fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדוריד ליגה לאומית ליאב משה: "הכדורסל במוצקין נוגס בכדוריד"

השבוע הצטרף ליאב משה מקבוצת הכדוריד של מכבי קרית מוצקין לקבוצת הקרייתים. זו הייתה החלטה שלו, לאו דווקא על רקע מקצועי, והוא השאיר דלת פתוחה. משה מצר על נטישת אוהדי הכדוריד והשתלטות הכדורסל על מוצקין. "מוצקין היא עיר של כדוריד ולא של כדורסל"

ליאב משה, כדורידן מכבי קרית מוצקין מליגת העל, הצטרף השבוע לקבוצת הקרייתים מהליגה הלאומית. משה, תושב קרית מוצקין, החל לשחק כדוריד בגיל 5 במוצקין. למעשה הוא משחק כדוריד 21 שנים, כולן, פרט לאחת, במוצקין. לפני שלוש שנים הוא עבר לקרייתים לעונה אחת, עכשיו הוא חוזר לשם בתקווה לעזור לקבוצה לטפס עוד שני שלבים, אל המקום השני. המקום הראשון נראה, לפחות עכשיו, כבלתי ניתן להשגה, בגלל הדהירה המטורפת של מ.כ. באר שבע. "מועדון הקרייתים תמיד הציב לעצמו מטרה להתקדם, אני חושב שיש כאן קבוצה טובה, מספיק חזקה כדי להתמודד בצמרת הגבוהה", אומר משה.

משה (26), נשוי מזה ארבע שנים, מתקשה לאחרונה לעמוד בעומס של קבוצת ליגת על. הוא עובד במכס וגם לומד _ סטודנט לכלכלה וחשבונאות. "הגעתי להסכמה עם פיני (יו"ר מכבי מוצקין, א"ר) שאחזור לאגודת הקרייתים לעונה_שתיים ומי יודע אולי בעתיד אחזור שוב למוצקין"

חוזר ללבוש כתום. ליאב משה  צילום: איסר רביץ
חוזר ללבוש כתום. ליאב משה
צילום: איסר רביץ

אתה חוזר למעשה לשחק עם החברים שלך ממוצקין, אפשר לקרוא לקבוצת הקרייתים: מכבי מוצקין ב'

מחייך: "אני מסכים איתך. אמרתי לצעירים במוצקין שלדעתי הסגל של הקרייתים חמש שנים אחורה, מתמודד על פלייאוף עליון בליגת העל".

משה מצר על המצב הנוכחי בקריה: "הזמנים השתנו, הקהל הפסיק להגיע. מה שהם לא מבינים זה כמה הם חסרים לקבוצה. לדוגמה: בעונה שעברה נגד רמת גן, במשחק הכי חשוב, הגיעו הרבה אוהדים שעודדו, זה הטריף את השחקנים וניצחנו. אם הקהל יחזור למשחקים מוצקין תחזור להיות קבוצה חזקה. בתור ילד שישב בקהל הזה אני זוכר שאולם גושן היה מלא, הייתה אווירה מדהימה. האוהדים הכניסו את השחקנים לטרוף והקבוצות היריבות פחדו להגיע למוצקין.

"כששיחקתי בילדים וישבתי ביציע חלמתי שיגיע היום ואשחק בקבוצה הבוגרת. אני התחלתי כי אבא שלי ואח שלי שיחקו בקבוצת הכדוריד, נשאבתי לזה. היום אין את זה כי הכדורסל יותר ממותג, אני רואה אצל הילדים. מוצקין היא עיר של כדוריד ולא של כדורסל. אחד קשור בשני, אם הילדים יגיעו למשחקים והקהל יבוא לעודד מכבי מוצקין תחזור להיות קבוצת כדוריד מצליחה בליגת העל".

ישנה עוד בעיה שגורמת לירידה ברמה של מוצקין, מספר השחקנים שעולים ממחלקת הנוער לקבוצת הבוגרים. משה סבור כי חלק מהבעיה זה מה שהוזכר קודם, עניין הקהל שמושך את הילדים, אבל לדעתו גם חוק הזרים פוגע בהתקדמות של השחקנים הישראלים. היום מותר לכל קבוצה לשלב שלושה זרים וזה מקשה לדבריו על המקומיים להשתלב ולהתפתח, תופעה שקיימת גם בענף הכדורסל.

משה אומנם ישחק בחצי השני של העונה בקבוצת הקרייתים, אך הוא ימשיך לעקוב אחרי מכבי מוצקין ויחזיק אצבעות לקבוצה בהמשך הדרך. "אני מקווה שמוצקין תצליח, כמו שאני מאחל לקרייתים להצליח. אם שתי הקבוצות יגיעו לפלייאוף העליון אשמח מאוד", מסכם משה.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות