לדעת מתי הליגה תצא לדרך. יו"ר מכבי מוצקין משה גרוסמן: "נכון לעכשיו כל צד מתבצר בעמדתו. המאבק מתמקד בשני דברים, מספר הקבוצות שיעלו בתום העונה לליגת העל, כשהקבוצות דורשות שתי עולות, והאיגוד מתעקש על עולה אחת. המאבק השני הוא על תקציבים, וזה לא פחות חשוב. אנחנו דורשים תקציבים מהטוטו בהתאם להקצבות לקבוצות ליגת העל והליגה הלאומית בכדורגל. שם החלוקה הגיונית והוגנת, בעוד בכדורסל קבוצות ליגת העל מקבלות הקצבות גבוהות, ולקבוצות הליגה הלאומית זורקים פירורים. כך רוצים לקדם את הכדורסל הישראלי? כולם יודעים ש-9 שחקנים שזכו עם נבחרת העתודה של ישראל באליפות אירופה משחקים בליגה הלאומית. חמור מכך, 12 שחקנים בכירים ישראלים מליגת העל ירדו הקיץ לליגה הלאומית, כי ליגת העל עמוסה בזרים ומתאזרחים. נכון לעכשיו לא ברור מתי השביתה תסתיים, אבל ראשי הקבוצות נחושים בדעתם ללכת עד הסוף, כי אם לא נשיג עכשיו כלום, בהמשך נהיה שווים כקליפת השום".

יו"ר עירוני קרית אתא נפתלי בנטוב: "אנחנו נמשיך במאבק, לא נוותר, כי לא בטוח שגם בעונה הבאה יהיו שתי עולות לליגת העל. בנוסף אנחנו נחושים במאבק על התקצוב לליגה".

בינתיים עברו כשלושה שבועות מתחילת השביתה, השאלה כמה זמן אפשר יהיה למשוך את הזמן. אם היא תיגרר לחודשים לא בטוח שהליגה תפתח. דבר אחד בטוח, אם השביתה תסתיים בטווח סביר של כמה שבועות לא יהיה מנוס אלא לקיים שני משחקים בשבוע כדי לסגור את הפער.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות